Mô tả công việc
The role primarily involves user support, acting as the first point of contact for IT issues. It's centered around engineering seamless experiences, minimizing effort, and maximizing results. The role contributes to business performance by enhancing efficiency, reducing costs, and identifying improvement opportunities.
* Key Accountabilities
- User Support and Service Delivery
• Provide direct IT support to end-users, liaise with vendors for problem resolution, coordinate with teams for device functionality, offer user training, and manage IT equipment for departing employees.
- IT Equipment for Staff
• Set up and configured computer workstation and telephone for new joiners.
• Perform semi-annual laptop health checks.
• Maintain employee records, calendars, and photos.
• Manage IT terminations (completed by 6.00 pm on the last working day).
• Backup and delete terminated user data after two weeks.
• Oversee public computer borrows and returns.
• Handle laptop and hardware warranty claims.
- Support Cloud Applications (SaaS)
• Serve as first-level support for user requests, escalate to application owner when needed, ensure data accuracy, and troubleshoot application issues with vendors.
- Administrative and Other tasks
• Work from Monday to Friday, 8:00 am-6:00 pm, act as backup for team members, handle IT hardware purchasing, manage administrative tasks, and perform other tasks as requested.
Yêu cầu công việc
• A Bachelor's degree: in Computer Science, Computer Engineer, Information Technology, or a related field.
• Relevant certifications, such as CompTIA A+, ITIL, or Microsoft Certified Professional (MCP), is a plus.
• Excellent English language proficiency, both written and spoken, required
• Strong communication, and problem-solving skills.
• High customer service orientation is essential. Ability to quickly resolve immediate concerns and ensure user satisfaction.
• Proven ability to manage and prioritize tasks and projects, ability to work under pressure.
• Has the ability to work independently to deliver all accountabilities relating to Digital Workplace Experience at Mekong.
Quyền lợi được hưởng
Mekong Capital là một công ty cổ phần tư nhân tập trung vào Việt Nam, chuyên về các doanh nghiệp định hướng tiêu dùng. Các công ty thuộc danh mục đầu tư của Mekong Capital thường nằm trong số các công ty phát triển nhanh nhất và dẫn đầu thị trường trong các lĩnh vực định hướng tiêu dùng của Việt Nam như bán lẻ, nhà hàng, sản phẩm tiêu dùng và phân phối. Được thành lập vào năm 2001, Mekong Capital có bề dày thành tích đầu tư cổ phần tư nhân lớn nhất tại Việt Nam. Các quỹ của chúng tôi đã hoàn thành 26 khoản đầu tư cổ phần tư nhân, trong đó 16 khoản đã được thoái vốn hoàn toàn và 3 khoản đã được thoái một phần. Mekong Capital quản lý 4 quỹ, với đội ngũ khoảng 25 người làm việc toàn thời gian tại các văn phòng của chúng tôi tại Thành phố Hồ Chí Minh, Hà Nội. Hai đối tác của Mekong Capital có 17 và 19 năm kinh nghiệm tại Việt Nam, cả trong vai trò cổ phần tư nhân và CEO.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2006
Mission
Các mục tiêu chúng tôi đặt ra cho chương trình bền vững phản ánh trực tiếp tầm nhìn của chúng tôi về việc đảm bảo một tương lai lành mạnh hơn cho ngành,