Việc làm STEP IT Academy VietNam

Cập nhật 09/01/2024 15:03
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
STEP IT Academy
Retail Manager
STEP IT Academy VietNam 5.0★
1 đánh giá 1 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Quản lý
Ngày đăng tuyển: 03/12/2024
Hạn nộp hồ sơ: 03/01/2025
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 5 - 10 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Laptop
  • Chế độ bảo hiểm
  • Đồng phục
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Công tác phí
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

About Dat Bike (Electric Motorbike)

Dat Bike is a technology startup whose mission is to drive mass adoption of green transportation in Vietnam. We make the most compelling and dependable electric bikes so that customers can just switch without making any compromises. To do this, we welcome the brightest people to join our journey.

Job Summary

As the Retail Manager for Dat Bike's D2C 3S Stores, you will play a pivotal role in driving sales growth, optimizing retail operations, and ensuring an outstanding customer experience (CX) at our stores. You will be responsible for managing sales, service, and spare parts teams to deliver on business objectives while building strong retail processes and elevating the Dat Bike brand.

Responsibilities

Sales and Growth

  • Drive retail sales by developing and executing effective sales strategies aligned with company goals.

  • Monitor store performance metrics and lead initiatives to boost sales and profitability.

  • Collaborate with marketing and regional sales teams to ensure store activities align with regional growth strategies.

Retail Operations Management

  • Oversee day-to-day operations of sales, service, and spare parts at the store level, ensuring efficient workflows and adherence to company standards.

  • Manage inventory levels, minimize stockouts, and optimize stock rotation for spare parts to ensure customer demands are met.

  • Implement and refine operational processes, aiming to streamline activities across sales, service, and parts departments for optimal efficiency.

Customer Experience (CX)

  • Create a welcoming, engaging, and efficient retail environment that prioritizes customer satisfaction.

  • Build and train a high-performing, customer-focused team dedicated to delivering an outstanding experience at every touchpoint.

  • Handle customer inquiries, complaints, and feedback with professionalism and empathy, turning customer interactions into brand loyalty.

Process Building and Optimization

  • Establish retail processes for sales, service, and spare parts management to ensure consistency and scalability as the business grows.

  • Identify opportunities for process improvement and implement changes to enhance operational efficiency.

Reporting and Analytics

  • Track, analyze, and report on store performance metrics, including sales, customer satisfaction, and operational efficiency.

  • Use data insights to inform decision-making and support continuous improvement in all areas of store performance.

Yêu Cầu Công Việc

  • Bachelor's degree in Business, Retail Management, or a related field.

  • Minimum of 5 years of experience in automotive industry or in selling physical tech products (At least 10 stores), with proven track record to meet and exceed goals (Prefer from MWG, FPT Shop, Centre Retail,...)

  • Experience managing multi-service retail environments (sales, service, and spare parts) is a strong advantage.

  • Demonstrated expertise in customer experience management and team leadership.

  • Superb critical thinking and problem solving skills.

  • Strong analytical skills with the ability to interpret data and make data-driven decisions.

  • Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to inspire and develop a high-performing team.

  • Versatile and results driven.

  • Ability to work independently and autonomously, without formal requirements documentation, in a fast-paced environment; ability to manage changing priorities.

  • Ability to travel (10-30%) required.

  • Proficiency in English is a plus.

Địa điểm làm việc

Hồ Chí Minh
KCN Tân Bình Đường CN13, Sơn Kỳ, Tân Phú, Hồ Chí Minh

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: 30 - 45
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

STEP IT Academy
STEP IT Academy VietNam Xem trang công ty
Quy mô:
500 - 1.000 nhân viên
Địa điểm:

STEP IT Academy được thành lập lần đầu tiên vào năm 1999. Chúng tôi là tổ chức giáo dục quốc tế lớn nhất với hàng trăm nghìn học viên tốt nghiệp trên khắp thế giới.

Chương trình học của chúng tôi tập trung vào chất lượng và trải nghiệm thực tế. STEP IT đảm bảo rằng học viên tốt nghiệp tại học viện sẽ có cơ hội được làm việc tại các công ty quốc tế phù hợp.

Chính sách bảo hiểm

  • Bảo hiểm sức khỏe
  • Bảo hiểm xã hội theo Luật lao động Việt Nam

Các hoạt động ngoại khóa

  • Du lịch hàng năm
  • Bóng đá
  • Bóng chuyền
  • Cầu lông
  • Teambuilding

Lịch sử thành lập

  • STEP IT Academy được thành lập lần đầu tiên vào năm 1999.

Mission

Chúng tôi biết nhu cầu thị trường đang có gì. Chúng tôi khẳng định rằng chất lượng giáo dục trong lĩnh vực CNTT phải tuân theo 3 nguyên tắc: giảng viên chuyên nghiệp, giáo trình hiện đại và cơ sở hạ tầng phát triển.


Review STEP IT Academy VietNam

5.0
1 review

28/07/2023
Nhân viên tại Hà Nội

Nơi làm việc năng suất và vui vẻ(id)

Những nghề phổ biến tại STEP IT Academy VietNam

Bạn làm việc tại STEP IT Academy VietNam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo STEP IT Academy VietNam

STEP IT Academy VietNam

Click để đánh giá