Việc làm Thương Hiệu Việt

Tìm thấy 3 việc làm đang tuyển dụng
Trung Tâm Nghiên Cứu Phát Triển Thương Hiệu Việt
Import-Export Staff Contract Outsource
Thương Hiệu Việt
4 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 4
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 4
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân Viên/Chuyên Viên
Ngày đăng tuyển: 06/08/2024
Hạn nộp hồ sơ: 07/09/2024
Hình thức: Full-time
Kinh nghiệm: Trên 2 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Tòa nhà Sacom-Chíp Sáng, khu công nghệ cao,Hồ Chí Minh

Mô tả công việc

Local Distribution (Coastal, Rail, Trailer, Truck):

  • Receive plan/booking from customer and send to LSP.
  • Follow loading date & delivery date to remind LSP on time.
  • Clear order’s requirements and forward proper vehicle & driver information to customer/factory.
  • Solve problems/issues related to scope of work.
  • Collaborate with colleagues and other parties to handle shipment until completed.

Forwarder (LCL & FCL Sea Export & Import):

Export:

  • Receive booking requests from customers, get E-booking by SDS’s Service Contract number (ONE, WHL, MSC, CMA-CGM, EMC, HMM...) for booking release, and send booking confirmation to customers.
  • Working with Carriers to resolve all issues related to Customer's export shipments such as schedule changes, vessel delay/omission, mis-connection, space shortage, container shortage, payment, and invoicing.
  • Submitting S/I, VGM to Carriers to get Master Bill of Lading, resolving all B/L related issues (B/L correction, amendment, re-issuing B/L), issuing HBL, and sending Pre-alert to our dest agent since ATD.
  • Doing daily tasks and resolving other issues (container swapping, booking revision, CY cut-off extension, vessel delay...)

Import:

  • Work with consignees to clear information. Request our LSP to get booking at POL and send to Shipper.
  • Receive Pre-alert (all final docs) from Agent at POL and send them to customer.
  • Follow ETA of each shipment to prepare for declaring imported cargo manifest on VNSW.
  • Request Arrival Notice, Debit Note, and other procedures for releasing EDO (MBL) from Carrier 2-5 days before ETA and send all of them to customers/consignees under SDS's form (if needed).
  • In Ho Chi Minh port no need to send approval email for picking up. In Hai Phong port, send HBL, Business License and Authorization Letter to Hai Phong port for approved pick up of Full Container.
  • Check payment status and release EDO (MBL, HBL) to customers.
  • Follow until shipment is completed.

Yêu cầu công việc

- College or university graduated, preferred in export-import, foreign trade, international business, logistics & SCM
- Background knowledge in import-export, international shipping, wordwide logistics & freight forwarding
- Minimum 2 years of similar job position, preferred in logistics company
- Proficiency in English / Vietnamese communication & interpretation;
- Proficiency in computer skill and MS Office (Word/Excel/ PowerPoint);
- Possess the characteristics of diligence, carefulness and hard-working;
- Able to adapt quickly to new working network and system;
- Able to work independently and under high pressure, able to do multi-task;
- Able to work overtime.

Quyền lợi được hưởng

- 100% gross salary during probation;
- Statutory insurances;
- Birthday gift;
- Quarterly Party/voucher, Team Building, YEP;
- Lunch allowances, shuttle bus;
- OT should be compensated based on gross salary;
- Annual Salary Review;
- In Period Leave for female (3hr/month);
- Professional and challenging working environment;

Khu vực
Báo cáo
Trung Tâm Nghiên Cứu Phát Triển Thương Hiệu Việt
Thương Hiệu Việt Xem trang công ty
Quy mô:
25 - 100 nhân viên
Địa điểm:
08 Hoàng Minh Giám - Phường 09 - Quận Phú Nhuận - TP Hồ Chí Minh.

Mạng Truyền thông điện tử Thương hiệu Việt - THV (www.thuonghieuviet.com, www.thv.vn) do cố Nhà báo Hải Đăng sáng lập từ năm 2002, là đơn vị đầu tiên nghiên cứu về xây dựng thương hiệu cho doanh nghiệp Việt Nam từ đầu năm 2007, Trung tâm Nghiên cứu ứng dụng phát triển Thương hiệu Việt (viết tắt Trung tâm THV) được thành lập - trực thuộc Liên hiệp các Hội Khoa học & Kỹ thuật Việt Nam (VUSTA) - Trung tâm nghiên cứu phát triển Thương hiệu Việt hình thành và phát triển trên nền tảng Mạng Truyền thông điện tử Thương hiệu Việt. Chức năng, nhiệm vụ: Nghiên cứu, triển khai, thực hiện các đề tài, dự án trong lĩnh vực CNTT, truyền thông Internet, Xây dựng và phát triển, quảng bá thương hiệu; nghiên cứu phát triển thị trường; nghiên cứu khoa học trong lĩnh vực đào tạo; Chuyển giao kết quả và những tiến bộ KH&CN, tư vấn, thẩm định, tổ chức hội nghị, hội thảo khoa học; tổ chức hội chợ triển lãm khoa học; đào tạo bổi dững nghiệp vụ chuyên môn trong các lĩnh vực công nghệ thông tin, truyền thông internet và thương mại điện tử; Hợp tác quốc tế thực hiện nhiệm vụ trọng tâm. Từ những thành quả hoạt động, nâng cao nội lực, quy tụ đông đảo doanh nghiệp trong cả nước, thúc đẩy quan hệ quốc tế... 

Những nghề phổ biến tại Thương Hiệu Việt

Bạn làm việc tại Thương Hiệu Việt? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Thương Hiệu Việt

Thương Hiệu Việt

Click để đánh giá