We are seeking a dedicated and proactive Senior Customer Success Specialist to join our team. This role will primarily focus on managing customer inquiries, issues, and requests related to shipped-out and online orders for our US and UK markets. The ideal candidate will have strong communication skills, attention to detail, and a customer-centric attitude to ensure a seamless experience for our clients from order placement to delivery.
Job Responsibilities
Order Management:
- Handle customer inquiries related to online and shipped-out orders, including checking address, shipping payment, tracking, order status, shipping status, shipping delays, and returns.
- Process order adjustments or cancellations, when applicable, and ensure timely communication with customers regarding changes.
- Assist customers in the US and UK markets by providing clear and accurate information regarding product availability, order status, and shipping policies.
- Address customer concerns or complaints related to damaged, missing, or delayed shipments.
- Work closely with the warehouse and logistics teams to resolve shipping issues quickly and efficiently.
- Provide solutions to customer inquiries, ensuring that all interactions are positive and aligned with company policies.
- Respond to customer inquiries in a professional and friendly manner.
- Maintain a high level of customer satisfaction by ensuring timely responses and proactive updates on order status and issues.
- Update and maintain accurate customer information, order details, and issue logs in the order management systems.
- Ensure the informationn is up-to-date with the most recent order status and customer communications.
- Collaborate with the sales and warehouses to ensure a smooth order process and identify areas for improvement.
- Provide feedback to the team on common customer concerns or challenges to help improve product offerings and processes.
- Coordinate with sales team to manage return and exchange requests, ensuring customers are guided through the process and that all necessary information is provided.
- Work with the warehouses to ensure the timely processing of returned products.
- 5 years or more experience in customer service
- Have experience working with US, UK or Europe based companies.
- Proven experience in customer service, preferably in an e-commerce or retail environment
- Familiarity with order management systems, CRM tools, and customer service software is a plus
- Excellent English language – verbal and written
- Excellent written and verbal communication skills, with a strong focus on customer empathy
- Ability to handle multiple customer inquiries simultaneously while maintaining attention to detail.
- Strong problem-solving abilities and ability to manage difficult situations with professionalism.
- Strong time management and organizational skills, with the ability to prioritize tasks effectively.
- Positive, team-oriented attitude and a willingness to collaborate across departments.
Trường Victoria Nam Sài Gòn tự hào là ngôi trường đầu tiên tại Nam Sài Gòn được xây dựng và phát triển theo mô hình “Trường học hạnh phúc” của UNESCO.
Là một trường song ngữ có phạm vi tiếp cận toàn cầu, Victoria Nam Sài Gòn kết hợp những gì tốt nhất của nền giáo dục Việt Nam và Anh Quốc, môi trường học tập chu đáo và phương pháp lấy học sinh làm trung tâm.
Chào mừng đến với
Trường Khải Hoàn Nam Sài Gòn
(Victoria School)
Khởi nguồn từ mong muốn kiến tạo một môi trường giáo dục chuẩn quốc tế và xây dựng những giá trị bền vững cho học sinh, Trường TH-THCS-THPT Khải Hoàn- Nam Sài Gòn (Victoria School) đã phát triển nhà trường theo mô hình trường học hạnh phúc- Happy School của UNESCO, lựa chọn các chương trình giáo dục phù hợp triết lý giáo dục của nhà trường cũng như xu hướng giáo dục chung trên toàn cầu, sử dụng các phương pháp dạy học tích cực theo hướng phát triển năng lực nhằm giúp học sinh tìm thấy niềm vui trong học tập, tự tin khám phá sở thích, đam mê của bản thân và có thể định hướng nghề nghiệp tương lai một cách vững vàng.
Hơn nữa, chúng tôi hiểu rằng sự thành công trong tương lai của học sinh bắt đầu từ niềm hạnh phúc trong học tập mà các em đạt được ở ngày hôm nay, vì thế, chúng tôi cam kết mang lại môi trường giáo dục tốt nhất với nhiều trải nghiệm học tập thú vị, giàu cảm hứng để các em thực sự hạnh phúc mỗi ngày trên hành trình khám phá tri thức và trưởng thành của mình. Đến với trường Victoria, Quý phụ huynh hãy thể yên tâm về lựa chọn đầu tư giáo dục cho con mình.
MÔ HÌNH TRƯỜNG HỌC
HẠNH PHÚC
Được khởi xướng bởi UNESCO, dự án "Trường học hạnh phúc" tập trung cải thiện trải nghiệm học đường bằng cách thúc đẩy hạnh phúc, well-being và sự phát triển toàn diện của cộng đồng nhà trường bao gồm học sinh, giáo viên, nhân viên, lãnh đạo nhà trường và phụ huynh.
HÀNH TRÌNH LIỀN MẠCH
KIẾN TẠO THẾ HỆ HẠNH PHÚC
ỨNG DỤNG GIÁO DỤC THÔNG MINH
HỌC THỰC - TRẢI NGHIỆM THỰC
KHÔNG GIAN XANH
Hành trình liền mạch
Với lộ trình từ Tiểu học đến Trung học phổ thông, học sinh sở hữu trọn vẹn cơ hội lĩnh hội tinh hoa kiến thức và được công nhận học lực ở cả hai chương trình Quốc Gia & Quốc tế Cambridge, tự tin trở thành công dân toàn cầu.