- Managing media & digital planning for 3 key brands at a global leading FMCG
- International working environment, good benefits and learning opportunities.
Our Client is a global company in FMCG with international working environment, good benefits, and learning opportunities.
Job Description
Integrated Communication Planning
- Lead the integrated communication approach and planning for all campaigns, acting as a key business partner to the brand team.
- Map and analyze the customer journey to identify areas for improvement and innovation.
- Review and evaluate integrated communication proposals/plans from cross-agencies.
- Adjust media concept plans in response to changes (e.g., down rating, decreased KPIs, changes in marketing/media plans).
- Evaluate booking plans across various channels: TV, Digital, Mobile, OOH, Social KOL, Sponsorship.
- Measure media placement effectiveness and efficiency based on KPIs.
- Define category movements by analyzing historical data and competitor actions.
- Identify and generalize communication strategies to support ATL forecasts and adjust YTG communication plans.
- Identify communication threats and opportunities to enable agile business turn-around actions.
- Develop new consumer touchpoints, transforming new channels into brand-building touchpoints integrated into the holistic consumer journey.
- Focus on mapping and optimizing the end-to-end customer journey.
- Identify key touchpoints and moments of truth that impact the customer experience.
- Design and implement consumer experience strategies that align with the company's brand and business goals.
- Analyze consumer behavior via digital signals and develop strategies to enhance engagement, reduce friction, and increase satisfaction at each stage.
- Collaborate with cross-functional teams to implement improvements and measure their impact on consumer behavior and business results.
- Build and maintain a report analysis structure to track media KPIs.
- Establish and maintain strategic partnerships with media partners/suppliers.
- Evaluate partnership sponsorship packages.
- Stay updated on market trends, including new branding marketing activities, commercials, and regulations, and recommend suitable innovations for our brands.
- Respond to ad-hoc requests from brand teams.
- Maintain strong communication lines with key stakeholders to ensure smooth organizational operations.
- Foster a team culture among agencies that embraces new challenges with a positive, win-win spirit.
- Collaborate with marketing, sales, and product development teams to ensure a cohesive consumer experience.
- Lead consumer experience initiatives and projects from conception to execution.
- 5-6 years of experience in marketing communication.
- Preferably with experience in communication planning. Record proven of success in brand management, including TVC and digital, media strategy (with a focus on digital), and innovation. Creative thinking is a big plus.
- Solid knowledge of brand-building fundamentals: brand funnel, brand health tracking, etc.
- Strong analytical skills and proficiency in using Martech tools like PowerBI.
- Agile problem-solving skills.
- Strong stakeholder management skills.
- A comprehensive understanding of marketing and business functions in the FMCG sector is essential.
- Demonstrated strengths in marketing competencies, especially in Brand Planning, Brand Strategy, Communication, and Media Management.
- Lead cross-functional groups and managing local stakeholders, as well as forming close partnerships
- Inspire, motivate, and lead multidisciplinary project teams to achieve outstanding results.
- Proficiency in written and verbal English communication is a must
- Attractive compensation package of the market.
- Global company in an exciting industry.
- Opportunity for comprehensive development in brand management.
Quote job ref: JN-112024-6601283
Chúng tôi là 1 tập đoàn gồm 11 công ty thành viên: Chuỗi Việt Tiên labo, Lavina, Disign Center, Emax Center, Nec Lab..., chuyên về Thiết kế, gia công răng sứ cung cấp cho thị trường Trong và Ngoài nước. Với các sản phẩm chủ lực như Cercon, Zirconia, Chrome Cobalt, Titan,… Thành lập từ 4/2004, với năng lực sản xuất hàng năm tăng mạnh, hiện nay, đạt hơn 1.000.000 đv/năm. Nguyên vật liệu được sử dụng từ các nước nổi tiếng và đảm bảo về chất lượng kết hợp với quy trình sản xuất và kiểm tra nghiêm ngặt, tối ưu hóa tiến độ từng giai đoạn. Do đó, sản phẩm của chúng tôi được các Nha khoa, Nha sĩ Trong và Ngoài nước đánh giá rất cao về chất lượng cũng như các dịch vụ sau bán hàng.a Ra đời vào năm 2004, CÔNG TY NGUYỄN VIỆT TIÊN, là Lab đầu tiên và lớn nhất của Việt Tiên Group. Đến nay qua hơn 16 năm phát triển, VIỆT TIÊN GROUP sở hữu hơn 600 nhân viên, kỹ thuật viên tay nghề cao, phục vụ cho hơn 1.200 nha khoa, phủ khắp từ Quy Nhơn – Cà Mau. Hiện nay, trước sự phát triển không ngừng của thị trường, ngoài việc đầu tư vào công nghệ, máy móc, hợp tác cùng các chuyên gia bác sĩ uy tín trong và ngoài nước. VIỆT TIÊN LAB GROUP còn chú trọng vào dịch vụ chăm sóc khách hàng với mô hình quản lý doanh nghiệp chuyên nghiệp, cùng hệ thống giao nhận phủ khắp các tỉnh thành nhằm đáp ứng các nhu cầu khắc khe nhất của Khách hàng. VIỆT TIÊN LAB GROUP đang sở hữu hệ thống máy móc tối tân nhất của ngành Labo: máy in 3D, máy thổi cát Renfert, máy Scan 3shape E1, hệ thống máy CAD/CAM… Song song đó, tại VIỆT TIÊN LAB GROUP mỗi KTV được đào tạo không đơn thuần chỉ để trở thành một KTV lành nghề, mà chúng tôi đào tạo nghệ nhân chế tác răng sứ. Vì với chúng tôi, mỗi sản phẩm răng sứ là một tác phẩm nghệ thuật mang những gam màu riêng đem đến cho người sử dụng cuộc sống đa sắc màu và nhiều thành công trên các lĩnh vực khác nhau. “Khách hàng là trọng tâm” là phương châm phục vụ của chúng tôi, sự hài lòng của khách hàng là điều mà tập thể VIỆT TIÊN LAB GROUP luôn luôn gìn giữ và hoàn thiện. VIỆT TIÊN LAB GROUP rất mong được đồng hành cùng Quý Bác sĩ/Nha khoa, trong hành trình điểm tô nụ cười Việt.