▪ Develops relationship with allocated customers
▪ Accepts all orders (from customer or overseas office) and processes them for handover to Operations
▪ Proactively informs customer on shipment status, exceptions and provides intermediate updates on incident solution
▪ Performs up- and cross-selling (inbound calls) for existing customers and passes on leads to Sales
▪ Takes and handles customer inquiries, e.g. Track and Trace
▪ Reviews reports (generated by the Performance Reporting & Exception Specialist) and sends them to the customer
▪ Takes and registers all customer complaints
▪ Drives solution of customer complaints by solving it directly or assigning tasks to other function
▪ Acts as first contact point for customer claims; supports customer in notification and reception of claims, provides DGF claims documents, collects required documents from claimant and hands over to specialized claims handlers when documents are complete
▪ Takes and processes customer feedback and asks for CS related feedback (e.g. follow-up on complaint handling)
▪ Collaborates closely with Operations and other departments for smooth handling of shipments and continuous updates
▪ Completes coordination between all applicable parties for all air export shipments for our customers; ensures timely bookings with airline on customer behalf
▪ Prepares export documentation in accordance to country requirements as well as the preparation of Certificate of Origin, Cargo Manifest, NAFTA Certificate, Airway Bill and any other documents required by the customer
▪ Responsible for timely completion of export documents and coordinate with both customer and/or warehouse for timely delivery of cargo
▪ Communicates regularly with customer in regards to customer’s shipment status as well as continuous communication with overseas to meet delivery commitments; follow-up with airline to monitor and track departure and arrival information and updates
▪ Ensures invoicing of rendered services is completed accurately and in a timeframe consistent with company policy.
▪ Ensure customer profiles are accurate and updated
▪ Meet all KPI’s assigned and audited by the Control Tower
Requirements:
- Junior or Senior Students who can work at least 4 days per week
- Good English skills (both speaking and writing)
- Can-do attitude, hard-working and enthusiastic
- Good administrative skills, results driven and detail oriented
- Ability to handle multiple and hanging priorities
- Ability to work effectively, independently and in a Team environment.
MED Group được biết đến là công ty dẫn đầu trong lĩnh vực phân phối thiết bị y tế tại Việt Nam; phân phối độc quyền các dòng sản phẩm cao cấp thuộc các thương hiệu hàng đầu thế giới. Vietmedical – thành viên của VMED Group được biết đến là công ty dẫn đầu trong lĩnh vực phân phối thiết bị y tế tại Việt Nam; phân phối độc quyền các dòng sản phẩm cao cấp thuộc các thương hiệu hàng đầu thế giới.‘’Tạo dựng một Tập đoàn cung cấp giải pháp và dịch vụ y tế đứng đầu Việt Nam với
các sản phẩm, hệ thống có chất lượng vượt trội và được thừa nhận rộng rãi trên thế giới’’
VMED là Tập đoàn công nghệ hoạt động trong lĩnh vực y tế bao gồm Công ty mẹ VMED Group và các Công ty thành viên. VMED Group hoạt động trong 4 lĩnh vực: phát triển các giải pháp công nghệ thông tin y tế, phân phối thiết bị y tế; sản xuất các thiết bị, sản phẩm tiêu hao trong y tế và đầu tư chuyên sâu trong lĩnh vực y tế.
Song hành cùng sự phát triển ngày một mạnh mẽ của ngành Y tế, VMED Group tiên phong đổi mới trong cung cấp giải pháp và dịch vụ y tế toàn diện tại Việt Nam. Chúng tôi hướng tới tương lai của một nền y tế số với bệnh viện thông minh; với các giải pháp, hệ thống có chất lượng vượt trội và được thừa nhận rộng rãi trên thế giới. Để biến tương lai đó thành hiện thực, tất cả chúng tôi đang nỗ lực mỗi ngày bằng sự kết hợp giữa trái tim, lý trí và nghiên cứu khoa học với mục tiêu tạo ra những sản phẩm y tế tốt nhất, những giải pháp công nghệ tiên tiến nhất.
Review VMED GROUP
Phúc lợi thì ổn. Lương tốt, nhưng không công bằng với những người đã làm việc lâu năm vì mức tăng lương rất mơ hồ. (id)
Môi trường rất tốt và đẹp, sạch sẽ, lịch sự. Mội người làm việc thân thiện và tương tác tốt giữa các đồng nghiệp. (gg)