Mô tả công việc
Establish tax management and standardize procedures to ensure proper dissemination of information and tax compliance among all companies (Wanek and affiliated companies)
Work with external parties - government and consultants to get the correct tax information and set out guidelines for tax compliance
Provide tax planning and reviewing various tax returns, ensure correctness and timely submission.
Study & analyze each subsidiaries' taxable transactions to provide excellent planning, consulting and expertise
Check and diagnoses tax compliance of all subsidiaries periodically to prevent from significant tax issue risk
Support to resolve issues faced by Departments in order to comply with Tax regulations.
Update new significant changes in tax regulations to Board of Management and Departments.
Act as conduit with Customs department and support for any related tax issues
Prepare transfer pricing report, co-ordinate with internal and external parties for the report and be at the forefront of cross-border best practice and compliance
Establish tax management and standardize procedures to ensure proper dissemination of information and tax compliance among all companies (Wanek and affiliated companies)
Work with external parties - government and consultants to get the correct tax information and set out guidelines for tax compliance
Provide tax planning and reviewing various tax returns, ensure correctness and timely submission.
Study & analyze each subsidiaries' taxable transactions to provide excellent planning, consulting and expertise
Check and diagnoses tax compliance of all subsidiaries periodically to prevent from significant tax issue risk
Support to resolve issues faced by Departments in order to comply with Tax regulations.
Update new significant changes in tax regulations to Board of Management and Departments.
Act as conduit with Customs department and support for any related tax issues
Prepare transfer pricing report, co-ordinate with internal and external parties for the report and be at the forefront of cross-border best practice and compliance
Yêu cầu công việc
Technical requirement
University graduate in Accounting/ Finance, Economic and other relevant disciplines with more than 4 years of tax or audit experience
Good logical thinking, ability to work big numerical data, and be able to analyze/understand the underlying issues;
Demonstrate the ability to present idea effectively in both verbal and writing;
Work well upstream and downstream, able to network positively
Good command in English, writing and reading is the must;
Big 4 or tax consulting background is generally preferred
Skills and Abilities
Honesty, integrity, reliable and dependable, hard working, perseverance, detailed and thorough
Numerate, analytical, logical and follow-through skills
Ability to communicate with all organizational levels
Strong people skills, able to enforce policies and procedures but manage conflicts & confrontation
Skilled in prioritizing multiple directives within changing work demands, multi-tasking
Skilled in problem solving
Skilled in Excel and common office software applications
Quyền lợi được hưởng
Chế độ bảo hiểm
Du Lịch
Xe đưa đón
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Ngày 28/12/2006, Ủy ban Chứng khoán Nhà nước cấp giấy phép hoạt động số 44/UBCK-GPHĐCK, theo đó, Công ty Cổ phần Chứng khoán ALPHA (APSC) đã trở thành một trong những thương hiệu tài chính đầu tiên đặt nền móng cho sự phát triển ngành chứng khoán tại Việt Nam. Trải qua những khó khăn, thách thức và thăng trầm trong hoạt động kinh doanh, năm 2021, Chứng khoán ALPHA được tái sinh trở lại với nhận diện thương hiệu mới và dáng vóc mới sau quá trình tái cấu trúc toàn diện Doanh nghiệp kể từ tháng 5/2020: Nâng cấp hạ tầng công nghệ hiện đại, đa dạng hóa sản phẩm dịch vụ…nhằm chinh phục mục tiêu TIÊN PHONG và hướng đến chinh phục tiêu chí về thương hiệu, chất lượng dịch vụ của Top công ty chứng khoán tiêu biểu tại thị trường Châu Á. Được thành lập và điều hành bởi những chuyên gia hàng đầu trong ngành Tài chính – Chứng khoán, cùng đội ngũ chuyên viên APSC được đào tạo bài bản, chuyên sâu, Chứng khoán ALPHA tự tin phát huy thế mạnh về con người và công nghệ, song hành cùng sự phát triển của ngành chứng khoán Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm như BHXH, BHYT, BH Tai Nạn, BH Thất Nghiệp , …. theo quy định của Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Thể thao : Bơi lội, bóng chuyền, bóng rổ, yoga,...
- Các chương trình vui chơi, giải trí cuối tuần.
- Sự kiện tiệc tổ chức vào các dịp kỷ niệm của công ty
Lịch sử thành lập
- Năm 2006, Ủy ban Chứng khoán Nhà nước cấp Giấy phép hoạt động kinh doanh chứng khoán cho công ty
- Năm 2020, Tái cấu trúc toàn diện. Ủy ban Chứng khoán Nhà nước cấp Giấy phép điều chỉnh Giấy phép thành lập và hoạt động công ty chứng khoán số 40/GPĐC-UBCK ngày 16/7/2020. thành lập văn phòng đại diện tại TP. Hồ Chí Minh. Vận hành Hệ thống phần mềm lõi giao dịch chứng khoán mới với đầy đủ, toàn diện các chức năng, tiện ích phục vụ đa dạng nhu cầu khách hàng
- Năm 2021, Cung cấp dịch vụ giao dịch trực tuyến. Chào bán hơn 11 triệu cổ phiếu. Tăng vốn điều lệ. Triển khai dịch vụ giao dịch ký quỹ. Bổ sung nghiệp vụ Tự doanh chứng khoán
- Năm 2022, Thành lập Chi nhánh tại Hải Phòng. Bổ sung nghiệp vụ Bảo lãnh phát hành chứng khoán
- Năm 2023, Thành lập chi nhánh Hồ Chí Minh, Nha Trang. Ủy ban Chứng khoán Nhà nước cấp giấy phép điều chỉnh giấy phép thành lập và hoạt động công ty chứng khoán