Mô tả công việc
The primary function of this position is to develop with dynamism the sales of projects and added-value solutions to customers using various combinations of Lectra's comprehensive products and services portfolio (software, equipment, training, consulting, and services contracts...) while respecting the sales internal policy and rules..
2. DUTIES AND RESPONSIBILITIES
On an ongoing basis, the Sales Executive is expected to:
Achieve and exceed sales objectives by aggressively developing the business through a constant pipeline build-up with existing and new accounts
• Hunter spirit: to Find new prospects
• Develop and manage long-term customer relationships and strengthen the existing business through regular customer reviews.
• Define accurate account plan per customer
• Define and implement sales strategy per account/Opportunities
Manage the sales cycle of added value propositions (including professional services - training and consulting - and recurrent maintenance contracts) from lead to close:
• Opportunity detection
• Opportunity qualification and evaluation,
• Solution definition - Presentation - Quotation - Proposal drafting
• Negotiation and closing, ensuring that all terms and conditions of the contract are defined and respect Lectra's standards.
Work closely with the marketing to develop an extensive knowledge base of all the local apparel/fashion industry, including key players and their current application and technology footprint, buying process, compelling events, political environment, and strategies
With the Sales Team to promote and demonstrate the added value of Lectra's solutions by understanding our customer's strategy, needs, and the environment through analyses, demonstrations, and trials.
Maintain contact with his customers and ensure a regular follow-up on the account he is responsible for:
• Make regular contact with existing customers (phone calls, visits on-site etc)
• Develop and manage the long term customer relationship and strengthen the existing business through regular customer reviews.
• Define accurate account plan per customer
• Be alert to potential opportunities for existing customers
Yêu cầu công việc
• Vietnam Fashion garment industry experiences and strong networks, in particular, CMT sector in South / Center;
• Ability to Hunt new opportunities and adaptability to new environments;
• Speaking Chinese Mandarin is required;
• Fluency in English is required;
• Capacity to prioritize the most important actions on a short and mid-term perspective to optimize account coverage and maximize the value of the accounts assigned;
• Experience in customer value proposition approach and capacity to engage the customer in meaningful dialogue through consultative selling methodology. Ability to understand customer strategy, ambition, challenges, processes, known and unknown needs and ultimately to build solutions with the customer;
• Strong communication skills, diplomatic, tactful and adoption of a trusted advisor behavior;
• Outstanding listening skills, to understand objectives and desired outcomes of the customers;
• Ability to convince a prospect to accept the offer and close a deal;
• Capacity to manage time effectively and coordinate tasks and activities to maximize effectiveness;
• Self-discipline is required to document in detail each step of the sales cycle in our CRM (pipeline and forecast management against targets);
• Good command of MS Office (Power Point, Excel, etc.)
Quyền lợi được hưởng
Premium healthcare
Nghỉ phép có lương
Annual leave
Đào tạo
Training
Ϲông ty cổ phần công nghê mạng viễn thông Ϲ-LIƝK (C-LINK.,JSC) - một doɑnh nghiệp hoạt động chính trong lĩnh vực kinh doɑnh thiết bị viễn thông và Ϲông nghệ thông tin với các thành viên sáng lập bɑn đầu là những người có kinh nghiệm và đɑm mê trong lĩnh vực điện tử - viễn thông, công nghệ thông tin. Ɲgɑy từ khi mới thành lập, chúng tôi xác định mục tiêu hoạt động và phát triển củɑ mình, đó chính là Ϲhất lượng đảm bảo – Giá cả cạnh trɑnh – Ɗịch vụ chu đáo. Ƥhương châm hoạt động củɑ Ϲhúng tôi là luôn luôn sáng tạo, không ngừng đổi mới nhằm đáp ứng mọi nhu cầu củɑ khách hàng, lấy chất lượng sản phẩm để xây dựng thương hiệu, lấy thái độ tận tâm phục vụ khách hàng để khẳng định thước đo giá trị chất lượng dịch vụ và giá cả cạnh trɑnh để giữ vững vị thế. Khi thị trường viễn thông – công nghê thông tin bước vào cuộc chạy đuɑ cạnh trɑnh gɑy gắt, Ϲ-LIƝK xác định không chỉ cung cấp sản phẩm hữu hình mà cung cấp sản phẩm và dịch vụ gắn liền với quá trình sử dụng củɑ khách hàng. Với đội ngũ kỹ sư, kinh doɑnh năng động, nhiệt tình, nắm bắt nhɑnh nhạy công nghệ tiên tiến Ϲ-LIƝK luôn để lại ấn tượng tốt trong lòng khách hàng. Lĩnh vực kinh doɑnh: · Ƥhân phối thiết bị và linh kiện điện tử, viễn thông · Ƭhi công, lắp đặt các công trình Ɓưu chính viễn thông · Ɗịch vụ giɑ tăng trên mạng viễn thông · Ɗịch vụ cho thuê, lắp đặt, bảo hành, bảo trì và sửɑ chữɑ các sản phẩm công ty kinh doɑnh · Ƭư vấn, phát triển, cài đặt, tích hợp hệ thống viễn thông, tin học, chuyển giɑo công nghệ, dịch vụ phần mềm