Finance Business Partner/Manager to drive IC Transformation. Building a sustainable & winning business model,
maximizing their strategic investment for growth, decision support, strategy formulation and putting strategy into action.
PIC would require good business senses & analytical thinking, strong communication & partnering skills to give financial advices to the team to drive business.
Main Accountabilities
- Work with Business leader to develop business model for short term and long-term business success.
- Commercially shape the medium to long term direction of the business Lead the Transformation P&L covering end to end operations (SC, CD, Marketing and MT/DT Operations)
- Lead the finance business partnering role in relation to CD regarding to Customer performance management, decision support, performance analytics and intervention.
- Define trade terms of customers to ensure fair and equitable (TTS, credit limit, distributors’ collateral…) and partner with CD for the trade terms negotiation with customers.
- Work with National Finance team (Controller) to set up the end-to-end Finance operation with the new business model.
- Identify and drive the development and implementation of Gross Margin roadmaps across the business
- Drive the development and implementation of Profitability and Cash management.
- Maximize the translation of external environment (customers/retailers/competitors) into internal intelligence for the business.
- Lead team to support delivery, including many layers of delivering through others (direct team, other finance teams)
- Together with CD Excellence Function to analyse big data to identify more growth opportunities.
- High levels of drive & determination to deliver tangible results improvement
- Excellent communication and relationship building skills
- Ability to work with cross functional team environment
- Ability to manage competing priorities
- Excellent analytical and problem-solving skills.
- Over 5+ years experiences in business partnering roles preferably within Marketing or CD, with strong strategic thinking and strong engagement to stake holders.
- Ability to balance the big picture / long term aspect of country strategic plan, with key in-year performance interventions required to ensure the business remains on the right path
- Experience of working in cross functional teams within a matrix environment desirable.
- Ability to influence senior stakeholders in and outside Vietnam
- Manage & inspire team with new way of working, new capabilities and drive insights to actions
- Some M&A and business Transformation experience as a plus
Công ty Cổ phần Đầu tư Nắng Ban Mai được thành lập ngày 30/01/2015, ngay từ khi thành lập, Công ty luôn xác định chiến lược kinh doanh là: “Sự hài lòng của khách hàng là nền tảng cho sự phát triển và tin cậy từ đối tác. Là yếu tố quyết định đến sự vững bền của Nắng Ban Mai”. Qua 06 năm hoạt động, đến nay Công ty đã có 05 đơn vị trực thuộc và 01 Chi nhánh với gần 1.000 lao động đang làm việc có thu nhập ổn định, với doanh thu hơn 1.000 tỷ/ năm, các lĩnh vực hoạt động chủ yếu bao gồm:
- Thi công hạ tầng
- San lấp mặt bằng
- Sản xuất và kinh doanh Bê tông thương phẩm
- Sản xuất và kinh doanh Bê tông nhựa nóng
- Sản xuất và kinh doanh Cống ly tâm
- Sản xuất và kinh doanh Gạch Terrazo
- Sản xuất và kinh doanh Gạch không nung
- Khai thác, sản xuất và kinh doanh đá vật liệu xây dựng
- Khai thác, sản xuất và kinh doanh cát vật liệu xây dựng
- Cho thuê máy móc thiết bị xe cơ giới
- Đầu tư các dự án hạ tầng…
Là một công ty lớn mạnh trong lĩnh vực Bê tông thương phẩm, cống bê tông ly tâm và là nhà đầu tư về hạ tầng - khu đô thị mới - nhà ở có tiềm lực với tầm nhìn quy hoạch xa, rộng và cung cách kinh doanh độc đáo.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Party
Lịch sử thành lập
- 2015: Công ty được thành lập