
Mission Statement
Process accounting transactions for Accounts Receivable (AR) in a complete, accurate and timely manner while ensuring compliance with internal guidelines and procedures and external regulatory requirements. .
Your Responsibilities
- You will perform necessary activities within the Accounts Receivable team to ensure accurate and timely booking and ensure all invoices recorded into system are complied with tax regulations and company requirements.
- You will perform analysis of specific Accounts Receivable accounts on a regular basis and take appropriate action when necessary.
- You will cooperate with CSS Center team in India for daily work
- You will comply with and help to achieve Internal Control over Financial Reporting compliance in Accounts Receivable for applicable templates.
- You will apply and comply with Financial Accounting and Reporting Manual, IFRS and local GAAP and actively seek opportunities to improve processes.
- You will take high responsibility for the tasks done and commit to the timeline.
- You will deliver commitments and high-quality services to all applicable stakeholders in line with agreed service levels to ensure satisfaction and support other departments so that the business can run smoothly.
- Living Hitachi energy's core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business.
- Graduated bachelor’s degree or higher in Finance, Accounting and Auditing.
- Minimum 1 to 5 years of experience in tax and accounting.
- Self-motivated, well-organized and structured with strong attention to detail and learning mindset.
- Resilience - strong ability to work with ambiguity and constantly changing set of circumstances and issues under pressure.
- Ability to think ahead and anticipate prioritizing and plan activities, quickly assimilate complex information and take independent action where necessary.
- Collaborating across boundaries - connects people, ideas, processes and issues. Builds helpful, productive relationships across the organization.
- Influencing and persuading, able to present sound and well-reasoned arguments to convince others and ability to deal with a wide range of people with tact and diplomacy.
- Must have strong knowledge of loc finance ERP, Microsoft Office.
- Fluent in English language, spoken and written.
Location Hanoi, Hanoi, Vietnam;
Bac Ninh, Bắc Ninh, Vietnam Job type Full time Experience Experienced Job function Finance Contract Contractor Publication date 2024-12-03 Reference number R0068224

Công Ty CP Đầu Tư SK là đơn vị nhập khẩu và phát triển độc quyền thương hiệu SK Sumikura tại Việt Nam. Kể từ khi thành lập vào năm 2007, công ty đã nhanh chóng phát triển 3 chi nhánh tại các trung tâm kinh tế lớn như Hà Nội, Đà Nẵng, thành phố Hồ Chí Minh, cùng 5000 điểm bán hàng trên toàn quốc.
SK Sumikura là công ty đầu tư và kinh doanh đa ngành: cho thuê kho xưởng, kinh doanh giấy báo và đầu tư tài chính, sản xuất sản phẩm điện lạnh và điện gia dụng như máy điều hòa, máy giặt, tủ đông… Các mặt hàng với xuất xứ từ các nước Asia như Malaysia, Trung Quốc, Việt Nam đáp ứng nhu cầu đa dạng của khách hàng. Bên cạnh ưu điểm về chất lượng sản phẩm, chúng tôi còn chú trọng phát triển dịch vụ hậu mãi, tư vấn kỹ thuật và chăm sóc khách hàng. Đó chính là lý do giúp SK Sumikura nhanh chóng khẳng định được uy tín trên thị trường, và bằng chứng rõ ràng nhất cho điều này đã được thể hiện ở tốc độ tăng trưởng ổn định qua từng năm.
Những nghề phổ biến tại Đầu Tư SK
Bạn làm việc tại Đầu Tư SK? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn
