Việc làm HỖ TRỢ DOANH NGHIỆP THÔNG MINH

Tìm thấy 2 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY CỔ PHẦN HỖ TRỢ DOANH NGHIỆP THÔNG MINH
Costing Accountant
HỖ TRỢ DOANH NGHIỆP THÔNG MINH
3 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 4
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 4
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 12/07/2024
Hạn nộp hồ sơ: 12/08/2024
Hình thức: Toàn thời gian
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Địa điểm làm việc: Bình Dương
Mô tả Công việc
The Costing Accountant will be responsible for calculating, auditing, and managing initial costing to ensure accurate and timely selling prices for all Wanek/MIL products. The role involves working closely with internal teams to ensure cost efficiency, developing tools and processes for cost management, and analyzing cost fluctuations. The Costing Specialist will also provide training, maintain cost databases, and support various projects.
OEM costing: Work closely with IE to make sure the manufacturing cost/FOB for this new business.
Market costing: Control timeline and Costing output to supply timely for markets 4 times a year.
Build Costing process, apply for between internal departments at Wanek/MIL.
Identify gaps between Wanek's and US on approval process for PIS.
Develop tools to minimize missing information on BOM/Routing to contribute COGS for both Wanek/Mil.
Analyze and go deeper into detail of COGS to find out the reason for the fluctuation on %Margin each month end closing.
Develop and prepare educational/training in internal Costing team, make sure the ob-normal data can be easily recognized and fix before submitting to US.
Corporate with all team members to follow up the Production schedules, to make sure prices are available for shipment.
Maintain database to control the increasing prices of materials, level of impact on Manufacturing cost, set up target to limit this factor on cost of products.
Take part in projects of Industrial Engineering department to follow Manager's assignment to consult on Finance's view.
OEM costing: Work closely with IE to make sure the manufacturing cost/FOB for this new business.
Market costing: Control timeline and Costing output to supply timely for markets 4 times a year.
Build Costing process, apply for between internal departments at Wanek/MIL.
Identify gaps between Wanek's and US on approval process for PIS.
Develop tools to minimize missing information on BOM/Routing to contribute COGS for both Wanek/Mil.
Analyze and go deeper into detail of COGS to find out the reason for the fluctuation on %Margin each month end closing.
Develop and prepare educational/training in internal Costing team, make sure the ob-normal data can be easily recognized and fix before submitting to US.
Corporate with all team members to follow up the Production schedules, to make sure prices are available for shipment.
Maintain database to control the increasing prices of materials, level of impact on Manufacturing cost, set up target to limit this factor on cost of products.
Take part in projects of Industrial Engineering department to follow Manager's assignment to consult on Finance's view.Yêu Cầu Công Việc
1. Education:
Bachelor's Degree in Finance & Accounting
Engineering and Production knowledge & financial insight.
2. Experience:
At least 2 years' experience working as Costing accountant.
Deep knowledge and successful implementation of instructional on design product Costing.
Familiar with system's process.SKILLS
3. Skills:
Strong computer skills, including Microsoft Office proficiency; familiarity with web delivery tools.
Good English communication (written and verbal).
Good organizational skills, including the ability to handle multiple assignments and prioritize work.Laptop
Chế độ bảo hiểm
Du Lịch
Phụ cấp
Xe đưa đón
Đồng phục
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Công tác phí
Nghỉ phép năm
Khu vực
Báo cáo

CÔNG TY CỔ PHẦN HỖ TRỢ DOANH NGHIỆP THÔNG MINH
HỖ TRỢ DOANH NGHIỆP THÔNG MINH Xem trang công ty
Quy mô:
25 - 100 nhân viên
Địa điểm:
117-119 Lý Chính Thắng, Phường Võ Thị Sáu, Quận 3

Công ty CP Hỗ trợ Doanh nghiệp Thông Minh – eSmart – là công ty chuyên hoạt động trong lĩnh vực kinh doanh cho thuê văn phòng làm việc từ xa, văn phòng cao ốc, văn phòng trọn gói; tư vấn luật, tư vấn báo cáo thuế…

Mục tiêu phát triển: Dành cơ hội cho các doanh nghiệp vừa và nhỏ những giải pháp đầu tư tiết kiệm chi phí và xây dựng hoạt động ban đầu hiệu quả.

Chúng tôi hiện đang hoạt động trên 2 trụ sở chính tại quận 1 và quận 3 ngay trung tâm thành phố Hồ Chí Minh. Với đội ngũ nhân viên giàu kinh nghiệm luôn hỗ trợ khách hàng ngay từ giai đoạn tư vấn cho đến hậu mãi sau dịch vụ, chúng tôi đều quan tâm đến sự hài lòng của khách hàng

Những nghề phổ biến tại HỖ TRỢ DOANH NGHIỆP THÔNG MINH

Bạn làm việc tại HỖ TRỢ DOANH NGHIỆP THÔNG MINH? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo HỖ TRỢ DOANH NGHIỆP THÔNG MINH

HỖ TRỢ DOANH NGHIỆP THÔNG MINH

Click để đánh giá