To achieve the ambition, we have set for ourselves, we are looking for colleagues who are ready to live our ethos every day. Come be a part of this journey!
BAT VIETNAM IS LOOKING FOR A TRADE ACTIVATION MANAGER
SENIORITY LEVEL Management Level
FUNCTION Marketing
SALARY RANGE Driven market salary + Bonus scheme + Excellent benefits
LOCATION Ho Chi Minh City, Vietnam
What You Will Be Accountable For
Trade Activity Planning
- Develop and implement a short-term trade promotion plan & activities aligned with annual cycles and key performance indicators (KPIs) related to volume, value, and distribution targets.
- Track, analyze & generate insights on the efficiency of the deployed trade activities & suggest course correction if required
- Lead the Key Outlet platform independently aligned with strategy.
- Define plan to extract value from the platform & effective spending (e.g. Resource management, critical metric setting & volume delivery of the Key outlets)
- Conduct regular reviews of ongoing trade engagement activities and provide summarized reports for discussion during Cycle Planning Meetings, ensuring alignment with strategic objectives.
- Track progress, provide updates, and follow up on actions with cross-functional teams, agencies, and regions.
- Collaborate with regional teams to cultivate relationships, lead all aspects of operations, and track (KPIs).
- Build and maintain relationships with stakeholders and suppliers to ensure smooth collaboration and execution of activities.
- Actively participate in the origination, evaluation, and implementation of new, innovative ideas to drive sales growth and efficiency.
- Bachelor's degree in business, marketing or any related field
- Proven experience of minimum 3 years in Brand / Trade Marketing in a FMCG company (preferable an MNC)
- English, Vietnamese Proficient
- Ability to co-ordinate with different internal/external senior stakeholders to drive agenda
- Ability to plan, design and implement trade activations
- Having knowledge on business process & procedures & market implementation/execution
- Having sound presentation skills
At BAT we are committed to our Purpose of creating A Better Tomorrow. This is what drives our people and our passion for innovation. See what is possible for you at BAT.
- Global Top Employer with 53,000 BAT people across more than 180 markets
- Brands sold in over 200 markets, made in 44 factories in 42 countries
- Newly established Tech Hubs building world-class capabilities for innovation in 4 strategic locations
- Diversity leader in the Financial Times and International Women’s Day Best Practice winner
- Seal Award winner – one of 50 most sustainable companies
Collaboration, diversity and teamwork underpin everything we do here at BAT. We know that collaborating with colleagues from different backgrounds is what makes us stronger and best prepared to meet our business
Kem Tràng Tiền thành lập năm 1958. Tên gọi cũng chính là nơi đầu tiên kem được bán và sản xuất - "Tràng Tiền". Từ đó tới nay, qua bao thăng trầm cùng sự phát triển của thời đại, Kem Tràng Tiền vẫn đang tồn tại và tiếp tục phát triển tại số 35 Tràng Tiền, quận Hoàn Kiếm, Thành phố Hà Nội
Đi qua bao năm tháng, Kem Tràng Tiền đã trở thành biểu tượng gắn liền với ký ức của những người con hướng về Hà Nội.
"Phi thực Kem Tràng Tiền bất thành người Hà Nội"
Kem Tràng Tiền thuộc Công ty Cổ phần Kem Tràng Tiền được sự tin tưởng và mến mộ của khách hàng đã càng ngày càng phát triển trên toàn đất nước và hứa hẹn sẽ luôn giữ được nét đẹp xưa với câu nói quen thuộc của Kem Tràng Tiền : “ Hương vị vượt thời gian” Khi thời đại đổi thay, thương hiệu kem "quốc dân" cũng sẵn sàng chuyển mình! Bước đột phá chuyển mình của Kem Tràng Tiền khi bất ngờ thay mới nhận diện thương hiệu sau 60 năm lịch sử!