Mô tả công việc
The primary function of this position is to develop with dynamism the sales of projects and added-value solutions to customers using various combinations of Lectra's comprehensive products and services portfolio (software, equipment, training, consulting, and services contracts...) while respecting the sales internal policy and rules..
2. DUTIES AND RESPONSIBILITIES
On an ongoing basis, the Sales Executive is expected to:
Achieve and exceed sales objectives by aggressively developing the business through a constant pipeline build-up with existing and new accounts
• Hunter spirit: to Find new prospects
• Develop and manage long-term customer relationships and strengthen the existing business through regular customer reviews.
• Define accurate account plan per customer
• Define and implement sales strategy per account/Opportunities
Manage the sales cycle of added value propositions (including professional services - training and consulting - and recurrent maintenance contracts) from lead to close:
• Opportunity detection
• Opportunity qualification and evaluation,
• Solution definition - Presentation - Quotation - Proposal drafting
• Negotiation and closing, ensuring that all terms and conditions of the contract are defined and respect Lectra's standards.
Work closely with the marketing to develop an extensive knowledge base of all the local apparel/fashion industry, including key players and their current application and technology footprint, buying process, compelling events, political environment, and strategies
With the Sales Team to promote and demonstrate the added value of Lectra's solutions by understanding our customer's strategy, needs, and the environment through analyses, demonstrations, and trials.
Maintain contact with his customers and ensure a regular follow-up on the account he is responsible for:
• Make regular contact with existing customers (phone calls, visits on-site etc)
• Develop and manage the long term customer relationship and strengthen the existing business through regular customer reviews.
• Define accurate account plan per customer
• Be alert to potential opportunities for existing customers
Yêu cầu công việc
• Vietnam Fashion garment industry experiences and strong networks, in particular, CMT sector in South / Center;
• Ability to Hunt new opportunities and adaptability to new environments;
• Speaking Chinese Mandarin is required;
• Fluency in English is required;
• Capacity to prioritize the most important actions on a short and mid-term perspective to optimize account coverage and maximize the value of the accounts assigned;
• Experience in customer value proposition approach and capacity to engage the customer in meaningful dialogue through consultative selling methodology. Ability to understand customer strategy, ambition, challenges, processes, known and unknown needs and ultimately to build solutions with the customer;
• Strong communication skills, diplomatic, tactful and adoption of a trusted advisor behavior;
• Outstanding listening skills, to understand objectives and desired outcomes of the customers;
• Ability to convince a prospect to accept the offer and close a deal;
• Capacity to manage time effectively and coordinate tasks and activities to maximize effectiveness;
• Self-discipline is required to document in detail each step of the sales cycle in our CRM (pipeline and forecast management against targets);
• Good command of MS Office (Power Point, Excel, etc.)
Quyền lợi được hưởng
Premium healthcare
Nghỉ phép có lương
Annual leave
Đào tạo
Training
Vietstock.vn là cổng thông tin đầu ngành về tài chính chứng khoán trực tuyến, cầu nối không thể thiếu giữa các doanh nghiệp niêm yết, doanh nghiệp đại chúng chưa niêm yết, công ty chứng khoán và các tổ chức tài chính khác với cộng đồng các nhà đầu tư.
Tin tức và sự kiện về kinh tế, tài chính, đặc biệt là về thị trường chứng khoán và các kênh đầu tư được cập nhật liên tục 24/7 với độ chính xác và tính chọn lọc cao. Nhận định thị trường và báo cáo phân tích được thực hiện bởi đội ngũ chuyên gia và chuyên viên được đào tạo bài bản trong và ngoài nước với kinh nghiệm làm việc trong các công ty kiểm toán, chứng khoán, ngân hàng hàng đầu Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2010
Mission
Cơ sở dữ liệu đầy đủ và đa đạng, được xây dựng từ những ngày đầu của thị trường chứng khoán Việt Nam. Dữ liệu giao dịch chứng khoán real-time; thông tin doanh nghiệp từ A -> Z được chuẩn hoá, cập nhật nhanh và chính xác; báo cáo tài chính và số liệu vĩ mô được số hoá và có thể truy xuất qua excel.
Review Vietstock.vn
Bóc lột sức lao động của sinh viên. Bắt sinh viên đi làm full time (từ thứ 2 đến thứ 7), nếu xin nghỉ hôm nào trừ lương hôm đó, đẩy việc rất nhiều mà không chỉ dạy kỹ càng)(rv)
Vietstock không trả lương theo năng lực hay năng suất mà trả theo thâm niên, cứ làm lâu được tăng nhưng vẫn quá thấp so với mặt bằng chung.)(rv)