Việc làm TẬP ĐOÀN HẠ TẦNG QUỐC TẾ ĐÔNG DƯƠNG

Cập nhật 18/04/2024 20:49
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY CỔ PHẦN TẬP ĐOÀN HẠ TẦNG QUỐC TẾ ĐÔNG DƯƠNG
Marcom Manager
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 22/10/2024
Hạn nộp hồ sơ: 21/11/2024
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: 10 - 11 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
MISSION

(Why and what is the expected contributions of the position to the results of the organization the position exists)

The primary role of the Marketing Communication Manager is to assist the Cluster Marketing Communication Director and local Marketing Communication lead with extending Schneider Electric's measured awareness, share of voice and preference by delivering strategically sound and tactically superior “self-correcting” communications to targeted markets using all available and appropriate media. The Marketing Communication Manager is supposed to continuously integrate, implement and enrich global marketing processes across all Schneider businesses and local markets. Further overall responsibilities include developing, implementing, measuring and improving country campaigns targeted at key decision makers, influencers and partners in order to contribute to Schneider Electric's commercial objectives.

AREAS OF RESPONSIBILITY

To develop, manage and execute the integrated communication plan based on Global Marketing guidelines incl. Figure of Merit (FOM) and country/cluster objectives - ensuring that Global Marketing principles and processes are followed in the country/cluster.

To work closely with local BU lead, local product marketing, local field marketing team to build up and deploy Integrated Marketing Plan ( one and three year plan).

In teamwork with Regional Strategic Marketing; Cluster Field Marketing Director; Local BU head to allocate and control marcom budgets by customer segments. Develop and implement an integrated local tactical marcom plan based on strategic guidance and local market needs in order to boost sales

To integrate, implement, and help to improve Global Marketing processes locally (such as Strategy, Operations, Web Programs, Brand Migration, Communications, Media relations, Press/Industry Analyst relations, Direct customer acquisition and retention, Events, Channel marketing) while ensuring seamless alignment with local business priorities.

To work closely with country FM lead, local PR firm to build up and deploy good PR plan with increase earned media year on year; maintain and expand share of voice with 3 times higher than the nearest competitor.

To proactively share best practice with Cluster Field Marketing Director (high ROI due to addressing high potential audience with right message thru efficient distribution channels etc) in order to help others to increase their own ROI.

Qualifications

REQUIREMENTS

Education:

University Degree in Business school (or other similar Marketing Education)

Working Experience:

At least 10 year experience in Marketing and/or Communications

Prefer to work for MNCs or famous local communications group, including agency.

Public relations and trade marketing experiences are advantages.

Business Understanding:

Understanding of multi –culture markets with various business models

Customer insights/Lead management/ KPIs oriented.

Interested in technical products and solutions.

Others (e.g. language skills, technical skills):

Strong interpersonal and social skills resulting in the ability to guide and inspire teams

Good written and spoken English

Willing to work in a multifunction team and able to work with other global teams

Open to change and must embrace the concept of continuous improvement

Schedule: Full-time

Req: 0093EB
Khu vực
Báo cáo

CÔNG TY CỔ PHẦN TẬP ĐOÀN HẠ TẦNG QUỐC TẾ ĐÔNG DƯƠNG
TẬP ĐOÀN HẠ TẦNG QUỐC TẾ ĐÔNG DƯƠNG Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
Tầng 6, số 555 Lạc Long Quân, Phường Xuân La, Quận Tây Hồ, Thành phố Hà Nội, Việt Nam

Tập đoàn IDI - Tập đoàn Hạ tầng Quốc tế Đông Dương - Trải qua chặng đường dài, sau gần 20 năm hoạt động và phát triển, không ngừng lớn mạnh, hiện nay IDI Group đã mở rộng hoạt động kinh doanh trong 5 lĩnh vực chính: Hàng hải, Năng lượng, Vận tải, Xây dựng và Đồ uống - Nhà hàng với 12 công ty thành viên. Mục tiêu trong tương lại không xa, IDI Group sẽ trở thành tập đoàn đa ngành hàng đầu Việt Nam, vươn tầm quốc tế.

Chính sách bảo hiểm

  • Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
  • Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7

Các hoạt động ngoại khóa

  • Du lịch hàng năm 
  • Team building theo quý 
  • Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
  • Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..

Lịch sử thành lập

  •  Công ty được thành lập năm 2014

Mission

  • Các mục tiêu chúng tôi đặt ra cho chương trình bền vững phản ánh trực tiếp tầm nhìn của chúng tôi về việc đảm bảo một tương lai lành mạnh hơn cho ngành,

Những nghề phổ biến tại TẬP ĐOÀN HẠ TẦNG QUỐC TẾ ĐÔNG DƯƠNG

Bạn làm việc tại TẬP ĐOÀN HẠ TẦNG QUỐC TẾ ĐÔNG DƯƠNG? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo TẬP ĐOÀN HẠ TẦNG QUỐC TẾ ĐÔNG DƯƠNG

TẬP ĐOÀN HẠ TẦNG QUỐC TẾ ĐÔNG DƯƠNG

Click để đánh giá