- Monitor key performance indicators for retail targets.
- Support brand activities (e.g private sales, private events, agents and ad-hoc activities) which is aligned with line manager.
- Analyze customer insight through on counter visit and give inputs to Brand Manager in designing dialogues for different customers group.
- Analyze sales reports and seek for feedback from counters (PBS, CC) to propose measures to achieve sales target.
- Supply and allocate products by weekly based on sales target and counter inventory
- Give input to Marketing team in localized marketing initial plan to prepare for Season/Initial ordering, following Marketing brief of HQ directions.
- Support marketing activities (launch plan, events, counter activities) in line with brand marketing calendar and strategy
- Plan and execute retail events while working closely with counters/stores to ensure seamless operation and making sure all the brand guidelines/standards are followed through
- Assist counters/stores in organizing counter activites, VIP events and instore experience
- Coordinate with Counter/Store Manager, Retail and Training Manager on Counter Operations and needs: POSM, publicity, visibility
- Planning, preparing and implementing Retail Events, counter activities and the training required for the artists particpating in the relevant activities
- Work closely with Brand Manager/International Makeup Artist/Training Manager in preparing for fashion shows, collaborations, VIP activities if any
- Consolidate and report event results
- Identify business opportunities, and suggest improvement areas.
- Lead corporate sales activities which is aligned with line manager
- Maintain quality relationships to external partners, agencies, VIP customers to understand, proactively take appropriate actions to market needs and provide win-win solutions to partners.
- Be a role model in brand image and personality driven by grooming, attitudes and knowledge towards others internally and externally to inspire and drive people aspirational.
- To execute ad-hoc operations or projects as requested by the Company
- To take other assignments from line manager
- Requirement:
Having previous experience working in MNCs, global corporations, and reputable high-end brands is an advantage.
Have a good understanding of business and cosmetics/beauty/personal care/fashion industry
Detail, well-organized
Business acumen, data mindset
Analytical thinking
Good communication (English & Vietnamese) & interpersonal skills.
Tinh Hoa Toàn cầu là nhà nhập khẩu và phân phối tại thị trường Việt Nam các loại thực phẩm và đồ uống có chất lượng cao từ nhiều thương hiệu nổi tiếng của các quốc gia trên thế giới như: Pháp, Tây Ban Nha, Úc, Nhật Bản, Mỹ...
Chúng tôi chọn những loại thực phẩm và đồ uống ngon, an toàn và tinh tế của các quốc gia có nền ẩm thực tinh hoa, quy trình kiểm soát an toàn vệ sinh thực phẩm chặt chẽ và thân thiện với văn hóa của người Việt.
Chúng tôi không những phân phối thực phẩm và đồ uống có chất lượng cao mà còn mong muốn chuyển tải giao thoa về văn hóa và nghệ thuật ẩm thực của các quốc gia trên thế giới đối với người tiêu dùng Việt Nam.
Chúng tôi cam kết những sản phẩm do Tinh Hoa Toàn Cầu nhập khẩu và phân phối có chất lượng vượt trội, an toàn cho mọi lứa tuổi và là biểu tượng tinh hoa của nước xuất khẩu.