The Role
We are looking for the future staff accountant to be an integral part of achieving the finance department goals such as assisting us in streamlining TT’s complex financial close processes as well as making recommendations for improvements and for a more effective financial close. Looking for an energetic candidate, with high analytical skills who can work independently as well as a part of a team.
Responsibilities
- Prepare general ledger account analyses and their respective journal entries for global entities.
- Prepare and maintain financial management reports.
- Assist in the preparation and analysis of complex financial reporting.
- Review, research and interpret current and historical financial data and resolve departmental inquiries concerning financial reports.
- Document and monitor internal controls.
- Assist with accounting system process enhancements and software upgrades, including testing and training.
- Assist in the annual audits and other regulatory audits that occur during the year.
- Assist management with special projects and ad-hoc analyses.
- Assist in the preparation of regulatory filings as needed.
- Bachelor’s degree in accounting required.
- 1-3 years of related experience, preferably in the professional services industry.
- Advanced English skills: listening, speaking, writing and reading
- Experience with computerized ledger systems, Deltek Vision, Blackline and Microsoft Dynamics preferred.
- Strong MS-Excel skills.
- Ability to work both independently and collaboratively in a team-oriented environment.
- Ability to quickly learn and adapt to new systems.
- The role will require analytical, organizational and problem-solving skills, as well as strong verbal and written communication skills. Ability to multitask, follow through and meet deadlines within tight timeframes.
Thornton Tomasetti Global Terms of Use and Privacy Statement
Carefully read these Terms of Use before using this website. Your access to and use of this website and application for a job at Thornton Tomasetti are conditioned on your acceptance and compliance with these terms.
Please access the linked document by clicking here, select the country where you are applying for employment, and review. Before submitting your application you will be asked to confirm your agreement with the terms.
Thành lập từ 2011, Tín Thương hoạt động trong lĩnh vực sản xuất và xuất khẩu các mặt hàng nông sản Việt Nam ra thị trường thế giới; trong đó Gạo Nếp và Gạo Thơm là chủ lực với sản lượng từ 20,000 đến 30,000 tấn mỗi tháng. Với triết lý kinh doanh "Chất lượng đảm bảo, giá cả cạnh tranh, giao hàng đúng hẹn, thỏa mãn hài lòng của khách hàng"; suốt 8 năm qua, Tín Thương đã kết nối hàng ngàn giao dịch toàn cầu, hỗ trợ các nhà kinh doanh khắp thế giới có những lựa chọn xuất nhập khẩu tối ưu.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng đầy đủ các chế độ phúc lợi xã hội như BHXH, nghỉ phép theo quy định
Các hoạt động ngoại khóa
- Nghỉ mát hàng năm...
Lịch sử thành lập
- Công Ty Cổ Phần Thương Mại Đầu Tư Tín Thương Thành lập từ 2011
Mission
Với triết lý kinh doanh "Chất lượng đảm bảo, giá cả cạnh tranh, giao hàng đúng hẹn, thỏa mãn hài lòng của khách hàng"; suốt 8 năm qua, Tín Thương đã kết nối hàng ngàn giao dịch toàn cầu, hỗ trợ các nhà kinh doanh khắp thế giới có những lựa chọn xuất nhập khẩu tối ưu.