Việc làm Tư Vấn Xây Dựng Phố Thị

Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty Cổ Phần Tư Vấn Xây Dựng Phố Thị
General Accountant
Tư Vấn Xây Dựng Phố Thị
4 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 2
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 2
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 08/07/2024
Hạn nộp hồ sơ: 08/08/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 3 - 6 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Bà Rịa - Vũng Tàu

Phúc lợi

  • Laptop
  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Xe đưa đón
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Công tác phí
  • Phụ cấp thâm niên
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

Brief summary of job profile: The General Accountant supports the month-end close process, the external audit, and maintains an understanding of GAAP and how it applies to Highlands Coffee Roastery. This role is also responsible for providing supporting to all accounting activities, ensuring accurate financial records, and supporting the financial reporting processes.

Key Accountabilities:

1. General Accounting Management

  • Responsible for general accounting & policy application for all cycles including receivables/ payables, inventory, revenue recognition, etc.
  • Ensure all accounting activities of Highlands Coffee Roastery are recorded properly according to the Vietnamese law and to company requirements.
  • Review paperwork & documentation needed to record transactions accurately according to GAAP, VAS, tax regulations, update on accounting, tax & legal regulations.
  • Secure financial information by completing data base backups.
  • Drive account reconciliation preparation & review on a monthly basis.
  • Tax declaration and finalization (VAT, CIT, PIT, etc.).
  • Assist with budgeting and forecasting processes.

2. Accounts Payable and Receivable

  • Perform financial operations, including accounts payable, accounts receivable, ensuring accuracy, timeliness, and compliance with internal controls and policies.
  • Manage accounts payable and accounts receivable processes.
  • Process vendor invoices, ensure accuracy, and manage payment schedules.
  • Reconcile bank statements and ensuring accuracy of financial records.
  • Monitor accounts receivable balances, follow up on outstanding payments, and maintain customer records.
  • Reconcile vendor statements and resolve any discrepancies.

3. Internal Controls and Compliance

  • Assist in implementing and maintaining internal controls to ensure compliance with policies and procedures.
  • Support the Finance cum Chief Accountant in conducting periodic audits to assess the effectiveness of financial controls.
  • Ensure compliance with accounting standards and regulations
  • Coordinate with auditors during external audits and ensure timely completion of audit requirements.

4. Financial Reporting Support

  • Assist in the preparation of financial statements, including income statements, balance sheets, and cash flow statements.
  • Collaborate with other departments to ensure accurate and timely financial reporting.
  • Compile and analyze financial data to support the Finance cum Chief Accountant in generating accurate and timely reports.

5. Others

  • Responsible for identifying areas for process improvement and implementing best practices to enhance the efficiency and effectiveness of the company’s financial operations.
  • Support the Finance & Accounting Manager in various financial tasks and projects as needed.
  • Perform ad-hoc financial tasks and projects as needed by management, such as financial analysis, special reports, or system implementations

Yêu Cầu Công Việc

  • Bachelor’s degree in Accounting, Finance or Tax or related field required.
  • 03 - 05 years working experience in cost accounting/ general accounting.
  • Experience in manufacturing and ERP is preferred. Experience with ERP implementation preferred.
  • Must be proficient in Microsoft Office applications, especially Excel.
  • Strong grasp of GAAP accounting and general accounting concepts.
  • Good interpersonal skills, ability to communicate and manage well at all levels of the organization.
  • Problem solving and creative skills and the ability to exercise sound judgment and make decisions based on accurate and timely analyses.
  • Ability to work independently and as part of a team in a fast-paced environment.
  • Fluent in English written and verbal skills is a plus.

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Công Ty Cổ Phần Tư Vấn Xây Dựng Phố Thị
Tư Vấn Xây Dựng Phố Thị Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
31, Đường 41, Phường Bình Trị Đông B, Quận Bình Tân,

Công ty cổ phần Tư vấn xây dựng Phố Thị (viết tắt Công ty Phố Thị) chính thức đi vào hoạt động từ năm 2008 trên đất Bình Tân, với chức năng ngành nghề chính là: tư vấn, thiết kế, thi công xây dựng nhà dân dụng, công nghiệp, cầu đường... Ngoài ra, Công ty Phố Thị còn nhận hợp đồng vệ sinh, chăm sóc cây xanh.

Nhân lực của Công ty hiện có 200 người. Trong đó, lãnh đạo và bộ phận chuyên môn có 14 người (bao gồm các nhân sự có trình độ kỹ sư, cử nhân).

Qua 9 năm, Công ty Phố Thị đã có nhiều đóng góp tích cực cho phát triển KT- XH trên địa bàn mà Công ty đang hoạt động và nhận được nhiều bằng khen từ UBND Quận Bình Tân. Công ty Phố Thị còn chú trọng đến hoạt động của tổ chức Đảng và các đoàn thể. Chi bộ Công ty đã được thành lập vào ngày 25 / 10 / 2014 với 3 đảng viên sinh hoạt do ông Đỗ Khắc Thuân được chỉ định làm Bí thư Chi bộ.

Trong thời gian tiếp theo Công ty đang và sẽ mở rộng hơn về lĩnh vực kinh doanh bất động sản, xây dựng và chuyển nhượng bất động sản và xây dựng nhà dân dụng. Dự kiến đây là những lĩnh vực đưa lại giá trị doanh thu tăng cao (ước 200 tỷ / năm) cho công ty.

Những nghề phổ biến tại Tư Vấn Xây Dựng Phố Thị

Bạn làm việc tại Tư Vấn Xây Dựng Phố Thị? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Tư Vấn Xây Dựng Phố Thị

Tư Vấn Xây Dựng Phố Thị

Click để đánh giá