Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Main Purpose
- This position plays a role in managing financial transactions, maintaining accurate financial records, preparing accounting reports, and ensuring compliance with relevant regulations
Key Accountabilities
General Ledger Management
- Record and reconcile financial transactions, including accounts payable, accounts receivable, and general ledger entries.
- Record and reconcile financial transactions of G&A expense and the accrual of all Opex expense.
- Maintain and reconcile fixed asset records, including depreciation schedules and asset disposals.
- Collaborate with internal departments, such as purchasing, production, and sales, to ensure accurate and timely recording of financial transactions
- Ensure compliance with accounting standards, regulations, and company policies.
Tax Submission and Reporting
- Stay updated on changes in tax laws and regulations and communicate the impact to the organization.
- Work with Tax local government (register and inform to issue a financial invoice, solve tax issues).
- Assist in the preparation of tax returns and provide necessary financial information to tax advisors.
- Prepare and file accurate and timely tax returns, including income tax, sales tax, payroll tax, and other applicable taxes VAT, CIT, License Tax…).
- Prepare Tax payment plan and make payment on time.
- Review financial statements and other relevant documents to identify and address potential tax issues or opportunities
- Responsible for transactions with agencies: Tax, Department of Planning and Investment, State Treasury.
- Respond to tax inquiries and audits from tax authorities and assist in resolving any tax-related issues.
Accounting Reports
- Prepare and analyze financial statements, including income statements, balance sheets, and cash flow statements
- Monthly/Quarterly/Yearly Accounting & Financial Reports (Breakdown Interco, WC Tracking, BS Reconciliation Tax Compliance, PnL Stores, Accounting report…).
Month-End and Year-End Financial Book Closing
- Coordinate and assist in the month-end and year-end closing processes, ensuring accuracy and timeliness
Yêu Cầu Công Việc
Education
- Degree in BA, Major in Finance/Accounting/Auditing. CPA or relevant certification is a plus.
Experience
- Minimum of 03 years of experience in accounting or finance roles, preferably in the F&B industry.
Work-related skills
- Proficient in accounting software and MS Office Suite, particularly Excel.
- Strong understanding of accounting principles and regulations.
- Excellent analytical and problem-solving skills.
- Detail-oriented with a high level of accuracy.
Soft skills
- Effective communication skills.
- Ability to work independently and collaboratively in a fast-paced environment.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Công ty cổ phần Tư vấn xây dựng Phố Thị (viết tắt Công ty Phố Thị) chính thức đi vào hoạt động từ năm 2008 trên đất Bình Tân, với chức năng ngành nghề chính là: tư vấn, thiết kế, thi công xây dựng nhà dân dụng, công nghiệp, cầu đường... Ngoài ra, Công ty Phố Thị còn nhận hợp đồng vệ sinh, chăm sóc cây xanh.
Nhân lực của Công ty hiện có 200 người. Trong đó, lãnh đạo và bộ phận chuyên môn có 14 người (bao gồm các nhân sự có trình độ kỹ sư, cử nhân).
Qua 9 năm, Công ty Phố Thị đã có nhiều đóng góp tích cực cho phát triển KT- XH trên địa bàn mà Công ty đang hoạt động và nhận được nhiều bằng khen từ UBND Quận Bình Tân. Công ty Phố Thị còn chú trọng đến hoạt động của tổ chức Đảng và các đoàn thể. Chi bộ Công ty đã được thành lập vào ngày 25 / 10 / 2014 với 3 đảng viên sinh hoạt do ông Đỗ Khắc Thuân được chỉ định làm Bí thư Chi bộ.
Trong thời gian tiếp theo Công ty đang và sẽ mở rộng hơn về lĩnh vực kinh doanh bất động sản, xây dựng và chuyển nhượng bất động sản và xây dựng nhà dân dụng. Dự kiến đây là những lĩnh vực đưa lại giá trị doanh thu tăng cao (ước 200 tỷ / năm) cho công ty.