Mô tả công việc
Objectives
We are looking for an experienced Business Development Executive with passion in digital marketing, business development and client leadership. You will be one of the very first members of our ambitious SME team and an important piece of the puzzle to our dynamic growth team, together driving outstanding business results for Pinpoint.
Job Description
Sales Planning:
Conduct research to identify new business opportunities to achieve sales targets.
Build own sales plan and list of potential clients, including quarterly, monthly, and weekly sales plan
Sales Execution:
Manage effectively the sales process through prospect development, proposal, presentation and closing negotiations to achieve company goals.
Conduct research and build effective approach strategies for each strategic clients
Collect intelligence related to the demand, market, and competitors through daily activities to continuously upgrade the strategies and share insight to other teams within the vertical (e.g. Product teams, Account team, etc.)
Build and maintain strong relationships with clients.
BD program optimization:
Support the managers to build and upgrade sales materials (e.g. Sales script, Email templates, Communication flows, etc.)
Share constructive feedback to the managers/directors to continuously improve the BD process.
Job Requirements
Qualifications
Strong commitment to business growth with strong influencing, persuading and project management skills.
Having knowledge of website development, SEO, and e- commerce is a plus
Excellent analytical and presentation skills with sufficient business acumen & marketing sense.
Strong interpersonal, communication, persuasion, analytical and management skills
Strong client service mindset, always put the client first
Strong relationship and networking skills
Strong problem solving and research skills
Driven, self- motivated, can- do attitude, bring optimism and positive energy to the team
Minimum of 1- 2 years of successful sales experience in professional B2B environments, preferred experience in the digital marketing agency field and working experience with SMEs clients.
Willing to learn and challenge yourself to step out of your comfort zone
Core value
Extreme ownership: Extreme Ownership is the practice of owning everything in your world, to an extreme degree. Think of yourself as the owner of the company. It means you are responsible for not just those tasks which you directly control, but for all those that affect whether or not your task is successful.
Innovation: Innovation is to drive change and innovative new ideas to create more values for clients, teams and society.
Client Impact: Everything we do is ultimately to deliver real client impact and value.
Integrity: Integrity is to be honest and show a consistent and uncompromising adherence to what is right, even if it is at our own cost.
People development: People development is to attract, develop, and retain the most talented people. Development is a responsibility, not a choice, of both the individual as well as the organization.
Teamwork and fun: Teamwork and fun is the cooperative and collaborative effort of a team to achieve a common goal or to complete a task, and trying to build a joyful & enjoyable atmosphere for everyone.
Benefits
Other staff welfare allowances
Annual health check- up and Healthcare Insurance PTI for all employees
Flexible working time with 4 days working from home per month and 15 paid leaves per year
Quarterly, Yearly Recognition Gifts & Awards and gifts on special occasions (birthday, New year…)
Team bonding budget quarterly, snack time to engage team members
Laptop supply/allowance or support for laptop purchase costs on an individual basis
Competitive salary range with quarterly & yearly incentives and 13th- month salary
Internal training & career development opportunities, and external L&D budget sponsorship
Insurance as full salary (SHUI)
Holiday activities; Company trip; Year End Party; Company Birthday; Culture Day; Quarterly Town Hall
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-12-17 01:40:02
Khởi đầu từ một xưởng lắp ráp linh kiện tủ điện vào năm 2002, trải qua gần hai thập kỷ hình thành và phát triển, Vietstar đã không ngừng vươn mình lớn mạnh. Năm 2021, Vietstar Meiden trở thành môt thành viên chính thức của Tập đoàn Meiden đến từ Nhật Bản. Là một công ty sản xuất tủ bảng điện hàng đầu ở Việt Nam, cho đến nay Vietstar Meiden đã cung cấp hàng trăm ngàn tủ điện, được vận hành an toàn trong hơn 3000 dự án và trên lưới điện của điện lực Việt Nam. Sản phẩm tủ điện của Vietstar Meiden đã có mặt trên khắp thị trường Việt Nam và đang vươn mình sang thị trường các nước trong khu vực và trên thế giới. Để đạt được những thành công đó Vietstar Meiden sở hữu cho mình một bộ máy kiện toàn với hơn 200 nhân viên cùng 4 văn phòng tại các thành phố lớn như TP HCM, Bình Dương, Hà Nội và Đà Nẵng. Một nhà máy sản xuất được đầu tư với các máy móc hiện đại trên diện tích hơn 14,700 m2 cùng tất cả các quy trình thiết kế, sản xuất và lắp ráp được tuân thủ theo quy chuẩn ISO 9001 - 2015, các sản phẩm được chế tạo và thử nghiệm theo tiêu chuẩn IEC đảm bảo phục vụ tốt nhất cho mọi khách hàng nội địa cũng như quốc tế.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2004
Mission
Các mục tiêu chúng tôi đặt ra cho chương trình bền vững phản ánh trực tiếp tầm nhìn của chúng tôi về việc đảm bảo một tương lai lành mạnh hơn cho ngành,