Responsibilities:
- Assist in developing an overall organic acquisition strategy with particular emphasis on SEO & other growth channels like Youtube/social platforms.
- Support in identifying and prioritizing top opportunities to ensure alignment across product, content, and marketing teams through effective communication and actionable recommendations.
- Conduct experiments, perform A/B Tests to measure impact of content efforts and diagnose opportunities for optimization.
- Support content team in developing strategies and roadmap.
- Review and audit our assets (main websites) to propose potential content and code optimization. Analyse competitor websites to find the gaps.
- Leverage SEO tactics to identify key market trends and opportunities to create exposure and drive demand online.
- Work with product and tech teams to implement schema mark-ups and product changes catering to organic growth.
- Effectively use SEO tools like Keyword Tools, SEO Moz, Ahrefs, SEMRush, Screamingfrog etc. to identify technical issues & opportunities.
- Gather insights and measure the effectiveness of on-site and off-site SEO activities. Work with and manage organic growth executives to achieve the targets through coaching and mentoring.
Requirements
- At least 3 years of SEO practical experience.
- Have experience and knowledge in On Page Optimization, Off Page Link Building, Keyword Research, Content Strategy, Social Media Buzz, Working knowledge of HTML and CSS, and Technical Web Analysis.
- Have Practical experience in link building and SEO optimization. Strong knowledge of link-building tactics and SEO tools (Ahrefs, Moz, SEMRush, Majestic).
- Ability to analyze and evaluate the effectiveness of link-building activities. Capability to analyze competitor link profiles and identify improvement opportunities.
- Ability to collaborate with the content team to develop high-quality content that naturally attracts links. The ability to create valuable resources and content, such as research reports, infographics, and guides, to encourage sharing and linking.
- Ability to analyze results and visualize the outcome of SEO campaigns.
- Ability to drive execution and delivery of initiatives. Consistently HBML: Hypothesize, Build, Measure, Learn.
- Time management and organizational skills to handle multiple tasks and projects simultaneously. Planning and implementation skills for effective link-building campaigns.
- Project management skills to manage input and output of any relevant SEO campaign, liaising with in-house or external agency personnel.
- Good knowledge of Google products such as Google Analytics, Search Console, and Keyword Planner.
- Good English written and verbal communication skill is a must.
Vinacontrol CE ® là một thành viên của Tập Đoàn Vinacontrol, tiền thân là Cơ quan Giám Định hàng hóa XNK được thành lập từ năm 1957 bởi Bộ Ngoại thương và chính thức chuyển thành Công ty Cổ phần từ ngày 01/06/2005.
Vinacontrol CE ® hoạt động trong lĩnh vực chứng nhận, kiểm định, giám định, quan trắc và đào tạo với sứ mệnh hỗ trợ các tổ chức, doanh nghiệp Việt Nam nâng cao năng lực cạnh tranh cả về thương hiệu và hiệu quả hoạt động để hướng tới thành công bền vững. Với bề dày kinh nghiệm và dịch vụ gắn liền với chất lượng, uy tín, độc lập, khách quan; Vinacontrol CE ® đã cung cấp dịch vụ cho nhiều tổ chức, doanh nghiệp đạt được các chuẩn mực Quốc gia, Quốc tế, khu vực và áp dụng một cách hiệu quả trong hoạt động sản xuất, kinh doanh của mình.
Chính sách bảo hiểm
- Hưởng đầy đủ các chế độ quy định trong luật lao động: bảo hiểm y tế, bảo hiểm xã hội, bảo hiểm thất nghiệp.
Các hoạt động ngoại khóa
- Chế độ phúc lợi khác chung của công ty: nghỉ mát, nghỉ phép, ăn trưa…
Lịch sử thành lập
- Vinacontrol CE ® là một thành viên của Tập Đoàn Vinacontrol, tiền thân là Cơ quan Giám Định hàng hóa XNK được thành lập từ năm 1957 bởi Bộ Ngoại thương và chính thức chuyển thành Công ty Cổ phần từ ngày 01/06/2005.
Mission
Tầm nhìn:Vinacontrol CE: Trở thành một tổ chức dịch vụ đánh giá sự phù hợp có trình độ, năng lực và thương hiệu được thừa nhận, công nhận rộng rãi ở Việt Nam và Khu vực Châu Á – Thái Bình Dương
Sứ mệnh: Đi đầu trong cải cách phương thức cung cấp dịch vụ ngành đánh giá sự phù hợp bằng các nghiên cứu và ứng dụng kỹ thuật, công nghệ tiên tiến và đầu tư cho nhân tố con người nhằm thúc đấy