(Why and what is the expected contributions of the position to the results of the organization the position exists)
The primary role of the Marketing Communication Manager is to assist the Cluster Marketing Communication Director and local Marketing Communication lead with extending Schneider Electric's measured awareness, share of voice and preference by delivering strategically sound and tactically superior “self-correcting” communications to targeted markets using all available and appropriate media. The Marketing Communication Manager is supposed to continuously integrate, implement and enrich global marketing processes across all Schneider businesses and local markets. Further overall responsibilities include developing, implementing, measuring and improving country campaigns targeted at key decision makers, influencers and partners in order to contribute to Schneider Electric's commercial objectives.
AREAS OF RESPONSIBILITY
To develop, manage and execute the integrated communication plan based on Global Marketing guidelines incl. Figure of Merit (FOM) and country/cluster objectives - ensuring that Global Marketing principles and processes are followed in the country/cluster.
To work closely with local BU lead, local product marketing, local field marketing team to build up and deploy Integrated Marketing Plan ( one and three year plan).
In teamwork with Regional Strategic Marketing; Cluster Field Marketing Director; Local BU head to allocate and control marcom budgets by customer segments. Develop and implement an integrated local tactical marcom plan based on strategic guidance and local market needs in order to boost sales
To integrate, implement, and help to improve Global Marketing processes locally (such as Strategy, Operations, Web Programs, Brand Migration, Communications, Media relations, Press/Industry Analyst relations, Direct customer acquisition and retention, Events, Channel marketing) while ensuring seamless alignment with local business priorities.
To work closely with country FM lead, local PR firm to build up and deploy good PR plan with increase earned media year on year; maintain and expand share of voice with 3 times higher than the nearest competitor.
To proactively share best practice with Cluster Field Marketing Director (high ROI due to addressing high potential audience with right message thru efficient distribution channels etc) in order to help others to increase their own ROI.
Qualifications
REQUIREMENTS
Education:
University Degree in Business school (or other similar Marketing Education)
Working Experience:
At least 10 year experience in Marketing and/or Communications
Prefer to work for MNCs or famous local communications group, including agency.
Public relations and trade marketing experiences are advantages.
Business Understanding:
Understanding of multi –culture markets with various business models
Customer insights/Lead management/ KPIs oriented.
Interested in technical products and solutions.
Others (e.g. language skills, technical skills):
Strong interpersonal and social skills resulting in the ability to guide and inspire teams
Good written and spoken English
Willing to work in a multifunction team and able to work with other global teams
Open to change and must embrace the concept of continuous improvement
Schedule: Full-time
Req: 0093EB
Nằm ngay tại vị trí Trung tâm Thành phố trên đường Nguyễn Chí Thanh – Con đường đẹp nhất Hà Nội, Khách sạn Bảo Sơn tự hào là khách sạn Quốc tế uy tín, chất lượng và đẳng cấp nhất hiện nay. Với 100 phòng nghỉ tiện nghi, hiện đại và sang trọng, Khách sạn Bảo Sơn chính là điểm dừng chân lý tưởng của du khách trong và ngoài nước mỗi khi có chuyến công tác hay du lịch cùng bạn bè và người thân.
Khách sạn 4 sao Bảo Sơn không những mang đến những nét đặc sắc của ẩm thực Á - Âu mà còn có các dịch vụ giải trí hoàn hảo, phong phú. Chính vì vậy, đến với Khách sạn Bảo Sơn, chúng tôi sẽ đem lại cho quý khách những trải nghiệm tuyệt vời và hài lòng nhất.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2007
Mission
Tập đoàn Bảo Sơn tự hào ghi dấu ấn trên các lĩnh vực: Đầu tư kinh doanh bất động sản, du lịch, khách sạn, khu resort, vui chơi giải trí, giáo dục đào tạo, quỹ khuyến học, y tế, nguồn nhân lực XKLĐ & Du học mang thương hiệu Bảo Sơn. Quy mô Tập đoàn Bảo Sơn với 18 công ty thành viên và trên 2000 cán bộ, công nhân viên có trụ sở hoạt động tại thủ đô Hà Nội cùng các văn phòng tại nhiều tỉnh thành trên cả nước.