- Hiring Manager: Head of Sales, North
- Location: Hanoi or Hochiminh
We are an innovative global healthcare company that helps the world stay ahead of infectious diseases by delivering more than 500 million vaccine doses a year. Across different countries, our talented teams are exploring new technologies to protect people and promote healthy communities. We chase the miracles of science every single day, pursuing progress to make a real impact on millions of patients around the world.
Main responsibilities:
- Set and monitor sales targets for designated territories
- Develop strategic plans to achieve sales objectives
- Cultivate relationships with Key Accounts (KAs) and Key Opinion Leaders (KOLs)
- Ensure enduring partnerships with diverse customers
- Design and execute comprehensive promotional plans
- Tailor special campaigns for key accounts
- Engage with high-level stakeholders
- Conduct group presentations to enhance product visibility
- Gather and analyze information on SP products, customer feedback, and competitors
- Participate in industry events to stay updated on market trends
- Contribute insights to refine SP's strategic positioning
- Delivering new GtM model successfully including remote detailing /other resources investment
- Understanding HCPs relevant touchpoint and proactively propose the engagement plan for sale at their territories
- Contribution to the digital engagement plan and excellence execution
- Develop skills for MR via coaching
- Leverage the strengths and improvement area of each member of the team
- Inspiring the team to implement the new GtM model
- Ensure seamless coordination between sales and administrative functions
- Foster collaboration and integration with other functions and external stakeholders to enhance the efficiency of cross-functional processes and projects.
- Sales & KAM experience at Regional level for MNC pharmaceutical companies.
- Education Background: Pharmaceutical University graduate or more.
- Pharmaceutical Industry Understanding: Deep understanding of the pharmaceutical industry’s regulatory environment, market dynamics and customer engagement
- Customer knowledge: Understanding HCPs preferred experiences. Deep knowledge of key clients & the end-to-end customer journey. CX professionals need to identify and map out the various touchpoints and interactions customers have with the company, from initial awareness to post-purchase support.
- Language proficiency: English
Better is out there. Better medications, better outcomes, better science. But progress doesn’t happen without people – people from different backgrounds, in different locations, doing different roles, all united by one thing: a desire to make miracles happen. So, let’s be those people.
At Sanofi, we provide equal opportunities to all regardless of race, colour, ancestry, religion, sex, national origin, sexual orientation, age, citizenship, marital status, ability or gender identity.
Watch our ALL IN video and check out our Diversity Equity and Inclusion actions at sanofi.com!
Vietbay – Công ty cung cấp Giải pháp Sản xuất thông minh và Tối ưu tài sản phần mềm hàng đầu Việt Nam. VIETBAY là công ty hàng đầu tại Việt Nam hoạt động chuyên nghiệp trong lĩnh vực tư vấn và cung cấp bản quyền phần mềm, giải pháp công nghệ cao với vị thế vững chắc trên thị trường phần mềm bản quyền nói chung và công nghệ giải pháp CAD/CAM/CAE/PLM nói riêng với 15 năm kinh nghiệm.
Để thoả mãn tốt nhất mong đợi của khách hàng, lãnh đạo và CBNV Vietbay không ngừng đổi mới, nâng cao trình độ kỹ năng để luôn theo kịp và làm chủ công nghệ nhằm thực hiện tốt nhất sứ mệnh Tăng Niềm tin - Thêm Giá trị thông qua việc chuyển giao giải pháp công nghệ tiên tiến hiệu quả và dịch vụ chuyên nghiệp phù hợp xu thế của Cách mạng công nghiệp 4.0.
Chất lượng dịch vụ là yếu tố hàng đầu đưa Vietbay trở thành đối tác có năng lực triển khai công nghệ phần mềm tốt nhất Việt Nam hiện nay. Chính sách Hợp tác với cam kết đã giúp cho Vietbay trở thành Đối tác chiến lược của hàng trăm hãng công nghệ trên thế giới và là Nhà cung cấp tin cậy của hàng ngàn khách hàng từ nhiều lĩnh vực ngành nghề khác nhau, đặc biệt là các công ty đa quốc gia, công ty có vốn đầu tư nước ngoài, các bộ ban ngành, các ngân hàng tổ chức tài chính chứng khoán, các viện nghiên cứu, các trường đại học cao đẳng và hệ thống đại lý là các công ty tin học thương mại trên khắp Việt Nam.