YOUR MISSION:
- This role is to lead, plan and monitor marketing communications activities in Vietnam to achieve brand and commercial objectives working with the key stakeholders.
- Drive Southeast Asia initiatives aligned with Global and Glocal brand narrative
- Lead and implement communication planning strategy within country that aligns with market requirement to support DTC and Wholesale Portfolios
- Drive key marketing initiatives and implement integrated communication plans to be aligned with Global and Southeast Asia brand narrative and conduct post campaign analysis. Campaigns to engage PUMA Vietnam’s target audience and to drive brand elevation and affinity
- Develop and implement performance/ sports marketing strategy for Vietnam, including building a portfolio of sports marketing assets with national relevance.
- Lead and implement sports activations/events to engage PUMA Vietnam’s target audience relating to Performance BU (Football/Basketball/Running) to drive brand visibility and credibility
- Develop a network and build relations with Media, Personalities and Athletes in Vietnam. Promote the brand’s attractiveness by connecting with early adopters and opinion-leaders with a continuous flow of product stories. Drive brand exposure through effective seeding strategy. Be in tune with latest industry trends as well of updated digital / social media strategy
- Develop and implement Go-To-Market strategies to help drive traffic and sell-through in DTC channels and drive brand confidence with Key Wholesale Accounts in Vietnam.
- Effective management of external agencies: To ensure consistent PR coverage in Vietnam. Maintaining good relationship with related Media and PUMA Influencers. To ensure Social media agency has effective/efficient strategies to drive awareness, engagement and conversions of own and earned accounts. Other agencies for successful activations/events
- Bachelor degree or higher
- Functional: Proven Brand marketing and Trade / E-comm marketing experience from international Brand across multiple countries.
- Industry: preferred sports, lifestyle or fashion
- Leadership: previous management experience, direct as well as indirect
- 5-7 years’ experience in overseeing Brand Marketing and E-comm marketing.
- Strong point of view and executing insight-driven, strategic and measurable brand Marketing programs
- Creativity & Innovation, initiative & self-motivated, leadership & team player, planning & organizing
PUMA provides equal opportunities for all job applicants, regardless of race, color, religion, national origin, sex, gender identity or expression, sexual orientation, age, or disability. Equality for all is one of the core principles at PUMA and we do not tolerate any form of harassment or discrimination.
Được thành lập từ năm 2013, TP Entertainment đã chọn cho mình sứ mệnh luôn lắng nghe, thấu hiểu để phát triển sản phẩm công nghệ tiên tiến và hữu ích trên nền smartphone cho người dùng trên toàn thế giới nhằm tăng trải nghiệm người dùng trên smartphone và thỏa mãn nhu cầu giải trí người dùng.
Với tầm nhìn xây dựng TP Entertainment trở thành công ty cung cấp sản phẩm và dịch vụ trên nền smartphone đẳng cấp khu vực và quốc tế, TP Entertainment đã xây dựng đội ngũ cán bộ nhân viên có chuyên môn cao, nhiệt huyết và thiện chiến. Đồng thời TP Entertainment đã và đang phát triển nền tảng cho riêng mình để đáp ứng số lượng người dùng đông đảo trên toàn thế giới.
Đến với TP Entertainment cùng tiêu chí “ Làm hết sức, chơi hết mình” không chỉ được gia nhập đội ngũ thành viên siêu khỏe, trẻ và nhiệt tình; bạn còn có cơ hội được học hỏi các kĩ năng phát triển bản thân cũng như tham gia các khóa học kĩ năng mềm được hướng dẫn và dẫn dắt bởi leader tận tâm.
Không chỉ vậy, rất nhiều các hoạt động ăn chơi tưng bừng được tổ chức hàng tuần, hàng tháng; đảm bảo anh em luôn giữ thể trạng tốt nhất cho công việc.