Mô tả công việc
JOB SUMMARY
The incumbent will take charge of Customer Quality Assurance responsibilities to ensure all products meet
internal and external quality standards before shipping out, handle customer complaint and work closely
with all cross-functional teams to drive for customer satisfaction and continuous improvement
RESPONSIBILITIES
Handle customer complaint, customer return and other customer quality requirements.
Drive customer complaint resolution by carrying out root cause & failure analysis, dimensional
analysis, or other means. In addition, communicate with customers when necessary to ensure
verification of corrective & preventive actions.
Lead Out of Box Audit (OBA), Use Test and customer quality continuous improvement.
Handle daily OBA and Use Test issues, analyze data and work closely with IPQA to drive
containment actions, root cause analysis, corrective & preventive actions as well as continuous
improvement
Support OBA & Use Test Supervisor in personnel management and training. Ensure OBA & Use
Test team members are well trained with needed skills to perform required functions.
Work closely with cross-functional teams to meet delivery schedules and production goals, while
actively maintaining the expected level of quality.
Maintain and continuously improve TTI quality management systems
Handle customer complaint, customer return and other customer quality requirements.
Drive customer complaint resolution by carrying out root cause & failure analysis, dimensional
analysis, or other means. In addition, communicate with customers when necessary to ensure
verification of corrective & preventive actions.
Lead Out of Box Audit (OBA), Use Test and customer quality continuous improvement.
Handle daily OBA and Use Test issues, analyze data and work closely with IPQA to drive
containment actions, root cause analysis, corrective & preventive actions as well as continuous
improvement
Support OBA & Use Test Supervisor in personnel management and training. Ensure OBA & Use
Test team members are well trained with needed skills to perform required functions.
Work closely with cross-functional teams to meet delivery schedules and production goals, while
actively maintaining the expected level of quality.
Maintain and continuously improve TTI quality management systems
Yêu cầu công việc
College or above degree in Electronic, Electrical, Mechanical Engineering or related Engineering
field.
Minimum 4 years of working experience in Quality field and related to customer complaint handling.
Familiarity with metal, plastic, electrical or electronic products is an advantage.
Familiar with Six Sigma, ISO 9001, Quality methods and tools such as FMEA, Control Plan, PPAP,
APQP, MSA, SPC, DOE, 8D etc. Six Sigma Green Belt certification will be an advantage.
Able to work independently and pro-actively.
Strong skills in problem analysis and solving. Good customer technical service preferred.
Good communication and interpersonal skills.
Team player with positive approach.
Good English reading, writing and speaking skills. PC skills required (MS Office, Outlook etc.)
Quyền lợi được hưởng
Chế độ bảo hiểm
Phụ cấp
Xe đưa đón
Đồng phục
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Tăng lương
Nghỉ phép năm
FABTEK sản xuất kinh doanh tại Việt Nam từ năm 2003. FABTEK sản xuất các sản phẩm chất lượng từ thép, thép không gỉ và nhôm với nhiều chủng loại của các ngành công nghiệp trên toàn thế giới. Chúng tôi sản xuất các sản phẩm trong y học, xây dựng, nông nghiệp, ô tô, khai thác mỏ, thực phẩm và đồ uống, cùng với nhiều ngành công nghiệp khác.
FABTEK cung cấp cho khách hàng dịch vụ cao cấp từ khâu phát triển sản phẩm đến nhãn hiệu và bao bì dành riêng cho khách hàng.
Hệ thống Lập kế hoạch Nguồn lực Sản xuất (MRP) đang được áp dụng để đảm bảo một quy trình sản xuất được tổ chức hợp lý.
Do FABTEKs tại một khu vực có chi phí lao động tương đối thấp, FABTEK có thể cung cấp cho khách hàng những sản phẩm chất lượng với mức giá cạnh tranh.
FABTEK mang đến cho khách hàng sự linh hoạt trong việc đặt hàng với khối lượng đặt hàng từ nhỏ đến lớn tùy theo yêu cầu của mình.
FABTEK tự hào trong việc thực hành đạo đức kinh doanh tốt, mang đến cho khách hàng sự tự tin để phát triển thương hiệu sản phẩm trên thị trường của chính họ