Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Our strategic partner is a global leader in shipping, logistics, and supply chain solutions, combining strong expertise in technology and extensive logistics network to serve customers across a wide range of industries and markets. Our Partner seeks an accomplished Business Development Assistant Manager with experience in the logistics industry. This role is responsible for managing and growing relationships with new clients, as well as identifying new business opportunities to achieve and exceed company sales targets.
Working Location: Ho Chi Minh City or Dong Nai, Vietnam
Job Responsibilities
Business Development:
- Make monthly BD plan for new target customers. Setup concrete plan for BD and target customer.
- Make regular visits and sales calls to targeting customers to hear customer opinion and create close relationship with them in purpose of expanding business scales.
- Attend networking activities to approach new customers for IFF/Project/ WH…services.
- Propose good logistics solutions that contribute to the customer’s cost reduction.
- Gather market information.
Costing and Quotation:
- Identify portion that need offer quotation: receive information/ inquiry of quotation from assigned customers via email, phone…
- Make costing with BUs and/or procurement. Prepare quotation for customer to obtain the business.
- Negotiate with the accounts as per price guidelines given, looking to maximize profits.
- Anticipate tender schedule of the customer and share with concerned party. Report the result and study reason of win/failure.
Customer and Contract Management:
- Make Sales Handling Instructions (SHI) for secured business. Share SHI to related divisions.
- Engage when there is any issue relating to quotation for assigned accounts
- New contract: Prepare draft contract as approved template and get approval.
- Existing contract: Review contract. Renew or revise contract if required.
Reporting and Other Tasks:
- Manage and control P/L for assigned customer
- Review result end of month/ Monitor KPI as set by manager
- Report monthly about BD calls, times to visit customers, update CRM, …
- Update market information and competitor’s trend
- Supervise and support other members in division
- Understand new project and lead cross function teams to make it succeed.
- Support managers to develop division capabilities, and identify talents within organization
- Other tasks as Manager assignment.
Yêu Cầu Công Việc
- Graduated from university in Transportation, Economics or a related field.
- Minimum of 3 years of experience in sales roles within the logistics industry.
- Strong understanding of logistics, supply chain management, economics, trade, and market dynamics.
- Strong customer relation management and sales skills.
- Excellent planning, organizational, and supervisory skills.
- Customer-focused with strong teamwork, communication and problem-solving abilities
- Strong negotiation, presentation and coordination skills.
- Proficiency in logistics-related software
- Ability to work under pressure and achieve sales targets.
- Excellent English skills (written and verbal).
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 25 - 45
- Lương: Cạnh tranh
Được hình thành từ năm 2011 và chính thức đăng ký hoạt động vào đầu năm 2012, chỉ với quãng thời gian gần 5 năm Sao Sài Gòn đã trưởng thành rất nhanh; Quy mô công ty về nhân sự đã mở rộng và phát triển nhiều hơn với số lượng lao động ban đầu từ 3 thành viên đến nay đã có hơn 80 nhân viên chính thức chưa kể đội ngũ đông đảo các nhà tư vấn, cộng tác viên và nhân viên tập sự. Danh mục sản phẩm dịch vụ mà công ty cung cấp cũng mở rộng rất nhanh, sản phẩm khởi đầu là phần mềm đóng gói dành cho ngành giáo dục đến nay đã có gần 5 sản phẩm chủ đạo phục vụ các cơ quan, doanh nghiệp, tổ chức, nhà trường..
Các sản phẩm chủ lực của công ty: Phần mềm hệ thống cơ quan điện tử, Phần mềm liên thông dữ liệu giáo dục, Phần mềm trợ giúp giáo viên Master ( phần mềm Soạn giảng, phần mềm ra đề thi, phần mềm soạn bài giảng elearning …), phần mềm một cửa liên thông ứng dụng cho cấp huyện và cấp xã; Các hệ thống thông tin, cổng thông tin (portal), website….Danh mục sản phẩm của công ty cũng không ngừng được mở rộng theo thực tế yêu cầu của thị trường.
Công ty TNHH Phần Mềm Sao Sài Gòn đã hợp tác và gửi đến trên 63/63 tỉnh thành và gần 10.000 trường học các cấp các sản phẩm của công ty. Sản phẩm Master E.learing và Master Test của công ty đang được các đơn vị nhà trường sử dụng rất hiệu quả, góp phần không nhỏ trong công cuộc ứng dụng CNTT vào trong việc dạy và học. Phần nào làm vơi đi nỗi nhọc nhằn của thầy cô, và khơi lên niềm hứng khởi của học sinh. Luôn kiên trì mục tiêu Đồng hành cùng giáo dục Việt Nam, chúng tôi luôn hướng tới sự hoàn hảo trong sản phẩm và dịch vụ đề phục vụ được tốt hơn và nhiều hơn các đơn vị nhà trường và quý thầy cô.
Trong môi trường xã hội đang hiện đại hóa từng bước, lợi thế là nguồn nhân lực trẻ đầy đam mê và nhiệt huyết, Sao Sài gòn đã và đang tiếp tục khai thác những tiềm năng của công nghệ thông tin, Internet, tri thức và nội lực sáng tạo để tạo ra những sản phẩm và dịch vụ đáp ứng nhu cầu của khách hàng với chất lượng cao nhất.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2011
Mission
- Các mục tiêu chúng tôi đặt ra cho chương trình bền vững phản ánh trực tiếp tầm nhìn của chúng tôi về việc đảm bảo một tương lai lành mạnh hơn cho ngành