The job holder is responsible for the PnL management of customer segments in line with strategic objectives; coordinate business plan development activities and select priority actions for each period to generate revenue and optimize costs, achieve target profit in line with the bank's strategy, and manage key impact indicators (drivers) by each segment to optimize customer lifetime value (CLV).
Key Accountabilities (1)
Customer Value Management (CVM) for all Customer segments under the management of Division
- PnL management of customer segments in line with strategic objectives; coordinate business plan development activities and select priority actions for each period to generate revenue and optimize costs, achieve target profit in line with the bank's strategy, and manage key impact indicators (drivers) by each segment to optimize customer lifetime value (CLV).
- Identify opportunities and gaps (GAPs) of different categories to come up with success metrics; plan and identify actions to be implemented through close coordination with the Business Analysis unit (BF - Finance) and the DA Division.
- Coordinate with DA Divison in establishing the Next Best Offer (NBO) model and ensure timely implementation, the right interaction channel according to each target customer segment.
- Manage target indicators/customer identification models for segments and sub-segments through making requirements for DA Division to implement.
- Closely coordinate with BF unit to develop an effective customer management reporting system, campaign management, customer lifecycle value management based on customer relationships.
Organizational cultural work
- Ensure management in Division under 3 principles: fairness, transparency and respect.
- Be an example in building and strengthening corporate culture.
- Participate in research, organizing the implementation of initiatives and projects to contribute to the implementation of the strategy of the Division
- Provide expert guidance and coach, guide, and mentor senior officers/officers within the team on the tasks and job skills related to the department's functions and responsibilities.
- Strictly adhere to the Bank's Labor Regulations.
- Perform work in accordance with internal policies, regulations, procedures, and guidelines and commit to service level agreement. (SLAs).
Other Duties As Required/directed By The Direct Manager.
Key Relationships - Direct Manager
Head of Strategic Business Planning & Management
Key Relationships - Direct Reports
N/A
Key Relationships - Internal Stakeholders
Units of the Division, relevant TCB units
Key Relationships - External Stakeholders
TCB's customers and business partners
Success Profile - Qualification and Experiences
Qualifications
- MBA in Economics; Bank; Customer segments or related fields.
- Foreign Language (English): According to the Bank's regulations
- 15+ years of experience in portfolio management, customer engagement management in the finance/banking industry or equivalent organizations.
- Have in-depth professional experience in data analysis, building a management reporting system to track performance indicators related to customers.
- Knowledge of reading and analyzing reports on market research, understanding the competitor market..
- Understand the technology and system background and make some requirements for the data analysis team.
- Experience in designing customer retention management frameworks, building customer retention programs and campaigns for each segment based on CVP to optimize customer life cycle value
- Experience in project management or E2E management according to the customer journey.
- Experience and understanding of change management
Công ty TNHH Phát Tài là Công ty 100% vốn Nhà nước trực thuộc Tổng Công ty Công nghiệp In và Bao bì Liksin được thành lập từ ngày 06/03/2003. Công ty chúng tôi chuyên về lĩnh vực in ấn với các sản phẩm gồm: Vé số truyền thống, hóa đơn các loại, các loại biểu mẫu – giấy tờ có số,…. Công ty TNHH Phát Tài là Công ty 100% vốn Nhà nước trực thuộc Tổng Công ty Công nghiệp In và Bao bì Liksin được thành lập từ ngày 06/03/2003. Công ty chúng tôi chuyên về lĩnh vực in ấn với các sản phẩm gồm: Vé số truyền thống, hóa đơn các loại, các loại biểu mẫu – giấy tờ có số,….
Thấy rõ ưu việt cũng như nắm bắt và áp dụng kịp thời các thành tựu khoa học kỹ thuật, công nghệ tiên tiến, hiện đại, mỗi năm, Công ty TNHH Phát Tài dành trên 80% lợi nhuận thu được để cải tiến công nghệ, thay đổi máy móc tiên tiến, hoàn thiện dây chuyền sản xuất nhằm giảm thiểu lực lượng lao động. Bên cạnh, nhằm nâng cao năng suất, chất lượng và hạ giá thành sản phẩm. Hiện tại, Công ty có 04 dây chuyền lau bóng với công suất 10 tấn/giờ/dây chuyền.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia các chế độ BHXH, BHYT, BHTN… theo quy định Nhà nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm
- Teambuilding thường xuyên cùng các phòng ban khác nhau
Lịch sử thành lập
- Từ năm 1993 đến nay, Công ty TNHH Phát Tài tiền thân là DNTN Phát Đạt tại Phường 11, Thị xã Cao Lãnh, Tỉnh Đồng Tháp, với số vốn điều lệ lên tới 1000 tỷ VNĐ (Một ngàn tỷ đồng), hoạt động trong lĩnh vực Xay xát, Chế biến và Kinh doanh lương thực
- Ngày 29/01/1996, DNTN Phát Đạt chính thức nâng cấp thành Công ty TNHH Phát Tài với lĩnh vực kinh doanh chủ lực là Xay xát thóc lúa, mua bán lương thực, nông sản xuất nhập khẩu.
- Để tạo thuận tiện và rút ngắn quãng đường vận chuyển, đồng thời đảm bảo kịp thời - ổn định nguồn nguyên liệu đầu vào, Công ty TNHH Phát Tài quyết định chuyển trụ sở về Số 69, Quốc lộ 80, Ấp Bình Phú Quới, Thị trấn Lấp vò, Huyện Lấp Vò, Tỉnh Đồng Tháp. Đây là tầm nhìn chiến lược đúng đắn, đồng thời là bước ngoặt quan trọng để đưa Công ty hoạt động theo quỹ đạo phát triển mạnh mẽ và bền vững.
- Ngày 04/08/2010, công ty đã phát triển đa dạng về lĩnh vực hoạt động như: Vận tải hàng hóa đường sông bằng phương tiện cơ giới; sản xuất và xuất nhập khẩu thức ăn gia súc, gia cầm, thủy sản, lương thực; nuôi cá nước ngọt, nước lợ; chế biến và bảo quản thủy sản đông lạnh,…
- Ngày 13/05/2005, Công ty TNHH Phát Tài trở thành hội viên chính thức của Hiệp Hội Lương Thực Việt Nam. Đây là những điều kiện, đồng thời cũng là thời cơ để Phát Tài hướng đến khẳng định vị thế, sức mạnh của mình trên thương trường quốc tế.
- Năm 2022, Công ty TNHH Phát Tài rất vinh dự và xuất sắc lọt top 500 doanh nghiệp lớn nhất VN đồng thời cũng là nhà máy sản xuất nông sản lớn nhất cả nước
Mission
- Đưa gạo Việt Nam vươn xa thế giới, nâng tầm giá trị của con người Việt và gạo Việt. Đẩy mạnh đầu tư về con người và cơ sở vật chất, nhằm hướng tới mục tiêu cùng Hợp tác - Phát triển – Sẻ chia - Bền vững - Trường tồn.
- Tham gia vào thương trường với tư cách là một nhà sản xuất, kinh doanh xuất nhập khẩu. Công TNHH Phát Tài có sứ mệnh thúc đẩy nền sản xuất lúa gạo trong nước phát triển, nắm vững nền tảng cốt lõi trong kinh doanh và duy trì các giá trị: Chữ “Tín” hàng đầu. Sản phẩm “chất lượng”. “Giá cả” hợp lý. Chữ “ Nghĩa” sau tất cả.
- Với gần 30 năm kinh nghiệm trong ngành gạo, Công ty TNHH Phát Tài luôn nỗ lực làm “Vui lòng khách đến, vừa lòng khách đi”.
- Tạo sự đồng thuận, gắn kết, cùng sẻ chia phát triển trong nội bộ Công ty.
- Đóng góp một phần lợi ích cho xã hội để đất nước ngày một tươi đẹp hơn.