Mô tả công việc
POSITION SUMMARY
- Welcoming customers upon arrival and bidding farewell upon departure.
- Acting as the point of reference for guests who need assistance or information.
- Understanding customer’s needs and provide them with personalized solutions by suggesting activities and facilities provided by the hotel.
RESPONSIBILITIES
- Meet and greet hotel guests warmly and courteously.
- Update traffic sheets / Transportation report accurately.
- Handle complaints promptly and follow up thoroughly on action taken.
- Abide by established work schedules.
- Promote in house service and facilities.
- Answer all guests’ queries regarding meeting room rates, fax, copy machine, computer technology and all equipment efficiently and politely.
- Update airline schedules and guides the guest whenever requested.
- Co-ordinate the reservations of meeting room.
- Ensure cleanliness of work area and clean your work area prior to departing.
- Provide guests with all information on transportation, tours, city, and restaurants either through sales, reconfirmation or bookings.
- Assist guests with all inquiries, both hotel and non-hotel related.
- Conduct effective shift briefings to ensure hotel activities and operational requirements are known.
- Maintain detailed knowledge of the activities of the day and alert to any potential problems.
- Maintain detailed knowledge of key occurrences in your city/location including directions to key points of interests, restaurants, theaters, shopping, cinemas, sporting and recreational facilities, banks, consulates, transport systems and special events.
- Maintain adequate supplies of forms, brochures and ensure they are presented in line with hotel standards.
- Consult Log Book for information/request left by outgoing shift.
- Manage all incoming guest mail, messages, telexes, facsimiles and special deliveries, in accordance with policy.
- Manage outgoing guest mail, courier services, postage of parcels and freighting as directed by guests.
- Maintain order and security of guest keys and other selected keys kept in Front Office, ensuring key issue policy is followed.
- Receive telephone calls and take messages for guests who are out, in accordance with hotel policy.
- Record incoming registered mail, telegram, parcel, telex in appropriate file.
- Frequently check email, message of expected guests against the system/computer and expected arrivals.
Quyền lợi được hưởng
- Competitive Benefit
- Salary: Negotiate
Yêu cầu công việc
ABILITIES / KEY COMPETENCIES / SKILLS
- Good communication and writing skills.
- Proficient in the use of Microsoft Office.
- Problem solving and organizational abilities.
- Fluent in English.
EDUCATION / CERTIFICATES / EXPERIENCE
- Diploma or Vocational Certification in Hotel Management, Business Administration or related field.
- 01-year experiences in Concierge or related disciplin, or an equivalent combination of education and experience.
Yêu cầu hồ sơ
Công ty Cổ phần Công nghệ thực phẩm Châu Á - AFOTECH (địa chỉ tại số 8, đường TS15, KCN Tiên Sơn, Bắc Ninh) là doanh nghiệp chuyên sản xuất, kinh doanh trong ngành hàng thực phẩm với các sản phẩm : Mì ăn liền, phở ăn liền, cháo ăn liền, nước mắm, nước tương, tương ớt, sate, gia vị, kem tươi… Ngoài ra, Công ty còn kinh doanh một số loại hình dịch vụ ăn uống và nhà hàng tại Hà Nội, Huế và Đà Nẵng. Được thành lập từ năm 1991, trải qua 25 năm phát triển với quy mô hơn 1600 cán bộ công nhân viên của 3 Công ty, 2 Chi nhánh HCM, ĐN, các nhà hàng ăn uống và cửa hàng kem trên toàn quốc cùng đội ngũ kỹ sư công nghệ và nhân viên lành nghề, Công ty chúng tôi đã đưa ra thị trường các loại sản phẩm chất lượng cao mang thương hiệu: Micoem, Cung Đình, Gà nấm, Mummum, DimDim, Zonzon, Tứ Tuyệt… nước mắm Ông Tây, Long Đình…. với 100% nước cốt mắm từ đảo Phú Quốc,…; hệ thống nhà hàng Madame. Lân và các loại Kem tươi NZ (New Zealand),… với những hương vị thơm ngon mà 100% nguyên liệu được nhập khẩu từ New Zealand.
Công ty chúng tôi luôn đảm bảo thực hiện đầy đủ mọi chế độ chính sách BHXH, BHYT, BHTN và mức lương, thưởng cạnh tranh cho nhân viên so với tất cả các công ty kinh doanh cùng lĩnh vực kể cả các công ty nước ngoài