Mô tả công việc
United Overseas Bank Limited (UOB) is a leading bank in Asia with a global network of more than 500 branches and offices in 19 countries and territories in Asia Pacific, Europe and North America. In Asia, we operate through our head office in Singapore and banking subsidiaries in China, Indonesia, Malaysia, Thailand and Vietnam, as well as branches and offices. Our history spans more than 80 years. Over this time, we have been guided by our values - Honorable, Enterprising, United and Committed. This means we always strive to do what is right, build for the future, work as one team and pursue long-term success. It is how we work, consistently, be it towards the company, our colleagues or our customers.
About the Department
We design and provide products and services that empower our customers to enjoy greater banking convenience while they extract more value from their money. In particular, we are focused on promoting and developing healthy saving and investment practices across generations.
Key Responsibilities:
Customer Engagement:
• Develop and execute digital engagement strategies to drive active usage of the TMRW app.
• Analyze customer behavior, preferences, and needs to tailor engagement campaigns.
• Collaborate with marketing, product, and customer experience teams to create seamless digital journeys.
Campaign Management:
• Plan and execute personalized engagement campaigns via in-app notifications, emails, and other digital channels.
• Track and optimize campaign performance based on data insights and KPIs.
• Create innovative and interactive ways to engage users across different touchpoints.
User Experience Optimization:
• Work closely with UX/UI teams to identify areas of improvement within the app to boost engagement.
• Use analytics tools to monitor customer interactions and gather insights for UX enhancements.
• Provide feedback and recommendations for continuous app improvement.
Data & Insights:
• Leverage analytics platforms and customer data to inform engagement strategies.
• Create reports on engagement performance, identifying areas of success and opportunities for optimization.
• Analyze VoC (Voice of Customer) and other research methods to improve user satisfaction and reduce churn.
Collaboration & Innovation:
• Collaborate with cross-functional teams including marketing, IT, and customer service to ensure alignment on digital engagement goals.
• Stay updated with digital banking trends, competitor offerings, and new technologies to propose innovative engagement methods.
Yêu cầu công việc
• 3-5 years of experience in digital engagement, customer experience, or related roles, preferably in digital banking or fintech.
• Strong understanding of digital platforms, especially mobile apps and customer journey mapping.
• Data-driven mindset with experience in using analytics tools
• Excellent communication skills and ability to collaborate effectively with different teams.
• Creativity and problem-solving skills to engage users in innovative way
Be a part of UOB Family
UOB is an equal opportunity employer. UOB does not discriminate on the basis of a candidate's age, race, gender, color, religion, sexual orientation, physical or mental disability, or other non-merit factors. All employment decisions at UOB are based on business needs, job requirements and qualifications. If you require any assistance or accommodations to be made for the recruitment process, please inform us when you submit your online application.
Apply now and make a difference.
Quyền lợi được hưởng
Performance Bonus, Annual Salary Review
Chăm sóc sức khoẻ
Healthcare Insurance Policy
Annual Health Check-Up Program
Sức khỏe và vẻ đẹp luôn là khao khát của tất cả mọi người. Đặc biệt là sau hành trình mang thai và làm mẹ, chăm sóc sức khỏe của Mẹ và em bé là mối quan tâm của các chị em phụ nữ. Chăm sóc sức khỏe và sắc đẹp là một phần biểu hiện sự trân trọng bản thân và trân trọng cuộc sống tạo hóa đã ban tặng cho ta. Hiểu được những trăn trở của các chị em phụ nữ, các Mẹ, công ty TNHH Thương mại và Dịch vụ Wonmom đã cho ra đời các dòng sản phẩm mỹ phẩm kế thừa tinh hoa y học cổ truyền và cải tiến theo y học hiện đại để tăng cường và phục hồi sức khỏe, lấy lại vóc dáng thon gon sau sinh cho mẹ. Bên cạnh đó, Wonmom cũng cho ra đời các dòng sản phẩm chăm sóc bé yêu sạch và an toàn để các chị em phụ nữ yên tâm khi lựa chọn cho bé yêu của mình. Với phương trâm mong muốn giúp cho việc chăm sóc sức khỏe và làm đẹp theo phương pháp truyền thống dễ tiếp cận đến tất cả chị em phụ nữ, các mẹ để các chị em phụ nữ có cơ hôi trải nghiệm và chăm sóc gia đình mình theo những giải pháp và liệu trình sản phẩm phù hợp
Tầm nhìn và sứ mệnh
Trở thành nhà cung cấp mỹ phẩm hữu cơ cho mẹ và bé chất lượng cao theo phương pháp truyền thống đứng đầu Việt Nam và Châu Á
Triết lý và định vị kinh doanh:
- Sản phẩm chất lượng ,sạch và an toàn
- Xây dựng và duy trì uy tín và lòng tin với khách hàng và đối tác
- Quan tâm chia sẻ lợi ích với nhân viên và cộng đồng
Ý nghĩa của từ Wonmom- Người mẹ tuyệt vời