Mô tả công việc
Register consumption of each style.
Work closely with broker/trucking service to ensure Customs clearance procedure run smoothly.
Track original export CDF.
Perform the tasks related to Internal Audit (if any).
Make sale report (list of sale, contract, list of export status).
Liquidate (liquidate contract, transfer surplus raw materials to new contract).
Support Finance to make settlement report (in accordance with financial year of Accountant).
Transfer export, import documents to Finance for setting up payment and closing monthly sale.
Making and following to supply on time documents that customer's requirement, such as Fumigation certificate, phytosanitary certificate, CO
Yêu cầu công việc
Graduated in Import Export, Foreign trade, Shipping, Trade management from College.
2. Experience
At least 1 year of relevant experience in import export department of garment, shoes, bag, furniture companies.
3. Knowledge of:
Have knowledge in Customs liquidation process, including management of e-customs data, Customs BOM management, import-export customs declaration, reconciliation of customs data vs. company's inventory balances.
Good knowledge of applying HS code to comply with Customs law.
Have knowledge of current Customs law and related regulation for import export activities and able to present customs issues to the Management in timely manner.
Internet, Email, Microsoft office, Customs software programs: VNACCS.
Update Customs laws and regulations.
Procedures of import processing and exporting shipment.
4. Skills and Abilities
Good communication and import export working skills.
*Working hour for Customs Export Staff: Shift 3 (from 10:00 PM to 6:00 AM).
Quyền lợi được hưởng
Chế độ bảo hiểm
Du Lịch
Phụ cấp
Đồng phục
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Công tác phí
Phụ cấp thâm niên
Nghỉ phép năm
Công ty TNHH TMDV Số Dách
Nhiều người thấy, nhiều người biết, nhưng người làm chỉ là số ít. Ở đây chúng tôi đang đề cập đến vấn đề xây dựng hệ thống thức ăn sáng “An Toàn – Vệ Sinh – Dinh Dưỡng – Nhanh Chóng” cho học sinh và nhân viên phòng. Trong thực tế, thói quen sử dụng dịch vụ ăn sáng từ các gánh hàng rong với sản phẩm thiếu nguồn gốc, không đảm bảo vệ sinh an toàn thực phẩm đã trở thành văn hóa khó thay đổi. Bước ngoặc nằm ở giai đoạn 2008 – 2009, khi báo chí phanh phui hàng loạt những vụ thực phẩm không đảm bảo vệ sinh bán tràn làn trên thị trường, từ đó người tiêu đã khắt khe hơn khi lựa chọn sản phẩm. Khi nhận thức tiêu dùng phát triển thì đòi hỏi về thực phẩm càng cao, cuộc sống ngày càng bận rộn, nhu cầu sử dụng bữa sáng “vệ sinh, nhanh chóng” ngày càng nhiều.
Thời cơ đã đến, nắm bắt được tình hình thị trường, CEO Hứa Ngọc Lâm đã quyết định xây dựng hệ thống thức ăn sáng 1 Phút 30 Giây, kinh doanh dựa trên tiêu chí “An Toàn – Vệ Sinh – Dinh Dưỡng – Nhanh Chóng” vào tháng 9/2009, một bước đột phá cho thị trường thức ăn nhanh Việt Nam nói chung và thị trường thức ăn sáng nói riêng. Gần 4 năm phát triển, 1 Phút 30 Giây có hơn 130 cửa hàng tại thành phố HCM, Đà Nẵng, Bình Dương, trong đó có 45% là cửa hàng nhượng quyền, doanh thu 2012 đạt gần 60 tỷ. Mục tiêu phát triển 500 cửa hàng trong giai đoạn 2015 – 2020, để giữ vững ngôi vị dẫn đầu trong ngành dịch vụ ăn sáng tại Việt Nam.