Role Overview
Own eB2C channel strategy, includes digital marketing, e-site merchandising, partnerships strategies, and oversee the channel P&L and drive eB2C business growth
What You’ll Be Doing
- eB2C Channel Strategy: Develop and own comprehensive eB2C digital channel strategies by collaborating with Marketing and EB2C leadership team, incooperating digital marketing, 6Ps (Product, Pack, Price, Place, Promotion, Proposition), site merchandising, eCommerce media and partnerships to enhance online sales presence, customer engagement and sales
- Channel P&L Management: Take full ownership of the channel P&L management and optimization by building, monitoring effectiveness and working closely with eB2C Key Account & e-Store Management team to ensure financial targets are met and profitability is maximized.
- Commerce Planning: Drive buyer growth through targeted digital selling and marketing strategies by leading segmentation and personalized selling and marketing campaigns to enhance consumer engagement.
- Channel Growth: Identify expansion opportunities and optimize channel performance by implementing innovative solutions to drive sustainable growth and increase market share.
- Channel Capability: Spearhead the development and execution of channel capabilities to enhance performance, improve operational efficiency, and drive sustainable growth.
- Team development and Cross-functional collaboration: Provide leadership and mentorship to eB2C Strategy and Planning team, foster a culture of innovation, collaboration, and continuous learning and drive effective cross-functional collaboration at all levels to drive common agenda
- Stay updated of industry trends, market changes, and best practices to continuously optimize strategies and maintain a competitive edge
- Other tasks assigned by line manager
- 3-5 years of experience in similar role with proven experience in E-Commerce.
- Proven track record of success in developing and implementing eB2C digital channel strategies.
- Strong expertise in digital marketing, site merchandising, partnership management, and channel P&L analysis.
- Excellent leadership, strategic thinking, and communication skills.
- Ability to drive cross-functional collaboration, influence stakeholders, and lead high-performance teams.
- Demonstrated ability to drive growth and achieve results in a competitive market environment.
- Adaptability to work in a fast-paced, ambiguous environment and ability to prioritize tasks effectively.
For further information about the role . Apply today at: https://forms.office.com/e/sq7HVgVKyd
Với đam mê nghiên cứu, cùng khao khát đưa giá trị nguồn dinh dưỡng tuyệt vời của Yến Sào Việt Nam lên tầm cao mới, Công ty Cổ phần Yến Sào Nha Trang tự hào là là đơn vị đặt viên gạch đầu tiên cho phân khúc Tổ Yến Ăn Liền Việt Nam với thành phần 100% Tổ Yến có nguồn gốc từ Nha Trang – Khánh Hòa, đáp ứng nhu cầu tiêu dùng cho thị trường trong nước và nước ngoài. Trong quá trình chế biến, YSNT ứng dụng công nghệ sấy thăng hoa tiên tiến của Mỹ kết hợp phương pháp truyền thống ngành Yến mang đến những sản phẩm tốt nhất cho người tiêu dùng, không chỉ đáp ứng nhu cầu sức khoẻ, tăng cường sắc đẹp mà còn là quà tặng giao kết đến người thân yêu. Cục quản lý Thực phẩm và Dược phẩm Hoa Kỳ – FDA (Food and Drug Administration) đã cấp Giấy chứng nhận Xuất khẩu Mỹ cho Công ty Cổ phần YSNT. Đây là cơ quan quản lý thực phẩm và dược phẩm của Hoa Kỳ, thuộc Bộ Y tế và Dịch vụ Nhân sinh Hoa Kỳ. Với chất lượng sản phẩm luôn đạt chất lượng tốt nhất nên YSNT đã vinh dự trở thành đối tác cung cấp tổ yến cho thương hiệu Nestlé, Tenlei Yến và rất nhiều khách hàng là các công ty, tập đoàn lớn tin tưởng sử dụng như: Ngân hàng Vietcombank, Ngân hàng Sacombank, Ngân hàng Nam Á, Công ty Cổ phần Nguyễn Kim, Công ty Cổ phần Tiki,…