Purpose of the position
Handling of processing outbound shipments.
Comply all handling procedures for global accounts
Main Duties & Responsibilities
Receiving Bookings, contact with shipper and agent to arrange the shipment
Working within SOP's and quotation from Sales team and overseas offices.
Input data into the system to create file, completing MAWBs and HAWBs, ensure correct & on time handling of files in accordance with relevant process for CW1
Sending pre-alerts to overseas offices
Timely invoicing clients/ agents and closing files
Follow up payment for non-credit clients of local charge and freight prepaid
Shipment track and trace updates
Checking and confirm incoming invoice of sub-contractors on time & correctly
Customer Service by following up on customer advices/ request or claim and feedback to customer and overseas stations and make respective shipment arrangements
Inform team leader/ supervisors of any irregularities or problems that require assistance and to feedback on subcontractors' s standards and services.
Handles customers statistics and reports or any special request for updating system, if required.
Take up additional tasks as assigned (e.g. support / share workloads with other teams, if needed/required)
Handling of processing outbound shipments.
Comply all handling procedures for global accounts
Receiving Bookings, contact with shipper and agent to arrange the shipment
Working within SOP's and quotation from Sales team and overseas offices.
Input data into the system to create file, completing MAWBs and HAWBs, ensure correct & on time handling of files in accordance with relevant process for CW1
Sending pre-alerts to overseas offices
Timely invoicing clients/ agents and closing files
Follow up payment for non-credit clients of local charge and freight prepaid
Shipment track and trace updates
Checking and confirm incoming invoice of sub-contractors on time & correctly
Customer Service by following up on customer advices/ request or claim and feedback to customer and overseas stations and make respective shipment arrangements
Inform team leader/ supervisors of any irregularities or problems that require assistance and to feedback on subcontractors' s standards and services.
Handles customers statistics and reports or any special request for updating system, if required.
Take up additional tasks as assigned (e.g. support / share workloads with other teams, if needed/required)Yêu Cầu Công Việc
Minimum one (1) year logistics/freight forwarding experience.
Good communication of written and spoken English & local language.
Must have PC experience and ability to prepare documentation quickly and accurately
Respond promptly and professionally to customer needs, answering calls and dealing with customer queries, providing a first-class customer service at all times
Follow policies and procedures and able to understand laws, rules and regulations in areas of assignmentChế độ bảo hiểm
Du Lịch
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Nghỉ phép năm
Là một doanh nghiệp công nghệ cao đa quốc gia, Durkee® tập trung vào kỹ thuật, sản xuất và bán các sản phẩm cách nhiệt đàn hồi, ống dẫn khí bằng vải tùy chỉnh trong ngành HVAC/R trong hơn 30 năm qua. Tổ chức định hướng dịch vụ giải pháp và sản xuất dựa trên kỹ thuật của Durkee được thể hiện ở các bộ phận kinh doanh cốt lõi chuyên nghiệp và ba thương hiệu nổi tiếng (DurkeeSox®, Durkflex®, InsuSoxTM) tại Durkee sở hữu hai cơ sở sản xuất hiện đại.
Ngày nay, các sản phẩm của Durkee đã đạt được chứng nhận chất lượng cao nhất ở nhiều quốc gia và khu vực trên thế giới, đồng thời liên tiếp đạt chứng nhận hệ thống quốc tế ISO 9001, ISO14001, OHS18001, chứng nhận UL, FM và EU CE ở Bắc Mỹ, chứng nhận của Hiệp hội phân loại ABS, MED , Chứng nhận bảo vệ môi trường Greenguard và nhiều thử nghiệm sản phẩm theo tiêu chuẩn quốc gia, châu Âu và châu Âu với người dùng trên toàn thế giới.
Chúng tôi chân thành chào đón tất cả các loại tài năng tham gia cùng chúng tôi!