Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Brief summary of job profile:
The Demand Planning Executive is responsible for analyzing historical sales data, identifying trends, and forecasting future demand to support the effectiveness of the overall operation & planning processes. This role will work closely with cross-functional teams and use the insights gained from data analysis to make informed decisions, optimize inventory levels, and ensure the efficient and cost-effective fulfillment of customer orders across all the Highlands Coffee store networks.
Job Description:
Data Management and Analysis
- Analyze historical sales data, market trends, seasonality and customer behavior, cleansing outliers to identify underlying patterns and key drivers of demand.
- Generate baseline forecast by products by stores for Highland system wide.
- Manage and organize large sets of data, extract, manipulate, and analyze data from various sources to derive meaningful insights & create comprehensive demand plans.
- Work closely with cross-functional teams such as Store Operations, Marketing, Finance and Product teams to gather relevant information to derive meaningful insights.
- Ensure data integrity and quality to support informed decision-making.
Demand Forecasting & Planning
- Propose and maintain statistical models and forecasting algorithms to predict future demand.
- Utilize forecasting techniques and demand planning methodologies to generate accurate and reliable demand forecasts.
- Conduct root cause analysis to identify and address issues impacting demand planning & forecasting, propose solutions, and implement corrective actions.
- Continuously monitor and adjust demand plans to respond to changing customer preferences, market conditions, and business priorities.
- Integrate all forecast building blocks (baseline, promotion, seasonality, market trend…) to create a concrete S&OP number with full documents captured activities, assumptions, and changes.
- Regularly engage & leverage the insights gained from the Store Operations team to understand the unique characteristics, nuances of individual stores & their customer bases, refine demand forecasting models and improve the accuracy of demand plans.
- Utilize demand planning software tools to improve the efficiency and accuracy of the forecasting process.
Reporting
- Prepare monthly/ required clear, concise, and actionable demand planning reports for relevant stakeholders.
- Assist in integrating and standardizing the S&OP Process.
Yêu Cầu Công Việc
- Bachelor’s Degree in Supply Chain Management, Management Information System, Business Analytics, or a related field.
- 02+ years of experience in demand planning, forecasting, or supply chain analytics, preferably in the retail or food service industry.
- Proficiency in using demand planning software and data analysis tools (e.g. Excel, SQL, Power BI, forecasting applications)
- Proficiency in data analysis, statistical modeling, forecasting techniques and demand planning methodologies.
- Strong business acumen and understanding of the coffee industry is preferred.
- Organized, high attention to detail and a high level of accuracy in work.
- Mindset of continuous learning and improvement to enhance skills and stay updated in demand planning field.
- High adaptability and flexibility to handle uncertainties and changes in the business environment.
- Ability to work independently and manage multiple tasks simultaneously.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Thời gian thử việc: 2 months
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Thời gian làm việc: 9:00 - 18:00, Mon - Fri
- Lương: Cạnh tranh
Khởi đầu từ Công ty Cảm nhận cảm biến Việt Nam. Trải qua 16 năm xây dựng và phát triển, cho đến nay, VietSens đang hướng tới xây dựng một hệ sinh thái ứng dụng công nghệ vào 7 lĩnh lực quan trọng: Y tế, Giáo dục, Giao thông, Văn hóa – Thể thao và du lịch; Hành chính công; Thương mại; Dịch vụ. Trong đó, y tế đang là mũi nhọn. Các sản phẩm ra đời nhằm đơn giản hóa các thủ tục tại bệnh viện, thuận tiện cho công tác quản lý, khám chữa bệnh của bệnh viện và tiết kiệm thời gian, tiền bạc cho bệnh nhân
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Giai đoạn từ năm 2006 đến năm 2011: Tập đoàn nghiên cứu công nghệ, tập trung vào các lõi hệ thống thiết bị, tích hợp thanh toán ngân hàng nhà nước, nghiên cứu công nghệ NFC; Công nghệ định vị, hệ thống điều khiển qua giao thức TCP; Nghiên cứu công nghệ NFC thẻ thông minh, giao tiếp trường gần, không tiếp xúc; Công nghệ phần mềm SaaS (viết tắt của Software-as-a-Service); Công nghệ Blockchain; Công nghệ vân tay; Định vị bản đồ số; Công nghệ faceID: tích hợp chữ ký số, trục văn bản điện tử; Kho dữ liệu (data warehouse); Công nghệ eKYC (electronic Know Your Customer) định danh khách hàng điện tử và các chuẩn dữ liệu cho Y tế theo chuẩn quốc tế HL7
Mission
Tạo dựng bộ gen Vietsens, rèn rũa để một người bình thường có sức mạnh đặc biệt. Sáng tạo không ngừng với khát vọng mamg những điều đặc biệt của cuộc sống, vượt qua không gian và thời gian, đến với mọi người dân – vì cuộc sống tươi đẹp hơn.
Review Vietsens
Nợ lương là một nét văn hóa
Môi trường làm việc toxic. Quịt lương
Nợ lương, nợ bảo hiểm