Chi tiết công việc
- Develop and implement short-term and long-term strategies and plans for Sales department to ensure the company's revenue's targets.
- Synthesize, analyze, evaluate data, collect information from the market to propose suitable business strategies for each period.
- Directly searching, expanding and increasing new sources of customers who need to use international freight services from/to Vietnam, North America, Europe and other countries.
- Manage and maintain the customer base; constantly enhance and improve customers' satisfaction.
- Combine with CS Dept. to feedback & solve customers' problems.
- Support, participate in the recruitment process of Sales staff
- Develop training programs, direct training to ensure the quality of Sales staff, evaluate employee performance periodically.
- Build and develop Sales process. Implement periodical evaluation of Sales processes and continuously improve innovation.
- Develop goals and KPIs for Sales Department.
- Supervise the activities of Sales staff, speed up the progress, quality and capacity of Sales staff's work.
- Propose to reward/reprimand/discipline Sales staff base on case-by-case.
- Plan of Sales team's activities & organize the implementation. Report periodically as required by BOD.
- Graduated from universities majoring in Foreign Trade, Logistics, economics, business administration or other related majors.
- Good knowledge of logistics or companies specializing in forwarder.
- Good knowledge of transportation laws and regulations.
- Good knowledge and experience of forwarding (sea freight, air freight), import-export, transportation, customs.
- 2 - 3 years of experience or more in the position of Sales leader/manager in the freight forwarding or import-export industry; overseas work experience is preferred.
- Language: Fluent in English, Chinese is preferred.
- Priority is given to strong experience of North America and Europe routes both sea/air.
- Have a certain customer base;
- Familiar with various shipping companies;
- Good MS Office.
- Good communication and interpersonal skills.
- Innovative & creativity mindset to achieve better efficiency.
- Strong problem-solving skills.
- Good analyse and synthesis skills.
- Good negotiation and persuasion skills.
- Ability to work independently and under high pressure.
Tổng công ty Cảng hàng không Việt Nam - CTCP (tên giao dịch quốc tế: Airports Corporation of Vietnam - Viết tắt: ACV) là công ty cổ phần hoạt động theo mô hình Công ty mẹ - Công ty con, được chuyển đổi từ Công ty TNHH Một thành viên do nhà nước nắm giữ 100% vốn điều lệ thành công ty cổ phần do nhà nước nắm giữ cổ phần chi phối theo Quyết định số 1710/QĐ-TTg ngày 06 tháng 10 năm 2015 của Thủ tướng Chính phủ phê duyệt phương án cổ phần hóa Công ty mẹ - Tổng công ty Cảng hàng không Việt Nam.
ACV hiện đang quản lý, đầu tư, khai thác khai thác hệ thống 22 Cảng hàng không trong cả nước, bao gồm 09 Cảng hàng không quốc tế: Tân Sơn Nhất, Nội Bài, Đà Nẵng, Vinh, Cát Bi, Phú Bài, Cam Ranh, Phú Quốc, Cần Thơ và 13 Cảng hàng không nội địa: Buôn Ma Thuột, Liên Khương, Rạch Giá, Cà Mau, Côn Đảo, Phù Cát, Pleiku, Tuy Hòa, Chu Lai, Đồng Hới, Nà Sản, Điện Biên và Thọ Xuân; góp vốn vào các công ty con và công ty liên doanh, liên kết.
Chính sách bảo hiểm
- Được đóng đầy đủ các chế độ, quyền lợi theo luật định (BHXH, BHYT...)
- Được tham gia các loại Bảo hiểm tai nạn, bảo hiểm sức khỏe
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building
Lịch sử thành lập
- Năm 2012, Tổng công ty Cảng hàng không Việt Nam được thành lập
- Năm 2016, Đại hội đồng cổ đông lần thứ nhất Tổng công ty Cảng hàng không Việt Nam – CTCP, nhiệm kỳ 2016 – 2020. Cổ phiếu ACV chính thức được giao dịch trên sàn chứng khoán UPCOM, Sở giao dịch chứng khoán Hà Nội với mã chứng khoán ACV.
- Năm 2018, Bộ Giao thông vận tải đã thực hiện chuyển giao quyền đại diện chủ sở hữu vốn nhà nước tại ACV về Ủy ban Quản lý vốn nhà nước tại doanh nghiệp.
Mission
Phát triển ACV là doanh nghiệp có trình độ công nghệ, quản lý hiện đại và chuyên môn hóa cao; kinh doanh đa ngành theo quy định của pháp luật, trong đó đầu tư, xây dựng, quản lý và khai thác cảng hàng không, sân bay là ngành kinh doanh chính; gắn kết chặt chẽ giữa sản xuất, kinh doanh với khoa học công nghệ, nghiên cứu triển khai và đào tạo; có sự tham gia của nhiều thành phần kinh tế; là một nòng cốt để ngành công nghiệp hàng không Việt Nam phát triển bền vững, có khả năng cạnh tranh, hội nhập kinh tế quốc tế có hiệu quả và bảo đảm an ninh, an toàn hàng không, an ninh quốc phòng, góp phần vào sự phát triển kinh tế xã hội của đất nước.