Việc làm CEN GROUP

Cập nhật 12/12/2024 08:20
Tìm thấy 2 việc làm đang tuyển dụng
CEN GROUP
Manager, Cost and Contracts, Group Development Management, Vietnam (Based in HCMC)
CEN GROUP
24 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 19/11/2024
Hạn nộp hồ sơ: 13/03/2025
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: 7 - 8 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
The Role

This position will provide early cost planning advice based on concept design of development project pipeline across Mapletree regional business in Vietnam.

Job Responsibilities

Supporting the Vice President, Cost and Contracts, you will assist in the pre and post contract and administration services (during construction) activities of the business unit across the regions.

  • Contract Management:
    • Implement appropriate procurement strategy for each development project to ensure and control the consistency and standardisation in the application of RFP, Invitation to Tender, LOA and CSA etc. across the regions.
    • Support the project teams across the regions in the preparation of related tender documents (Request For Proposal [RFP], Invitation to Tender, Letter of Award [LOA], Construction Contracts, Consultancy Service Agreements [CSA] etc.) and the review and evaluation of variations and/or contractual claims, where required.
    • Ensure Legal sign-off/clearance of projects’ RFP, Invitation to Tender, Tender Documents especially various regional construction contract, LOA and CSA etc. across the regions.
    • Assist in the assessment of major variation and contractual claims across the regions.
    • Ensure that SAP cost data is maintained and updated on a regular basis (e.g. monthly) and report to SVP of Cost and Contracts.


  • Cost Management:
    • Prepare Concept Design Stage cost plans of various project types across the regions.
    • Ensure the cost plan and pricing for the project reflects and meets the project brief.
    • Ensure any residual risk is included in the project contingency assessment / allowance.
    • Manage/achieve the timely delivery of cost planning deliverables to programme for the concept design in accordance with the overall program and agreed project milestones and through to obtaining GDM sign-off/clearance as required.
    • Assist in data mining and capture of knowledge regarding the cost and technical aspects of building and services and update knowledge banks in the business.

Job Requirements

  • Degree in Building, Quantity Surveying or equivalent.
  • Good subject matter knowledge across the functions of design, project management and the building process of development projects.
  • Minimum 7 years of relevant experience in a professional office or construction organisation, preferably with working knowledge of design and build projects.
  • Familiar with local and international construction contracts, such as SIA, Redas, PSSCOC, PAM, FIDIC, JCT etc.
  • Experience in commercial, retail, residential, industrial and logistics project types across the regions.
  • Good interpersonal skills to prepare reports, negotiate and build relationships with key stakeholders, as well as people management skills.
  • Planning, organising and controlling skills with the ability to manage competing priorities and work effectively on tight deadlines.
  • Continuous and incremental improvement mindset, questioning and challenging status quo to achieve a better outcome.
  • Problem solving and analytical skills which will include for resolving of cost planning, contracts procurement and administration issues for various construction and design activities.
  • Dynamic, pro-active and ability to work and deliver results under pressure.
  • Strong sense of responsibility and accountability.

Interested applicants, please submit your resume by clicking APPLY NOW.

(We regret that only shortlisted candidates will be notified. Mapletree Investments Pte Ltd shall not be responsible or liable to any recruitment firm or agency in connection with the receipt of any unsolicited information on any prospective candidate.)
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
__
Địa điểm:
Cen Group 137 Nguyễn Ngọc Vũ, Trung Hòa, Cầu Giấy

CENGROUP được thành lập năm 2002, hiện tại là Tập đoàn đầu tư và phân phối Bất động sản hàng đầu Việt Nam với 08 công ty thành viên và hơn 3000 Nhân viên, trong đó gồm 02  hệ thống siêu thị dự án bất động sản (Hà Nội và Sài Gòn), 01 công ty duy nhất khai thác quảng cáo trên kênh VOV giao thông tần số 91 Mhz (RSM), 01 công ty hợp tác liên kết dịch vụ với NAC (New Asia Capital – Mỹ), 01 công ty Định giá Động sản & Bất động sản, 1 công ty Tư vấn Thiết kế - Thi công nội thất. Ngoài trực tiếp làm chủ đầu tư rất nhiều  dự án bất động sản, Cen Group còn cung cấp đầy đủ và trọn gói tất cả các loại hình DỊCH VỤ BẤT ĐỘNG SẢN, bao gồm:
- Dịch vụ Định giá Bất động sản.
- Dịch vụ Môi giới Bất động sản.
- Dịch vụ Sàn giao dịch Bất động sản (Hiện là Siêu thị dự án Bất động sản Cengroup).
- Dịch vụ Tư vấn & Đào tạo Bất động sản.
- Dịch vụ Đấu giá Bất động sản.
- Dịch vụ Truyền thông & Quảng cáo và sự kiện Bất động sản.
- Dịch vụ Quản lý & Khai thác Bất động sản.
- Dịch vụ Tư vấn, Thiết kế & Thi công nội thất.

Những nghề phổ biến tại CEN GROUP

Bạn làm việc tại CEN GROUP? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo CEN GROUP

CEN GROUP

Click để đánh giá