Enable Delivery Agility through highly mature Scrum adoption at teams, initiative, and/or wider organization
Key Accountabilities (1)
Enabling Agility
- Coach teams in self-management & cross-functionality.
- Help teams to focus on creating high-value increments that meet the Definition of Done (DoD).
- Train & coach Product Owners with techniques for effective Product Goal definition, Product Backlog management, release planning, that maximize business value.
- Train & coach teams, initiatives & stakeholders to apply empirical approach, incremental & iterative development, lean thinking, Scrum values.
- Plan, train, coach, implement, improve Scrum adoption for initiative and/or wider organization
- Ensure Scrum events take place, positive & productive within timebox.
Enabling Performance
- Adopt appropriate stances for teams: Trainer, Mentor, Coach, Leader, Facilitator, Manager, Change Agent.
- Help teams to improve effectiveness, efficiency & practices via Scrum, e.g., maturity assessment, improvement plans, training & coaching activities.
- Cause the removal of impediments to teams’ progress.
- Train, coach managers on empowering people, enabling & nurturing self-managing & high performing teams.
- Train, coach teams to use Agile tools, e.g., Jira, Confluence, Miro, Trello.
Enabling Outcomes
- Train & coach to help teams, initiative, and/or wider organization to apply evidence-based management (EBM)
Director, Agile Transformation
Key Relationships - Direct Reports
N/A
Key Relationships - Internal Stakeholders
Teams in Transformation Office, Digital Office, and relevant departments, divisions in TCB
Key Relationships - External Stakeholders
Partners / vendors providing professional services
Success Profile - Qualification and Experiences
- Bachelor or higher degree in Banking, Finance, Technology, Business Administration, Information technology or related disciplines.
- Professional Scrum certificates, e.g., A-CSM or PSM II. Others like PMP, PMI-ACP, Lean, Six Sigma, Agile Project Management, is a plus.
- 5 years of experience in corporate, preferably banking or fin-tech organization.
- Experienced in training, coaching Scrum for teams.
- Experienced in training, coaching, mentoring different roles, e.g., Product Owner, Designer, Developer, Tester, Manager.
- Be team player, a servant leader with strong facilitation, conflict resolution, communication, motivation, interpersonal skills.
- Familiar with engineering best practices (e.g., TDD, ATDD, CICD, automation)
- Familiar with common tools, e.g., Jira, Confluence, Bitbucket, Jenkins, SonarQ.
GTE Localize là một công ty đang phát triển nhanh chóng trong ngành bản địa hóa. Tại GTE, dịch thuật không chỉ đơn thuần là công việc của con người trong việc chuyển văn bản từ ngôn ngữ này sang ngôn ngữ khác bằng MS Word. Chúng tôi tăng thêm giá trị cho “bản dịch” và cung cấp cho bạn dịch vụ “bản địa hóa” thực sự; áp dụng công nghệ nhằm nâng cao hiệu quả, chất lượng đồng thời giảm chi phí. Hiện tại, GTE Localize đã trở thành đối tác tin cậy của hàng trăm khách hàng B2B và LSP trên toàn thế giới. Chúng tôi hỗ trợ các thương hiệu hàng đầu thế giới, điều chỉnh sản phẩm của họ phù hợp với thị trường Châu Á và Việt Nam. Rất có thể bạn đã xem bản dịch tiếng Châu Á từ Abbott, Google, GE hoặc Amazon do GTE Localize phân phối. Làm việc với chúng tôi có nghĩa là bắt kịp các xu hướng và công nghệ mới nhất trong ngành. Chúng tôi cung cấp một môi trường năng động và nhịp độ nhanh, nơi mỗi ngày làm việc đầy thử thách nhưng vẫn bổ ích. Năm 2020, chúng tôi mở văn phòng chi nhánh thứ hai tại Jakarta, Indonesia để tăng năng lực sản xuất. Đến năm 2021, GTE bản địa hóa có ba văn phòng tại Singapore, Việt Nam và Indonesia, với 32 nhân viên toàn thời gian và mạng lưới 700 nhà ngôn ngữ học bản địa châu Á. Quy mô của đội vẫn tiếp tục tăng lên. Quy mô đội vẫn không ngừng tăng lên