Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Phụ cấp
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
- Floor Staff Learning & Development
Aim to ensure that every floor staff of all levels is equipped with the knowledge and skills necessary to archive their goals and provide consultative based service to customers.
- Identifying Training Needs
Analyse and monitor floor staff's training needs at all times by visiting shops, analyzing monthly staff sales report and Mystery Shoppers results, have discussions with Shop Mangers and Area Managers in order to create and deliver appropriate and effective training events/activities/methods.
- Setting Learning Objectives
To ensure objectives and training meets the needs of the business, current retail and marketing activities, by keeping abreast of upcoming new product arrivals, launches, promotions, retail CALENDER, etc.
- Selecting Suitable Methods of Training
Employ NLP and Accelerated Learning Methods in delivering group learning session to engage all senses of every participant and individual preferred learning style is matched.
- Designing And Planing Training & Training Materials
a. Is Responsible for formulating and designing training programs and materials to improve the knowledge and skills of the shop floor staff. Using the provided information to customize, simplify and incorporate visual, selling and additional tips for maximum knowledge attainment and make learning friendly.
b. Create, design and formulate pre-course work for every learning event and send it out to all participants 2 weeks prior to the training date.
c. Customize, improve and update existing training materials to meet the current needs of the business.
d. To create new and different ideasfrom forms to training packages, how to approach situations to design strategies.
- Conducting / Implementing The Training
To conduct training on all product categories in both local and outstations shops. Plan and conduct training on:
* Core Course (Skin, Make Up, Body Well-being, Hair, Ingredient
* In Store Promotion on ' Window & EOS '
* New / re-launch major product categories
* Salesmanship
* Induction
- Evaluating The Result
a. To coach the In-Store Trainer (Shop Leaders) of both local and outstation shop in their training sessions by sitting-in scheduled training events. Give constructive feedback for improvement and comments and suggestions to achieve desire results.
b. Using relevant shop figures (ATV/UPT) and performance result (Mystery Shopper Programme) to evaluate floor staff’s performance in terms of product knowledge and selling skills.
- Constant Updating Floor Staffs' Knowledge and Skills
To actively research and collect informations via Internet, magazine and any other resources available to circulate relevant articles to enhance the knowledge and skills of the floor staff and keep them abreast of competitors' activities, current info on C&T, knowledge on product advancement and to provide top tips which will help sell TBS product effectively.
- Representing TBS as Skincare/ Makeup Expert
To represent TBS and on projects outside the learning & development Dept. as a makeup artist and skincare expert in any external events like photography sessions and workshops.
- Miscellaneous Duties
To handle miscellaneous duties parties to learning & development, assist and participate in company events and carry out any related duties as and when required by the management
Yêu Cầu Công Việc
- At least 3 years of experience in a similar position, especially in the cosmetics/fashion or retail industry
- Self-motivated and enthusiastic.
- Possess management and problem solving skills.
- Must be well versed with Microsoft Office, especially Microsoft Excel and Microsoft Word.
- Must have strong communication, interpersonal and analytical skills.
- Responsible and outspoken with positive attitude.
- Able to communicate and write well in English.
- Independent, able to travel as and when needed.
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Độ tuổi: Trên 25
- Lương: 15 Tr - 19 Tr VND
CÔNG TY CỔ PHẦN BODY SHOP VIỆT NAM - The Body Shop được ra đời vào năm 1976 tại Brighton, Anh Quốc và gắn liền với tên tuổi của nhà sáng lập Dame Anita, một doanh nhân cộng đồng, một nhà hoạt động xã hội và bảo vệ môi trường. Với mục tiêu mang lại một lối sống lành mạnh cho người dùng, 45 năm qua, thương hiệu đã không ngừng phá vỡ nguyên tắc để thay đổi và phát triển dựa trên phương châm không bao giờ lừa dối. Từ một cửa hàng đầu tiên tại Brighton chỉ cung cấp các sản phẩm sử dụng nguyên liệu có nguồn gốc từ thiên nhiên, The Body Shop hiện tại đang giữ vị thế nổi trội trong ngành làm đẹp tại hơn 66 quốc gia cùng với 3000 chi nhánh nhượng quyền toàn cầu.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Party
- Team building
- Tình nguyện
Lịch sử thành lập
- Được thành lập vào năm 1976 tại Brighton, Anh Quốc, bởi Quý Bà Dame Anita Roddick, The Body Shop là một thương hiệu làm đẹp toàn cầu đã đạt chứng nhận B Corp ™.
Mission
- The Body Shop tìm cách tạo ra sự thay đổi tích cực trên thế giới bằng cách cung cấp các sản phẩm chăm sóc da chất lượng cao, lấy cảm hứng tự nhiên, chăm sóc cơ thể, chăm sóc tóc và trang điểm được sản xuất một cách có đạo đức và bền vững.