Mô tả công việc
Business Development Managers are responsible for driving business growth, develop a network of contacts to attract new clients, research new market opportunities to develop sales and revenue growth plans.
- Develope business plan to ensure sales targets are meeting or exceeding year over year growth of selected business within your assigned market
- Manage and retain relationships with existing and potential clients (B2B) as well as business partners
- Develope new business opportunities by identifying target customer groups and new markets, developing market approaches.
- Closely collaborate with other functional teams to fulfill customer inquiries and demands.
- Perform work related to business operation such as sales processes, business contracts, invoices, business documents, revenue - profit reports,... to support business growth.
- Conduct sales performance forecasting and analysis, report to senior management.
- Manage and train BD Staffs.
Yêu cầu công việc
Experience: At least 3 years of experience Sales B2B in one of the following industries:
- Manufacturing Industry: Key Account Specialist or BD Specialist who is the person who directly observes and works with manufactories/factories/business organization… , experience in providing digital/ marketing solutions to customers
- Loyalty Industry: experience in jobs linked to system connection, system, and digital product work, working knowledge of banking, insurance, aviation, and e-wallet industries.
- Gift Card/ Employee Industry: Experience in enterprises specialized in business consulting solutions (HR services, software…) and conventional gift firms.
General Personality
- Being a person who is frequently interested and wants to learn about the business ‘s working processes, wants to comprehend the businesses’ challenges in order to find a solution.
- Someone who is willing and enjoys debating.
- Being proactive in pushing customers and prepared for peer-to-peer bargaining actions - a win-win situation.
- Consultation skills in advising.
- Systematic thought, product consideration, and presentation coherence.
Skills
- The ability to provide new and distinct insights to clients.
- Have a good sense of the consumer and grasp the clients’ personality as well as the customers’ valuable reasons.
- Recognize the distinct business measures, and who can speak to the fundamental metrics in the business they conducted.
- Experience managing relationships in companies with complicated departmental hierarchies.
- Expertise in designing solutions, sliding...
Quyền lợi được hưởng
• Having chances to get attractive company bonus every month/year
• Company trip once a year + Joining party
• Salary and position is reviewed 1 time a year
• Bonus by individual ability and company’s performance.
• Social insurance, health insurance, unemployment insurance and other benefits
• Dynamic and sociable working environment.
CÔNG TY CỔ PHẦN BODY SHOP VIỆT NAM - The Body Shop được ra đời vào năm 1976 tại Brighton, Anh Quốc và gắn liền với tên tuổi của nhà sáng lập Dame Anita, một doanh nhân cộng đồng, một nhà hoạt động xã hội và bảo vệ môi trường. Với mục tiêu mang lại một lối sống lành mạnh cho người dùng, 45 năm qua, thương hiệu đã không ngừng phá vỡ nguyên tắc để thay đổi và phát triển dựa trên phương châm không bao giờ lừa dối. Từ một cửa hàng đầu tiên tại Brighton chỉ cung cấp các sản phẩm sử dụng nguyên liệu có nguồn gốc từ thiên nhiên, The Body Shop hiện tại đang giữ vị thế nổi trội trong ngành làm đẹp tại hơn 66 quốc gia cùng với 3000 chi nhánh nhượng quyền toàn cầu.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Party
- Team building
- Tình nguyện
Lịch sử thành lập
- Được thành lập vào năm 1976 tại Brighton, Anh Quốc, bởi Quý Bà Dame Anita Roddick, The Body Shop là một thương hiệu làm đẹp toàn cầu đã đạt chứng nhận B Corp ™.
Mission
- The Body Shop tìm cách tạo ra sự thay đổi tích cực trên thế giới bằng cách cung cấp các sản phẩm chăm sóc da chất lượng cao, lấy cảm hứng tự nhiên, chăm sóc cơ thể, chăm sóc tóc và trang điểm được sản xuất một cách có đạo đức và bền vững.