Marcel Group - a strategic partner of Openasia in F&B industry - is looking for a Marketing Leader.
Marcel Group operates restaurants and bars throughout Vietnam, featuring its two primary brands: Marcel Gourmet Burger and Café Marcel.
RESPONSIBILITIES
1. Branding & Research
Conduct market research to identify trends and opportunities in the F&B industry to propose overall brand goals
Collaborate with the culinary team and operations team to develop and implement marketing strategies to increase brand awareness and brand engagement to drive traffic and increase revenue for the restaurants
Create a marketing/communication plan to deliver overall brand marketing objectives with a detailed timeline and budget
2. Implementation
Directly execute ideas for marketing activities and promotional events
Work closely with internal stakeholders and manage external marketing agencies to successfully execute marketing campaigns on organic channels and paid media
Develop content for the restaurant on online platforms: Google, Facebook, TikTok, Instagram, ...
Manage and monitor social media platforms, and handle customer feedback online to ensure a healthy and attractive brand presence in the online and offline channels of the restaurants.
Analyze sales data and customer feedback to optimize marketing strategies and feedback to the culinary & operations team.
Track and analyze the performance of marketing campaigns, measure brand awareness, and report on progress toward brand goals and sales.
Other tasks assigned by the line manager: Deliver reports, analysis, and other tasks as requested.
Conduct market research to identify trends and opportunities in the F&B industry to propose overall brand goals
Collaborate with the culinary team and operations team to develop and implement marketing strategies to increase brand awareness and brand engagement to drive traffic and increase revenue for the restaurants
Create a marketing/communication plan to deliver overall brand marketing objectives with a detailed timeline and budget
Directly execute ideas for marketing activities and promotional events
Work closely with internal stakeholders and manage external marketing agencies to successfully execute marketing campaigns on organic channels and paid media
Develop content for the restaurant on online platforms: Google, Facebook, TikTok, Instagram, ...
Manage and monitor social media platforms, and handle customer feedback online to ensure a healthy and attractive brand presence in the online and offline channels of the restaurants.
Analyze sales data and customer feedback to optimize marketing strategies and feedback to the culinary & operations team.
Track and analyze the performance of marketing campaigns, measure brand awareness, and report on progress toward brand goals and sales.Yêu Cầu Công Việc
Bachelor's degree in Marketing and Communication, Business Administration, or related fields
At least 3 years of experience in F&B industry marketing
Proven track record of developing and executing successful marketing campaigns
Experience in digital marketing, marketing performance management, budget management
Experience in copywriting for both printed and online marketing material
Skills
Creative Design
Project Planning & Analytical skills
Content Planning & Marketing Strategy
Brand development
Strong communication and interpersonal skills
Good analytical and problem-solving skills
Proficiency in English and Vietnamese
WHAT WE OFFER
Competitive salary packages and bonus-scheme.
Insurance policy (including social insurance and all benefits according to Labor Law).
Discount of 30% for Marcel outlets.
Professional, creative, and positive working environment with up-to-date equipments.Chế độ bảo hiểm
Du Lịch
Phụ cấp
Chế độ thưởng
Đào tạo
Tăng lương
Nghỉ phép năm
Ngày 28/12/2006, Ủy ban Chứng khoán Nhà nước cấp giấy phép hoạt động số 44/UBCK-GPHĐCK, theo đó, Công ty Cổ phần Chứng khoán ALPHA (APSC) đã trở thành một trong những thương hiệu tài chính đầu tiên đặt nền móng cho sự phát triển ngành chứng khoán tại Việt Nam. Trải qua những khó khăn, thách thức và thăng trầm trong hoạt động kinh doanh, năm 2021, Chứng khoán ALPHA được tái sinh trở lại với nhận diện thương hiệu mới và dáng vóc mới sau quá trình tái cấu trúc toàn diện Doanh nghiệp kể từ tháng 5/2020: Nâng cấp hạ tầng công nghệ hiện đại, đa dạng hóa sản phẩm dịch vụ…nhằm chinh phục mục tiêu TIÊN PHONG và hướng đến chinh phục tiêu chí về thương hiệu, chất lượng dịch vụ của Top công ty chứng khoán tiêu biểu tại thị trường Châu Á. Được thành lập và điều hành bởi những chuyên gia hàng đầu trong ngành Tài chính – Chứng khoán, cùng đội ngũ chuyên viên APSC được đào tạo bài bản, chuyên sâu, Chứng khoán ALPHA tự tin phát huy thế mạnh về con người và công nghệ, song hành cùng sự phát triển của ngành chứng khoán Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm như BHXH, BHYT, BH Tai Nạn, BH Thất Nghiệp , …. theo quy định của Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Thể thao : Bơi lội, bóng chuyền, bóng rổ, yoga,...
- Các chương trình vui chơi, giải trí cuối tuần.
- Sự kiện tiệc tổ chức vào các dịp kỷ niệm của công ty
Lịch sử thành lập
- Năm 2006, Ủy ban Chứng khoán Nhà nước cấp Giấy phép hoạt động kinh doanh chứng khoán cho công ty
- Năm 2020, Tái cấu trúc toàn diện. Ủy ban Chứng khoán Nhà nước cấp Giấy phép điều chỉnh Giấy phép thành lập và hoạt động công ty chứng khoán số 40/GPĐC-UBCK ngày 16/7/2020. thành lập văn phòng đại diện tại TP. Hồ Chí Minh. Vận hành Hệ thống phần mềm lõi giao dịch chứng khoán mới với đầy đủ, toàn diện các chức năng, tiện ích phục vụ đa dạng nhu cầu khách hàng
- Năm 2021, Cung cấp dịch vụ giao dịch trực tuyến. Chào bán hơn 11 triệu cổ phiếu. Tăng vốn điều lệ. Triển khai dịch vụ giao dịch ký quỹ. Bổ sung nghiệp vụ Tự doanh chứng khoán
- Năm 2022, Thành lập Chi nhánh tại Hải Phòng. Bổ sung nghiệp vụ Bảo lãnh phát hành chứng khoán
- Năm 2023, Thành lập chi nhánh Hồ Chí Minh, Nha Trang. Ủy ban Chứng khoán Nhà nước cấp giấy phép điều chỉnh giấy phép thành lập và hoạt động công ty chứng khoán