Mô tả công việc
1. Troubleshoots technical support problems related to technology systems and provide necessary assistance or solutions.
2. Installs, maintains, troubleshoots, and upgrades the existing systems and databases.
3. Administers network activities and maintain system security.
4. Identifies user training needs and provide necessary on-site training in coordination with the Training Department.
5. Coordinates and reports any IT related concerns or challenges.
6. Interprets and explains technical concepts to non-technical users as required
7. Installs, assembles, configures and maintains any IT related equipment on site.
8. Assists in the assessment of user training needs, coordinates and performs system applications in-house training.
9. Troubleshoots problems relating to computer hardware and software.
10. Maintains all database including the input and correction of data, determines format, researches data conversions, establishes data specifications and updates sources and ensures data integrity.
11. Installs and troubleshoots problems within the network and system, including installation of new applications, upgrades and assists users to solve software problems.
12. Installs and maintains network systems and related peripheral equipment; performs network administration and security functions while ensuring system integrity and security.
13. Acts as a technical resource in assisting users to resolve problems with specialised and dedicated technology systems; implements solutions or notifies outsource providers as required.
14. Identifies purchase recommendations including users’ needs and provides justification for equipment and services.
15. Participates in the provision of end-user services, including help desk and technical support services in the property.
16. Researches potential technology solutions and makes appropriate recommendations.
17. Practices asset management for IT hardware, software and equipment, as per company policy.
18. Investigates user problems and needs, identify their source, and determines possible solutions.
19. Provides general on-site technical support as required.
Quyền lợi được hưởng
* Full contribution of SI, HI and UI on basic salary
* Active, balance and professional working environment
* Productivity focus not time attendance
* Fun and playfull internal activities
* 14 AL days
* Meal allowance
* Phone allowance
* 24.7 health insurance
Yêu cầu công việc
1. Understanding, continuing update and compliance of the relevant policies, procedures and service delivery standards of this position.
2. Understanding, continuing update and compliance of human resources policies, procedures and code of discipline; while promoting management, team and cross department support, leadership, professionalism and good relations.
3. Performs other related duties and functions assigned.
Yêu cầu hồ sơ
Education – Bachelor’s degree in computer science, computer engineering or other IT related discipline with certifications in any technical domain.
Work Experience – Minimum of two (2) years related work experience at the same or higher position; hotel IT operations experience is an advantage.
Competencies –
• Interpersonal. Team and knowledge management, system diversities, organizational and team interrelationships.
• Information & Technology. Computer literacy, knowledge of Microsoft Office applications.
• Basic & Analytical Skills. Managerial, numeracy, written and verbal communication, decision-making, problem solving.
• Personal Qualities. Responsibility and reliability, self-esteem, self-management, integrity and honesty.
Ngày 28/12/2006, Ủy ban Chứng khoán Nhà nước cấp giấy phép hoạt động số 44/UBCK-GPHĐCK, theo đó, Công ty Cổ phần Chứng khoán ALPHA (APSC) đã trở thành một trong những thương hiệu tài chính đầu tiên đặt nền móng cho sự phát triển ngành chứng khoán tại Việt Nam. Trải qua những khó khăn, thách thức và thăng trầm trong hoạt động kinh doanh, năm 2021, Chứng khoán ALPHA được tái sinh trở lại với nhận diện thương hiệu mới và dáng vóc mới sau quá trình tái cấu trúc toàn diện Doanh nghiệp kể từ tháng 5/2020: Nâng cấp hạ tầng công nghệ hiện đại, đa dạng hóa sản phẩm dịch vụ…nhằm chinh phục mục tiêu TIÊN PHONG và hướng đến chinh phục tiêu chí về thương hiệu, chất lượng dịch vụ của Top công ty chứng khoán tiêu biểu tại thị trường Châu Á. Được thành lập và điều hành bởi những chuyên gia hàng đầu trong ngành Tài chính – Chứng khoán, cùng đội ngũ chuyên viên APSC được đào tạo bài bản, chuyên sâu, Chứng khoán ALPHA tự tin phát huy thế mạnh về con người và công nghệ, song hành cùng sự phát triển của ngành chứng khoán Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm như BHXH, BHYT, BH Tai Nạn, BH Thất Nghiệp , …. theo quy định của Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Thể thao : Bơi lội, bóng chuyền, bóng rổ, yoga,...
- Các chương trình vui chơi, giải trí cuối tuần.
- Sự kiện tiệc tổ chức vào các dịp kỷ niệm của công ty
Lịch sử thành lập
- Năm 2006, Ủy ban Chứng khoán Nhà nước cấp Giấy phép hoạt động kinh doanh chứng khoán cho công ty
- Năm 2020, Tái cấu trúc toàn diện. Ủy ban Chứng khoán Nhà nước cấp Giấy phép điều chỉnh Giấy phép thành lập và hoạt động công ty chứng khoán số 40/GPĐC-UBCK ngày 16/7/2020. thành lập văn phòng đại diện tại TP. Hồ Chí Minh. Vận hành Hệ thống phần mềm lõi giao dịch chứng khoán mới với đầy đủ, toàn diện các chức năng, tiện ích phục vụ đa dạng nhu cầu khách hàng
- Năm 2021, Cung cấp dịch vụ giao dịch trực tuyến. Chào bán hơn 11 triệu cổ phiếu. Tăng vốn điều lệ. Triển khai dịch vụ giao dịch ký quỹ. Bổ sung nghiệp vụ Tự doanh chứng khoán
- Năm 2022, Thành lập Chi nhánh tại Hải Phòng. Bổ sung nghiệp vụ Bảo lãnh phát hành chứng khoán
- Năm 2023, Thành lập chi nhánh Hồ Chí Minh, Nha Trang. Ủy ban Chứng khoán Nhà nước cấp giấy phép điều chỉnh giấy phép thành lập và hoạt động công ty chứng khoán