Mô tả công việc
1. Financial Analysis
- Sales, COGM, Payroll, raw material analysis;
- Prepare financial analysis of financial statements (Profit or Loss, Balance Sheet, Cash flow report)/sales performance by concepts/channels/dayparts/promotions/business case;
- Perform variance analysis: Actual vs. Actual; Actual vs. Plan;
- Scenario analysis;
- Prepare pre and post-financial evaluations of marketing campaigns, store feasibility studies and business cases;
- Prepare month-end accrual of A&P expenditure;
- Monitor and control A&P budget to ensure A&P expenditures are in approved budget;
- Provide insightful analysis with executable recommendations;
2. Budget & Forecast
- Profit forecasting and budget management;
- Daily news, index cascade;
- Prepare the annual budget and the periodic financial forecast (weekly and monthly);
- Develop and implement Budget templates;
3. Management Reporting
- In charge of internal reporting including management reports, budget and forecast reports, CAPEX reports etc;
- Prepare 4KPI and BSC reports, organize monthly performance meetings to follow up with monthly performance and design action plans;
- Contribution margin report;
- Prepare materials for SRM ( strategy review meeting) report;
- Approval line management;
- Competitor's financial information report;
- Monitor and control budget to ensure expenditures are in approved budget;
4. Budget Control
- Control expenditures (CAPEX and Expenses) to ensure Actual in line with Budget / LF.
5. Other Tasks
- Review all SAP modules related to MM, SD, PM, FI to ensure no issues for month end closing
- Coordinate with local team and Korean team to develop new processes or functions in SAP
- Reviewed accounting records, management, and financial reports to ensure accuracy and adequateness.
- Work with the audit team and consultant team to provide data
Yêu cầu công việc
- Minimum Bachelor graduated in Economics, Finance or related fields is required.
- More than 5 years experience in accounting and business management area (accounting firm working is better).
- Proficient in spreadsheets, databases, MS Office and SAP (all modules).
- English (Compulsory), plus Korean (Preferred).
- Ability to work under high pressure and good communication skill.
Quyền lợi được hưởng
• Having chances to get attractive company bonus every month/year
• Company trip once a year + Joining party
• Salary and position is reviewed 1 time a year
• Bonus by individual ability and company’s performance.
• Social insurance, health insurance, unemployment insurance and other benefits
• Dynamic and sociable working environment.
Công ty Cổ phần Chứng khoán DSC (DSC – Upcom) được thành lập từ tháng 06/2006, hiện có trụ sở tại số 80 Dịch Vọng Hậu, quận Cầu Giấy, Hà Nội và vốn điều lệ là 1000 tỷ đồng. Sở hữu đội ngũ nhân sự nhiều kinh nghiệm trong lĩnh vực tài chính, chứng khoán, DSC đã và đang tiếp tục mở rộng quy mô mạng lưới chi nhánh và hoạt động kinh doanh trên toàn quốc.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chính sách BHYT, BHXH, BHTN theo Luật Lao động Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm, du xuân
- Teambuilding cùng gia đình CBNV
Lịch sử thành lập
- Năm 2006, Thành lập CTCP Chứng khoán Đà Nẵng (viết tắt DNSC), vốn điều lệ: 22 tỷ đồng, trụ sở chính: Hải Châu, Đà Nẵng
- Năm 2007, DSC được công nhận tư cách thành viên Trung tâm Giao dịch Chứng khoán TP. HCM (nay là Sở Giao dịch Chứng khoán Tp.HCM) và Trung tâm Giao dịch chứng khoán
- Năm 2008, Tăng vốn điều lệ lên 50 tỷ đồng
- Năm 2012, Tăng vốn điều lệ lên 60 tỷ đồng
- Năm 2018, Cổ phiếu Công ty được chính thức giao dịch trên sàn UPCOM. Mã chứng khoán DSC.
- Năm 2021, Đổi tên thành Công ty Cổ phần Chứng khoán DSC. Tăng vốn điều lệ lên 1.000 tỷ đồng. Chuyển trụ sở chính tại Hà Nội. Bổ sung ngành nghề: Tự doanh.
Mission
DSC có sứ mệnh mang lại sự thành công và thịnh vượng cho khách hàng. Với phương châm “Đồng hành cùng Thành công”, DSC mong muốn mang đến những tư vấn chuyên sâu, các giải pháp tài chính hiệu quả, cơ hội đầu tư nhằm tối đa hóa lợi ích của khách hàng.