Mô tả công việc
***COMPANY INTRODUCTION:
YUJIN VINA Co., Ltd specializes in manufacturing cutlery such as spoons, forks, and knives for European and American brands and handbag metal accessories for luxury brands. The company has been in operation for more than 20 years with three factories in Thu Duc and one new factory in Long An focusing on automation. We are looking for young talented and active employees who are willing to take on new challenges and leadership opportunities to upgrade their career.
***ABOUT YOUR ROLE:
Orientation, unity, team development to bring the highest efficiency in work.
***YOUR RESPONSIBILITIES WILL INCLUDE:
1. For Junior Manager position
- daily communicate with customers
- explore customer information
- discuss with customers' requests, demands or claims
- check and process to take the lable from customer system
- weekly join salesteam meeting
- arrange and join meeting with clients or suppliers
- manage orders
- do production request, book ERP, book GD
- create new EPR code, changing price in ERP, changing turn over between LA and TD turn over in ERP
- price calculate and quotation, make sales contract note,
- arrange shipments
- book & follow inspection
- work closely with production team, purchasing team, QC team, logistic team, suppliers
- chase production's productivity, packing materials
- follow and develop new designs, new production with R&D team
- check samples quality, sample production quality, send samples or documents to customers
- arrange air shipments
- packing photos report to customer
- weekly update shipment on EX-A
- make BOD weekly
- making the commision to customer
- follow and pushing payment
- Scan barcode to customer
2. For Staff position
- Build and maintain partnership with current & new customers.
- Arrange meetings, reply emais, phone calls with customers to identify their needs to
- provide suitable solutions.
- Handle selling activities (Proposal / presentation, sending catalog / sample to customer,
- pricing)
- Make new contract / follow PO / payment / raise on system.
- Follow prodution plan and make sure it meet cusstomer reruirements.
- Check market movement and analyse competitor.
- Keep customer database updated.
- Follow up monthly sales forecast and achieve sale targets.
- Follow ETD, ETA ,CO, Packing List, invoices before delivery.
- ERP input data.
- Check payment status.
- Solving quality complaints.
3. For International Sales Senior Staff
- daily communicate with customers
- explore customer information
- discuss with customers' requests, demands or claims
- check and process to take the lable from customer system
- weekly join salesteam meeting
- arrange and join meeting with clients or suppliers
- manage orders
- do production request, book ERP, book GD
- create new EPR code, changing price in ERP, changing turn over between LA and TD turn over in ERP
- price calculate and quotation, make sales contract note,
- arrange shipments
- book & follow inspection
- work closely with production team, purchasing team, QC team, logistic team, suppliers
- chase production's productivity, packing materials
- follow and develop new designs, new production with R&D team
- check samples quality, sample production quality, send samples or documents to customers
- arrange air shipments
- packing photos report to customer
- weekly update shipment on EX-A
- make BOD weekly
- making the commision to customer
- follow and pushing payment
- Scan barcode to customer
Yêu cầu công việc
- Bachelor degree in Marketing, Business Administration, Economics or related business or commercial discipline. Preferrably international business administration.
- 05years of experience in Sales & Marketing for junior manager and 03 years for staff
- Fluent in English, both spoken and written skills. MS application
- Independent working/strong project management skill
- Negotiattion skills
- Full the job as assigned
- Responsibility to handle and solve problem or complaint from buyers
Quyền lợi được hưởng
- Du Lịch
- Xe đưa đón
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
VNS cung cấp dịch vụ Thiết kế website trọn gói với giao diện đẹp, độc đáo, sáng tạo. Hệ thống tính năng website đầy đủ, mang tính ứng dụng cao và phù hợp với từng cá nhân, doanh nghiệp. Với mục tiêu cung cấp nhiều gói sản phẩm phong phú về mẫu mã và các tính năng linh hoạt cho nhiều loại hình website như giới thiệu công ty, bán hàng, trang tin tức, thương mại điện tử… cùng với nhiều giao diện phong phú đa dạng độc đáo đã được VNS lọc chọn và đúc kết nhằm giới thiệu tới khách hàng với mong muốn
Review Vina Software
Công ty này chỉ yêu cầu nhân viên OT khi cần thiết và công sức nhân viên bỏ ra sẽ được công ty công nhận. Công ty có môi trường làm việc tốt, năng động.
Thái độ cũng như quy trình làm việc của công ty rất rõ ràng và rành mạch, khi làm thì hết mình, mà khi chơi thì rất vui vẻ với nhau. Vào đây làm là có nhiều cơ hội làm việc với các tổ chức
Công ty cho nhân viên tham gia nhiều dự án với đa dạng các lĩnh vực, giúp nhân viên học hỏi được nhiều thứ. Môi trường làm việc thân thiện, đồng nghiệp trong công ty hay giúp đỡ lẫn nhau.