Mô tả công việc
This a position that is responsible for handling daily operation of the company’s product across the country and the world.
Specific Accountabilities are include but not limited:
• Customer engagement in meeting and solution.
• Other tasks and duty as per the assignment of OM.
• Formulate and implement Standard Operating Procedures (SOPs) for clients.
• Maintain and expand client relations through customer service efforts.
• Follow up and offer service to the customers.
• Daily operation task including sea freight, logistics and back up for the airfreight part, from booking acceptance through to invoicing and job completion as well as problem solving/solution.
• Cooperate with BD team in visiting customers and developing new customers, new trade lane, new service through the nomination customer but not limited of the free hand local clients.
• Engagement with BD teams for major RFI/ RFQs personally and/or by providing resources.
• Tracking of shipments and providing status reports, communicating all shipment delays and issues to clients and/or overseas offices.
• Prepare quotations for clients, potential clients, overseas/interstate offices.
• Retrieve rates from shipping lines, airlines, vendors and overseas offices.
Yêu cầu công việc
• 2 years or more experience in working in a logistics/freight forwarding environment
• Team working.
• Experienced in tools such as Cargo Wise, MS Excel/PPT/SharePoint etc.
• Knowledge of developing, positive thinking.
• Good knowledge and experience of airfreight, sea freight, logistics are the plus.
• Written and spoken English, Mandarin is plus.
• Customer/ BD/ Operations Engagement
• Multicultural people management
• Sound presentation and communication skills
• Developing solutions for major customers
BENEFIT
• Competitive salary, good
Quyền lợi
Competitive salary, good benefit and bonus.
and bonus.
Priority to start working immediately.
Good working and fair environment, promotion opportunity.
• Good working and fair environment, promotion opportunity.
• Priority to start working immediately.g
Cập nhật gần nhất lúc: 2025-01-03 02:20:03
Nhaphangtruongphu.com là đơn vị trung gian cung cấp các dịch vụ: Đặt hàng, Thanh toán Ủy thác, Vận chuyển hàng hóa từ Trung Quốc về Việt Nam,... Với đội ngũ nhân viên trẻ trung, năng động, sáng tạo và tận tâm. Nhập hàng Trường Phú đã và đang hoàn thiện để trở thành đơn vị cung cấp dịch vụ với chất lượng vượt trội, có tiêu chuẩn và bản sắc riêng, hỗ trợ tối đa và đáp ứng nhu cầu ngày càng cao của Đối tác và Khách hàng.
Mục tiêu của Nhaphangtruongphu.com là luôn dẫn đầu trong việc xây dựng tiêu chuẩn dịch vụ để phục vụ khách hàng ngày một tốt hơn. Trong suốt thời gian phát triển, đội ngũ Nhaphangtruongphu.com luôn tự hào là đơn vị tiên phong thực hiện những cam kết mang tính thay đổi, dẫn dắt và đòi hỏi cao đối với thị trường:
1. Chúng tôi thực hiện việc đặt hàng bằng công cụ và quản lý đơn hàng hoàn toàn trực tuyến, thông qua website. Việc mua hàng thực hiện hàng ngày, không chờ thời gian chốt đơn.
2. Chúng tôi đào tạo nhân lực kiểm hàng ngay tại Trung Quốc để giảm thiểu rủi ro và chi phí tài chính cho khách hàng nhập hàng.
3. Chúng tôi thực hiện hệ thống kiểm soát mọi trạng thái đơn hàng và giao tiếp trực tuyến. Tới thời điểm này rất nhiều dịch vụ nhập hàng chưa thể đáp ứng được.
4. Chúng tôi nâng cao tiêu chuẩn hỗ trợ khách hàng 24 / 7.
5. Chúng tôi triển khai dịch vụ chuyển phát nhanh với những cam kết nghiêm ngặt về thời gian vận chuyển.
6. Chúng tôi cam kết không thu phí mua hàng nếu không thực hiện mua hàng trong vòng 24h.
7. Và còn rất nhiều những tiêu chuẩn dịch vụ mà bạn chỉ cảm nhận được khi sử dụng dịch vụ của chúng tôi
Chúng tôi hiểu rằng, để tiếp tục tồn tại trên thị trường, Nhaphangtruongphu.com cần liên tục nâng cao chất lượng dịch vụ. Vì vậy, chúng tôi luôn kỳ vọng được hợp tác với những Khách hàng có những yêu cầu khắt khe nhất. Đó là tôn chỉ trong mọi hành động của Nhaphangtruongphu.com trong suốt thời gian qua.