E-commerce's Governance and Experience (GNE) is a global team responsible for ensuring our marketplace is safe and trustworthy for not only our users, but also sellers and creators. We value user satisfaction and work on policies, rules and systems to ensure quality. Service and Experience Team (SET) is part of the GNE organization. Our mission is to provide world-class service and experience for customers, sellers and creators. SET is looking for a Tier 2 Service Specialist role who is responsible for handling escalations and complex cases within the Customer/Seller/Creator Service team.
Roles & Responsibilities
- Manage customer/seller/creator enquiries escalated by Tier 1 teams in CRM tool.
- Identify root cause of escalated issues and provide appropriate resolutions in order to deliver excellent service. Summarize the Q&A and log in to the knowledge management tool.
- Promptly escalate critical/ high-risk cases to the appropriate authority.
- Coordinate with other teams/ departments to resolve customer issues, follow-up and make sure close-loop to all escalations.
- Look for opportunities to identify ongoing issues and eliminate repeat complaints, reduce escalation rate in order to enhance operating process and improve overall customer experience.
- Respond to internal and external customer escalations quickly, proficiently and professionally while meeting specific quality expectations.
- Adhere to established procedures and guidelines while providing quality customer service in order to meet and exceed department standards.
- Engage sellers to develop long-term relationships and confidence in TikTok E-commerce.
- Promptly escalate critical/ high-risk cases to the appropriate authority.
- Look for opportunities to identify on-going issues and eliminate repeat complaints, reduce escalation rate in order to enhance operating process and improve overall customer experience.
- Support ad-hoc projects and initiatives per business needs.
- BA/BS degree or equivalent practical experience.
- Requires a minimum of 2 years' experience in a customer service environment.
- Demonstrates effective, clear and professional written and oral communication.
- Eager to learn, initiative taker and problem-solver.
- Proactive and continuous improvement attitude.
- High problem solving and priority skills.
- Thrives in fast and dynamic environments.
- Ability to work under high pressure.
- Support business in shifts by following the local labor laws.
- Meticulous and organized.
- Have a good temper to handle disputes and emergencies.
- Must be customer service and result-oriented.
- Excellent skills for communicating and relating with both team members and customers.
- Experience in eCommerce or marketplace platforms is a plus.
- Works comfortably with Microsoft Word and Excel.
- Good written and verbal communication skills in English & Vietnamese.
CROWN SPACE - hiện đã trở thành nhà cung cấp hàng đầu sản phẩm thời trang trẻ em cao cấp với các nhãn hiệu đến từ Anh Quốc như Royale Baby, Crown UK, Tanaka và Poney Kiz, Crown Kids, HKHS Shirley...
Hệ thống store đặt trong TTTM như: Vincom Mega Mall Thảo Điền, Lotte Center, Vincom Times City, Takashimaya
Với mục tiêu trở thành công ty bán lẻ thời trang trẻ em cao cấp số 1 Đông Nam Á, CROWN SPACE có kế hoạch phát triển hệ thống bán lẻ trên khắp các tỉnh thành lớn và tại các nước có nhiều tiềm năng phát triển như Malaysia, Thailand, Cambodia,
CHÍNH SÁCH NHÂN SỰ
Để đạt được mục tiêu này, Crown UK coi yếu tố con người là một phần ảnh hưởng rất lớn tới sự thành công của công ty. Ngay từ những ngày đầu thành lập, Crown UK đã được xây dựng để trở thành ngôi nhà thân thiết của tất cả các thành viên. Công ty luôn chú trọng không chỉ cung cấp mức tiền lương hấp dẫn mà còn mang lại những giá trị cốt lõi cho nhân viên:
• Được làm việc trong môi trường năng động, chuyên nghiệp, khuyến khích sự sáng tạo trong công việc.
• Tạo điều kiện cho nhân viên tham gia vào quá trình ra quyết định, khẳng định bản thân (giá trị cao nhất của con người trong tháp nhu cầu của Maslow)
• Có cơ hội làm việc với các nhà thiết kế, các đối tác hàng đầu trong lĩnh vực thời trang trên thế giới.
• Cơ hội thăng tiến nhanh chóng với những cá nhân có năng lực.
• Tăng lương định kỳ và đột xuất theo đóng góp, phúc lợi hấp dẫn.
Crown UK đang tìm những nhân tài làm việc trong lĩnh vực thời trang - những ứng viên nhiệt huyết, ham học hỏi, coi trọng ý thức phát triển nghề nghiệp và có tinh thần kỷ luật cao để cùng nhau thực hiện mục tiêu đưa thời trang trẻ em Việt Nam vươn ra biển lớn.