Strategy & Planning
- Working with stakeholders to understand their needs, concerns, and the environment that they operate in to define detailed requirements.
- Communicating requirements to stakeholders, managing conflicts, issues, and changes to ensure that stakeholders and project team members remain in agreement on solution scope.
- Gather, organize, and synthesize large amounts of product information from various sources.
- Identify and define business needs and problems/issues to enable a feasible solution scope to be developed.
- Identify the risks associated with the proposed solution as well as the risk for not implementing the solution.
- Collaborate in the planning, design, development, and deployment of new applications and enhancements to existing applications.
- Contributes to the conversion of business needs into functional designs and conduct product training as needed.
- Identifies and manages gaps, determining the effectiveness of proposed solutions and developing Business Requirements documents and models.
- Ensure the team understands the product requirements and backlog and that the product is delivered at high quality.
- At least 3 years in business analysis.
- Understanding of BABOK® Knowledge Areas.
- Excellent analytical, mathematical, and creative problem-solving skills.
- Excellent written and oral communication skills.
- Familiarity with trends in web standards, accessibility, and usability.
- Being experienced in Agile environment, good logical thinking, analytical thinking, critical thinking and problem solving.
- Knowledge of standard business analysis tools and techniques, such as process mapping, requirements gathering, and stakeholder analysis.
- Understanding of database systems and data visualization tools (e.g., Excel, SQL).
- Strong analytical, problem-solving, and documentation skills.
- Excellent interpersonal and communication abilities, with a focus on active listening and translating technical concepts for non-technical audiences.
- Proactive attitude and self-motivation with the ability to work independently or as part of a team.
- Excellent listening and interpersonal skills. Logical and efficient.
Grooo International JSC là công ty phát triển nền tảng phần mềm và công nghệ thông tin tiên phong tại Việt Nam, có vốn từ tập đoàn tài chính của Hàn Quốc. Hiện tại Grooo có trụ sở chính ở Hà Nội và chi nhánh tại Tp. Hồ Chí Minh. Chúng tôi có nhiều năm kinh nghiệm trong lĩnh vực xây dựng và phát triển phần mềm cho các đối tác nước ngoài. Trong đó kinh nghiệm cho thị trường Nhật Bản và Mỹ là 12 năm, thị trường Pháp 7 năm, và gần đây là các thị trường Hàn Quốc, Úc, Hà Lan...
Các dự án của chúng tôi tập trung vào hai mảng chính song song: Outsourcing sản phẩm phần mềm, các bài toán về Khoa học máy tính (AI/ML/ Blockchain) và xây dựng các product (platform riêng) về lĩnh vực: Tài chính, Du lịch và Nông nghiệp.
Để thực hiện mục tiêu, chúng tôi nỗ lực tạo môi trường làm việc lý tưởng cho các kỹ sư IT với quy trình chuyên nghiệp, sáng tạo, giàu tính cạnh tranh. Đồng thời thực hiện các chế độ đãi ngộ hấp dẫn để những người giỏi nhất có thể cống hiến được những gì tốt nhất. 08 giá trị cốt lõi mà chúng tôi cùng nhau xây dựng, tạo nên nét văn hóa đặc trưng của Grooo đó chính là: Sự tin tưởng lẫn nhau – Mang lại giá trị thiết thực cho Khách hàng – Tràn đầy năng lượng – Làm chủ công nghệ - Luôn học hỏi – Mang lại giá trị cho xã hội - Một người vì mọi người, mọi người vì một người - Tài chính vững mạnh & ổn định
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2016
Mission
- Các mục tiêu chúng tôi đặt ra cho chương trình bền vững phản ánh trực tiếp tầm nhìn của chúng tôi về việc đảm bảo một tương lai lành mạnh hơn cho ngành