Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
This role will oversee and drive operational excellence and commercial performance for Thai Kien CPG (Highlands Coffee CPG products) within the South region in both GT (70%) and MT (30%) channels. This role is responsible to ensure that operational processes are optimized to meet business objectives, enhance customer satisfaction, and support strategic growth.
KEY ACCOUNTABILITIES:
- Responsible for monthly/ quarterly/ yearly planning of distribution, merchandising and hygiene, primary sales – secondary sales for whole area and sales forecast. In charge of both MT and GT channels.
- Deploy monthly/quarterly secondary sales targets, sales fundamentals (number of outlets, calls, successful calls, sold-in SKUs, brand distribution, merchandising and market hygiene control); programs (trade promotion, consumer promotion, support activities)
- Accountable for all operations to be successful with in approved budgets: % NDP TTS, % NDP subsidies, TM TTS, % overhead budget in assigned area.
- Accountable for sales fundamentals, sales targets and other KPIs to be achieved daily, weekly, monthly and quarterly in assigned area.
- Accountable for effective execution of ASMPQ (Availability, Space, Merchandising, Price, Quality) on field.
- Responsible for building and maintaining good relationship with KA customers.
- Reviewing customer profile to understand well Customer insight / needs.
- Accountable for daily/weekly/monthly sending reports accurately and timely.
- Responsible for information collection and report on competitors' activities and customer complain timely.
- Responsible for professional development and career planning for all staff to maintain the continuity and meet the business growth.
Yêu Cầu Công Việc
JOB SPECIFICATIONS
- Vietnamese only.
- Education/ Training Qualifications: University degree in relevant field
Experience:
- Proven experience in big-international FMCG companies (the beverage industry is preferred).
- At least 8 years of proven working experience in similar position as Manager level, in charge of both GT and MT channels.
- Vietnamese prefer, fluent English
Work-related skills:
- Strong Analytical and planning skills
- Strong Organizational and Leadership skills.
- Knowledge of Distribution and Selling Skills.
- Knowledge of MT, KA, Distributors, and FMCG Route to market.
- Customer and sales data management.
- Dynamic public presentation and problem solving.
- Sales Ethics and knowledge of the legal aspect and the rules of competition.
Soft skills:
- Advanced in presentation and negotiation skills
- Advanced in communication skills
- Good priority setting and problem-solving skills
- Good planning/following up skills
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 40 - 45
- Lương: Cạnh tranh
Công Ty Cổ Phần Kinh Doanh Quốc tế Simbagroup Việt Nam xuất phát từ việc giao thương, xuất nhập khẩu hàng hóa giữa Việt Nam và Trung Quốc, nơi được coi như là công xưởng của thế giới, chúng tôi đã quan sát được những khó khăn cũng như rủi ro trong việc đàm phán và vận tải hàng hoá tại thị trường rộng lớn này, vốn dĩ đặc thù rất khó khăn, phức tạp và truyền thống có những đặc điểm khác biệt riêng.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2021
Mission
Nhằm giúp cho việc xúc tiến thương mại hai chiều Việt – Trung được dễ dàng và thuận lợi hơn cho các doanh nghiệp vừa và nhỏ (Small and Medium Enterprises - SMEs), SIMBA ra đời với mong muốn mang sứ mệnh, giá trị cốt lõi xoay quanh con người và công nghệ để thay đổi một ngành thương mại truyền thống lâu đời và tạo ra con đường tơ lụa, giao thương thương mại quốc tế mới dựa trên nền móng thương mại truyền thống của thế hệ trẻ với Tâm-Trí-Tín-Tốc-Tinh-Nhân.