Assist in the preparation of documents for court cases/ arbitrations/ reconciliation;
Attend to the meetings, hearings and other legal proceedings in accordance with the laws
Liaise with the competent authorities or lawfirm to carry out the required work
Research and draft legal advice; preparing and writing legal documents or cases
Prepare, submit and follow up with the submission of application dossiers, legal documents as assigned
Evaluate proposals, action plans and other situations that may have legal impact and determine pertinent course of action as required
Corporate with law firms to follow up and complete in target task
2. Contract review (about 30% workload)
Draft, review agreements, contracts and other legal documents to ensure the company's full legal rights
Counsel the management and staff in all legal questions, review legal documents and assistance in contract negotiations
Do research on trade law, Singapore contract law for the purpose of export contract review
Standardize contract template;
3. Licensing (about 20% workload)
Lead the team to draft, submit application to obtain ERC, IRC, IA, LURC;
Support Project in Project development;
Counsel the management on M&A deals;
Consolidate Due Diligent Report on M&A transaction;
4. Others (about 10% workload)
Translate legal documents and other documents
Improve knowledge of alterations in legislation
Any other duties that may be assigned from time to time by the Management.Bachelor's degree in Law or equivalent
Minimum 4 years' experience working in an inhouse legal Department or a law firm
Experience in litigation is a big plus.
Self-research, logical & comprehensive thinking
Independence; patience
Fluent in English, especially in law fields
Excellent knowledge and understanding of business law and procedures
Fast learner, Independence, passionate about the legal field
Strong negotiation and communication skills
Good time and task management skills.
Have excellent planning and reporting skills.
Outstanding problem-solving, and analytical/ observation skills.
LAPEN ASSETS là công ty chuyên quản lý vận hành các dự án bất động sản
"Chúng tôi nỗ lực hướng tới sự chuyên nghiệp, đăng cấp trong dịch vụ quản lí vận hành. Từng hành động của chúng tôi đề nhằm biến các kỳ vọng của quý khách thành hiện thực với kết quả tốt nhất "
Kiểm tra và đánh giá rủi ro để làm lịch trình bảo trì cho các hệ thống kỹ thuật và đảm bảo an toàn và vệ sinh cho chủ sở hữu và cư dân trong tòa nhà. Các hệ thống vận hành bao gồm:
Hệ thống điều hòa nhiệt độ - Thang máy - Máy phát điện
Hệ thống cung cấp điện - Hệ thống liên lạc và an ninh
Phòng cháy chữa cháy.
Xây dựng và sửa chữa dân dụng
Cấp thoát nước, bơm
Công viên cây xanh - Thu gom rác
Thiết bị vệ sinh
Các hệ thống khác ( thiết bị nhà bếp, hồ bơi, thể thao ... )
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium;
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Zumba
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Công ty thành lập năm 2017
Mission
- "Chúng tôi nỗ lực hướng tới sự chuyên nghiệp, đăng cấp trong dịch vụ quản lí vận hành. Từng hành động của chúng tôi đề nhằm biến các kỳ vọng của quý khách thành hiện thực với kết quả tốt nhất "