Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Phụ cấp
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
- Collect and review the financial information from subsidiaries monthly for the consolidation purpose
- Review the analysis of items in income statements monthly and explain for unusual variances for: selling expenses and G&A expenses, FIFE, etc.
- Investigate the financial or accounting matters by yourselves or liaising with others to propose the solutions based on the finance reporting practice or the accounting standards
- Prepare monthly income statements of each enity in specific formats.
- Prepare monthly consolidated income statements of the group in specific formats
- Review the calculation of inventory provisions and doubtful debts provision monthly
- Prepare separate financial statements of the parent company quarterly
- Support in preparation of consolidated financial statements for the group quarterly
- Support the audit team to plan and complete the statutory audit
- Support the transfer pricing team and liase with others to complete the TP documentation
- Manage and develop members under your team
- Other tasks which may be asked by Manager and Head of finance and accounting.
Yêu Cầu Công Việc
1. Knowledge:
- Bachelor (or college) degree in Accounting or Auditing
- Microsoft Office skills are required (MS. Excel, MS. Word, and MS. PowerPoint). Experience in SAP ERP is an advantage
- Minimum 2 years (or more) of relevant experience in financial reporting or auditing at Big 4 is an advantage
- Good at English is an advantage
2. Characteristics:
- Teamwork skill; Independent working skill; Analysis skill
- Honest and careful; Responsible
- Keen on learning and development
- Working under pressure on when requires
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: 16 Tr - 20 Tr VND
MG Logistics cung cấp các dịch vụ hậu cần toàn diện, tập trung vào vận tải đường bộ trong nước và quốc tế, cũng như vận tải đường bộ. Tổ chức của chúng tôi bao gồm các chuyên gia có nhiều kinh nghiệm trong việc quản lý hoạt động vận tải và phương pháp tiếp cận tận tâm đối với từng khách hàng. Trọng tâm chính của chúng tôi trong công việc hàng ngày là đảm bảo giao hàng đúng hạn, cung cấp thông tin đáng tin cậy và đảm bảo rằng khách hàng hoàn toàn hài lòng với dịch vụ của chúng tôi. Để đáp ứng tốt hơn nhu cầu của khách hàng, chúng tôi luôn sẵn sàng phục vụ bạn 24/7, duy trì toàn quyền kiểm soát hàng hóa được ủy thác ở mọi giai đoạn vận chuyển.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Câu lạc bộ
- Team building
- Nghệ thuật
- Tình nguyện
Lịch sử thành lập
- 2021: Thành lập Công ty
Mission
Trở thành nhà cung cấp dịch vụ giao/nhận vận chuyển uy tín hàng đầu, lấy lợi ích của khách hàng làm tiêu chí phát triển, cam kết gia tăng dịch vụ cho khách hàng bằng cung cách phục vụ chuyên nghiệp – nhanh chóng – an toàn và hiệu quả.