- Coordinate with 3PL (Third-Party Logistics) providers for truck bookings and track routes.
- Collaborate with suppliers to allocate pickup dates for inbound shipments, and ensure firmed orders are delivered in full, on time, and error-free.
- Work with the warehouse team to allocate inbound volume and ensure efficient storage.
- Resolve any issues related to inbound shipments, such as delays or discrepancies.
- Address document-related issues, including documentation discrepancies or missing information.
- Maintain effective communication with 3PL providers, suppliers, and warehouse personnel.
- Continuously improve processes to enhance efficiency and accuracy in logistics operations.
- Collaborate with cross-functional teams to optimize supply chain performance.
- Talk to Suppliers regularly. Maintain and develop good relationships with suppliers. Be the main point of contact for them. Identify potential concerns and issues.
- Actively coordinate with other teams to solve operational issues for Suppliers and drive customer satisfaction. Ensure that we can detect early and resolve any concerns from Suppliers related to SBS performance quickly and efficiently.
- Other projects & Ad-hoc requests from team lead.
- From 3-4 years of experience in procurement/ purchasing/ 3PL coordinator within multinational companies, specifically in the areas of retail, logistics, or warehouses.
- Proficiency in 3PL coordination, transportation management, and supplier & warehouse collaboration.
- Strong attention to detail.
- Mindset focused on continuous improvement.
- Bachelor's degree in Supply Chain Management, Economics/Business, or Foreign Trade.
- Demonstrated skills in stakeholder management and problem-solving.
- Excellent presentation and storytelling skills.
- Exceptional interpersonal skills, including the ability to communicate and manage internal stakeholders and establish relationships with clients.
- Fluent in both written and spoken English.
- Familiarity with reporting and managing processes.
- Proficiency in using MS Office and Google Sheets.
- Positive attitude and adaptability to changes.
- Comfortable and enjoy working with people.
Công ty Cổ phần Nam Dược Hải Long được thành lập vào ngày 12/05/2006.
Hải Long tự hào là công ty hàng đầu trong lãnh vực nghiên cứu và sản xuất mỹ phẩm với nguồn nguyên liệu từ các loại thảo dược thiên nhiên.
Xuất phát năm 2006, từ một doanh nghiệp sản xuất cung ứng mỹ phẩm nhỏ, trải qua thời gian khẳng định chất lượng. Cổ phẩn Nam Dược Hải Long ngày nay là một công ty tầm cỡ với xưởng sản xuất qui mô lớn, hiện đại tải Hải Dương, các showroom trải khắp Bắc, Trung, Nam ( Hà Nội, Đà Nẵng, Hồ Chí Minh).
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng chế độ bảo hiểm xã hội, bảo hiểm y tế đầy đủ theo quy định của Luật lao động
Các hoạt động ngoại khóa
- Được đi du lịch trong và ngoài nước cùng công ty
Lịch sử thành lập
- Công ty Cổ phần Nam Dược Hải Long được thành lập vào ngày 12/05/2006.
Mission
Chúng tôi luôn luôn làm việc với phương châm: “TÂM VỚI NGHỀ – UY TÍN – CHẤT LƯỢNG – NHIỆT TÌNH – TÔN TRỌNG” không ngừng nỗ lực, không ngừng vươn lên để mang đến cho quý khách hàng những giá trị tốt nhất.