- The job holder leads portfolio management by providing support in planning, coordination of financial objectives and deliverables for the portfolio of both traditional projects/initiatives implemented through Waterfall methodology and customer journey digitization initiatives implemented through Agile methodology.
- The job holder collaborates with cross-functional teams within the Transformation Office and other divisions in the bank to ensure operational consistency across bank-wide initiatives in tracking and governing progress, managing resources and communicating with stakeholders.
- Operations Support and Governance
- Design the operational process across the initiative lifecycle to ensure standartized approach across all type of initiatives/projects.
- Update operational processes on a regular basis and facilitate the set up of new initiatives and tribes in accordance with required standards.
- Support the development of tools/templates and guide initiative teams on how to fill in and update initiative progress on the tools/templates created.
- Apply and maintain tools/templates used to track and report across the portfolio of transformation initiatives (Foundational and Agile), define monitoring tools/templates and customize as needed.
- Provide logistics support for Head of IPMO and the team, CEO workshops, governance meetings, and be the contact point for building the Agile working environment for the Transformation Office.
- Consolidate and prepare progress reports for STEERCO, TECO, BOM, BOD leadership committees timely and accurately.
- Resource Management
- Collaborate with stakeholders in Business Units / Divisions to identify high level resource planning requirements to ensure optimal resource utilization.
- Track and control resource usage efficiency to ensure sufficiency for all units in the Transformation Office and for bank-wide initiatives within approved plan.
- Portfolio Management
- Work with transformation initiative leads and teams to understand progress of their assigned portfolio and track the accuracy of inputs for tools.
- Work with initiative leads to change initiative status and solve problems as required, report key challenges, track progress, recognize financial values and manage use of monitoring tools.
- Proactively guide initiative teams, Business Units and Divisions for effective cross-functional collaboration.
- Control quality and compliance of initiatives with required standards.
- Escalate issues or risks of potential impact on performance via portfolio reporting to Sponsors / STEERCO / TECO committees to facilitate the decision making process.
- Support the iPMO Lead in developing Early Warning System (EWS).
- At least 10 years of project or program management experience in Waterfall or Agile methodologies
- Project or program management experience in a bank or technology organization including banking product development, performance management, IT project implementation
- Demonstrated experience working in a transformation office to drive a large organization-wide transformation program
- Strong experience in performance tracking and management including operating rhythm of performance reviews
- Strong knowledge and experience in blending traditional project management principles and practices with an Agile development approach in the right proportions to fit large, complex, mission-critical, enterprise-level projects
- Bachelor’s or Master's degree in Technology, Business, Banking and Finance or relevant discipline
- Project management certification in PMP, PgMP will be advantageous
Chúng tôi là ai?
NCC là một công ty chuyên cung cấp dịch vụ gia công phần mềm công nghệ thông tin. Được thành lập từ năm 2014 và chúng tôi đã nhanh chóng khẳng định vị thế của mình trên thị trường, hiện đang là một trong những doanh nghiệp công nghệ thông tin uy tín tại Việt Nam.
Lĩnh vực hoạt động của chúng tôi là gì?
Chúng tôi đã và đang tận dụng sự kết hợp của nguồn nhân lực tuyệt vời, công nghệ tiên tiến và giải pháp sáng tạo, cung cấp dịch vụ tốt nhất cho khách hàng để góp phần chuyển đổi thế giới.
Mục tiêu của chúng tôi là gì?
NCC đang nỗ lực trở thành một trong những công ty cung cấp dịch vụ gia công phần mềm hàng đầu có mặt trên toàn cầu và trở thành đối tác tin cậy của hàng loạt doanh nghiệp hàng đầu trên thế giới trong nhiều ngành nghề khác nhau.
Tại sao chúng tôi là lựa chọn tốt nhất?
Đầu tiên, chúng tôi luôn luôn làm việc với niềm đam mê và tinh thần trách nhiệm cao. Bên cạnh đó, chúng tôi còn xây dựng mối quan hệ lâu dài và hiệu quả với khách hàng dựa trên sự thấu hiểu, minh bạch, tin cậy và chất lượng cao.