Enable Delivery Agility through highly mature Scrum adoption at teams, initiative, and/or wider organization
Key Accountabilities (1)
Enabling Agility
- Coach teams in self-management & cross-functionality.
- Help teams to focus on creating high-value increments that meet the Definition of Done (DoD).
- Train & coach Product Owners with techniques for effective Product Goal definition, Product Backlog management, release planning, that maximize business value.
- Train & coach teams, initiatives & stakeholders to apply empirical approach, incremental & iterative development, lean thinking, Scrum values.
- Plan, train, coach, implement, improve Scrum adoption for initiative and/or wider organization
- Ensure Scrum events take place, positive & productive within timebox.
Enabling Performance
- Adopt appropriate stances for teams: Trainer, Mentor, Coach, Leader, Facilitator, Manager, Change Agent.
- Help teams to improve effectiveness, efficiency & practices via Scrum, e.g., maturity assessment, improvement plans, training & coaching activities.
- Cause the removal of impediments to teams’ progress.
- Train, coach managers on empowering people, enabling & nurturing self-managing & high performing teams.
- Train, coach teams to use Agile tools, e.g., Jira, Confluence, Miro, Trello.
Enabling Outcomes
- Train & coach to help teams, initiative, and/or wider organization to apply evidence-based management (EBM)
Director, Agile Transformation
Key Relationships - Direct Reports
N/A
Key Relationships - Internal Stakeholders
Teams in Transformation Office, Digital Office, and relevant departments, divisions in TCB
Key Relationships - External Stakeholders
Partners / vendors providing professional services
Success Profile - Qualification and Experiences
- Bachelor or higher degree in Banking, Finance, Technology, Business Administration, Information technology or related disciplines.
- Professional Scrum certificates, e.g., A-CSM or PSM II. Others like PMP, PMI-ACP, Lean, Six Sigma, Agile Project Management, is a plus.
- 5 years of experience in corporate, preferably banking or fin-tech organization.
- Experienced in training, coaching Scrum for teams.
- Experienced in training, coaching, mentoring different roles, e.g., Product Owner, Designer, Developer, Tester, Manager.
- Be team player, a servant leader with strong facilitation, conflict resolution, communication, motivation, interpersonal skills.
- Familiar with engineering best practices (e.g., TDD, ATDD, CICD, automation)
- Familiar with common tools, e.g., Jira, Confluence, Bitbucket, Jenkins, SonarQ.
Chúng tôi là ai?
NCC là một công ty chuyên cung cấp dịch vụ gia công phần mềm công nghệ thông tin. Được thành lập từ năm 2014 và chúng tôi đã nhanh chóng khẳng định vị thế của mình trên thị trường, hiện đang là một trong những doanh nghiệp công nghệ thông tin uy tín tại Việt Nam.
Lĩnh vực hoạt động của chúng tôi là gì?
Chúng tôi đã và đang tận dụng sự kết hợp của nguồn nhân lực tuyệt vời, công nghệ tiên tiến và giải pháp sáng tạo, cung cấp dịch vụ tốt nhất cho khách hàng để góp phần chuyển đổi thế giới.
Mục tiêu của chúng tôi là gì?
NCC đang nỗ lực trở thành một trong những công ty cung cấp dịch vụ gia công phần mềm hàng đầu có mặt trên toàn cầu và trở thành đối tác tin cậy của hàng loạt doanh nghiệp hàng đầu trên thế giới trong nhiều ngành nghề khác nhau.
Tại sao chúng tôi là lựa chọn tốt nhất?
Đầu tiên, chúng tôi luôn luôn làm việc với niềm đam mê và tinh thần trách nhiệm cao. Bên cạnh đó, chúng tôi còn xây dựng mối quan hệ lâu dài và hiệu quả với khách hàng dựa trên sự thấu hiểu, minh bạch, tin cậy và chất lượng cao.